Review Jack & Danny 1975 jazz bass Sky Blue...

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Beide schades zijn wel met blanke lak en polijsten weg te krijgen..... Maar dan moet je daar wel zin/tijd in/voor hebben...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Als je een nieuw instrument bestelt dan verwacht je toch dat het onbeschadigd aankomt ?! Ik zou zelf grote bezwaren hebben als ik meteen moest gaan herstellen....
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Dat ding is nieuw, dan moet je er niet zelf al gelijk aan moeten repareren!
Zeker niet dit soort grote beschadigingen.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2342
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Eens! Dit zullen ze ongetwijfeld netjes met je oplossen.
Het is makkelijker als je denkt.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Benieuwd hoe het afloopt...!
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Ik ook. De Engelse en Nederlandse klantenservice reageren dus gewoon niet (had meteen gemaild na ontvangst, met foto's). Zojuist in m'n beste Duits gemaild en binnen 5 minuten antwoord :facepalm: . Hij moet terug en ze wachten een schade rapport van UPS af.
And the silence that followed was louder than a cannon.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Netjes.

E.e.a. had je ook kunnen lezen in de formulieren die bij je zending zaten.... Ik vermoed ook dat dit transport schade was.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Afgelopen dinsdag kreeg ik een kredietnota waarin enkel staat "Betrag wird Ihrem Music Store Konto gutgeschrieben". Daar mag ik uit opmaken dat er geen nieuwe komt, en het is me onduidelijk of ik nou een tegoedbon of terugbetaling krijg. Ik kan op de website niks vinden in mijn account of winkelwagentje, idem bij mijn paypal. Ondertussen zit ik alweer 10 dagen zonder bas en reageert de helpdesk (weer) niet op mijn mailtjes. To be continued :roll: .

Ik begin nu ook langzaam te twijfelen of ik wel een nieuwe wil, mijn exemplaar had een behoorlijk neckdive. Is dat bij anderen ook zo?
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Len schreef: Ik begin nu ook langzaam te twijfelen of ik wel een nieuwe wil, mi
jn exemplaar had een behoorlijk neckdive. Is dat bij anderen ook zo?
Nee, die van mij had daar totaal geen last van ! Ik geloof dat jij een behoorlijk 'maandagmorgen' exemplaar hebt gekregen. Jammer dat Musicstore niet wat sneller de zaak afhandelt !
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Tegoedbon bij Musicstore.... Moet je dus een nieuwe bas bestellen.... Doen ze zo dat je evt ook wat anders kan bestellen..... Ik was ook zo. Bestelde de bas, duurde lang, afbesteld (tussenkomst agent), toen iets anders besteld. Nu kun je dat zelf in de online store zonder tussenkomst agent...

Ff nieuwe bestellen in de online winkel dus...!!
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Klopt, hoewel je dat dus blijkbaar moet vermelden bij het commentaar van je bestelling. Echter had ik voor die toelichting nét een nieuwe besteld :facepalm: en het commentaarveld leeg gelaten. Meteen gemaild dat er nog een bedrag openstond. Vervolgens weer 4 dagen radiostilte tot ik gister opeens een UPS code kreeg en vandaag was er dan eindelijk weer een basje.

Afbeelding

Hoewel de constructie rondom de betaling nog open staat, lijkt het met een mazzeltje af te lopen. Deze zwarte uitvoering stond afgelopen weekend als b-stock te koop, met volgens de omschrijving zeer duidelijke gebruikerssporen. Het scheelde aanzienlijk in de prijs dus ik dacht laat ik de gok nemen. Uitgaande van een erger scenario dan de groene hiervoor maakte ik de doos open... en tot mijn verbazing zat daar gewoon een gloednieuwe bas in :D . Kan geen krasje ontdekken, zelfs al het plastic zat er nog op, alsmede een kaartje om een stemmechaniek. Nice!

Dit exemplaar is duidelijk beter dan die groene. Neckdive valt te verwaarlozen en de hals zit nu strak in de pocket. Afstelling was ook al best goed, hoefde ik weinig aan te doen. Omdat ik nu wat knaken overhoud overweeg ik misschien naar andere pickups te kijken, want die klinken van nature toch wat duf (zonder amp modeling). Of een setje andere tuners. :)
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Wow, die ziet er mooi uit. :)
Gelukkig dat ik niet jazz bassen overweg kan, of ik zou er nog GAS van krijgen ook ...
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

J&D

Bericht door janbasmanjan »

De mijne heeft een fretloze hals gekregen,het is nu een maple familie geworden.
https://www.plaatjesdump.nl/upload/f6b45 ... 2ba68d.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">foto.JPG</a>
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Mooie bas die zwarte.... Ben benieuwd.... De mijne (pickups) klinken prima...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
ferrybasman
Berichten: 51
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:05

Bericht door ferrybasman »

Heb er ook eentje in Sky Blue en heb em voorzien van een setje Dimarzio Ultrajazz pickups, omdat ik die ook op mijn Frudua GFJ-5 erg goed vond klinken.
Vandaag eindelijk na 3 weken wachten in bandrepetitie kunnen luisteren (over een Hartke VX410 combo met een HA3500 top erin) en was blij met het rijkere geluid van de DiMarzio's dan de standaard pups. Klonken nl. in bandgeluid wat magertjes. Wel goed, maar miste beetje ballen. Ik heb de nieuwe pups in verschillende manieren aangesloten uitgeprobeerd, want de elementen hadden 4 draden per pup. Het zijn humbuckers, die je per elementje in serie of parallel kunt aansluiten. In serie klinkt het vetst.
Nu is de bas gelijk wel bijna 2 keer zo duur geworden, maar de hals met binding en blockinlays was mij al wel de prijs van 139 euro voor de hele bas (in standaard uitvoering) waard. En heb de slagplaat vervangen door een ''mint''-groene. Hmmmm, heeft wel wat maar is het toch niet helemaal denk ik. Dus ook maar even een tortoise proberen (iemand eentje in de aanbieding??).
Aan de hals heb ik een beetje moeten stellen en ik vond de actie nog aan de hoge kant. De brugzadels stonden al vrij ver naar beneden en zaten de imbusjes al wat losjes. Ik heb daarom een reepje creditcard onder de hals in de neckpocket gedaan voor een nog lagere actie. Dat is gelukt zonder gerammel en gereutel in het geluid. Ik heb echt geen heimwee meer naar mijn Fender American Standard Jazzbass meer, die ik es weg heb gedaan. Deze maakt me net zo blij qua sound en vooral de bespeelbaarheid. Enige optisch minpuntje die je niet bij Fender zou tegenkomen is de speling in de neckpocket. Aan de bovenkant tussen de hals en de neckpocket zit een kier van een millimeter. Opnieuw schroeven en de hals op de goede plek zou niet geholpen hebben, want dan loopt de G-snaar te dicht langs de rand van de toets. Oh ja en ik heb nog een Graphtech Tusq topkam gemonteerd, wat ook een iets betere sound gaf.Tevens liggen de snaren met deze topkam ietsjes hoger dan de standaard topkam, waardoor ik bij een lage actie/rechte hals ook niet snel gerammel heb. Pfff zo low budget is dat ding nou ook weer niet gebleven.
Aaach alskdermaarlolaanheb
Frudua GFJ5 Directdeal jazzbass
Gemodificeerde Jack and Danny's Precision
Jack and danny JB 1975 Jazzbass
Fender Rumble 500V3 Head
Aguilar GS112+GS112NT
Plaats reactie