Ashdown NM2 Double Drive Pedal

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Ashdown NM2 Double Drive Pedal

Bericht door Tommy B »

Mede BGF-forummers,

Bij het rondkijken naar een overdrive-pedaal kwam ik langs de Ashdown NM2,
AAAAAAShdown.jpg
de signature van Nate Mendel (Foo Fighters). 1 input, 2 channels (channel 1 voor milde overdrive en channel 2 voor het hardere werk, ook kunnen ze gecombineerd worden), 2 uitgangen om evt 2 versterkers te combineren. linkje naar de demo van ashdown door Mendel zelf =>



Ik wil het pedaaltje (ofja, ashdown, dus waarschijn PEDAAL :lol: ) vooral gebruiken voor de milde overdrive, als aanvulling voor de (niet zo milde) Boss ODB-3 die ik nu heb, de zwaardere overdrive voor alles wat er tussenin valt :D

Nou kon ik niet heel veel vinden op t internet, zijn hier misschien mensen die ervaring hebben met het pedaal?
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Bericht door WahWow »

Niemand ervaring met dit pedaal?
Ik ben namelijk ook zeer benieuwd.
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2526
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Ik ken enkel de Lomenzo hyperdrive, ik weet niet waar het verschil in zit.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Ik ken de meeste gain pedalen van Ashdown maar deze is me nog onbekend. Vreemde vind ik dat er geen toon knop op zit....... wel leuk dat je 2 opties heb voor je gain gebruik.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Dit hoort zich meer aan als een distortion. Ik zelf vind een overdrive of een fuzz meer interessant voor bas. Als je al een dubbele drive zou willen gaan lijkt me een bassscreamer deluxe meer op zijn plaats.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 jul 2007, 02:02

Bericht door Ernst »

Bernardduur schreef:Ik ken de meeste gain pedalen van Ashdown maar deze is me nog onbekend. Vreemde vind ik dat er geen toon knop op zit....... wel leuk dat je 2 opties heb voor je gain gebruik.
dat valt idd meteen op. Misschien ook juist wel goed
"Every Beggar is Christ" - Stiltskin
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Bericht door Tommy B »

Gisteren is ie binnengekomen (of liever gezegd, Sinterklaas heeft m gebracht :D ), en het eerste wat opvalt is dat ie best wel groot en zwaar is, maar dat was ook te verwachten. Qua geluid is ie heel anders dan mijn Boss Odb-3 (mijn enige vergelijkings materiaal). Waar de Boss vooral een lading hoog erin gooit, lijkt deze ook de lage tonen te oversturen (ja probeer dat maar eens goed uit te leggen :facepalm: ), hij is iig een heel stuk warmer van klank dan de Boss.
Hij heeft inderdaad geen tone knop, de enige toonregelknop is de Drive (mate van oversturing), hierdoor heb je maar beperkte invloed op je geluid, maar zo krijg je wel snel en makkelijk een goede sound. In tegenstelling tot de Boss, waar je urenlang aan kan draaien en dan nog niet tevreden zijn met je sound.
Het Double Drive gedeelte is ook een leuke functie (kiezen tussen channel 1, channel 2 of beide tegelijk). Qua toonmogelijkheden zijn beide channels (bijna?) gelijk, zo kun je er voor kiezen om beide kanalen hetzelfde in te stellen, maar bij 2 de +10dB-switch te gebruiken om
voor bepaalde gedeeltes in een liedje je bas wat harder te laten klinken, of om channel 2 te gebruiken voor nóg meer overdrive/distortion bovenop channel 1 (maar dat is logisch :D )
Goed, er zal waarschijnlijk wel een pedaal op de markt zijn die minder ruimte inneemt, en maar toonregelingmogelijkheden heeft, maar dan nog is dit (naar mijn bescheiden mening) een erg fijn pedaal, en een erg nuttige aanvulling op de Boss.
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5671
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Toffe review, thnx! Ik wil hem namelijk ook wel hebben voor in mijn Foo tribute bandje (klinkt logisch) Mijn idee is dat hij op de Fulltone Bass Drive lijkt. Dat is namelijk het pedaal wat Mendel gebruikte voor hij zijn signature had.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Dat had ik ook verwacht ook al heb ik het pedaal nog niet gezien of bespeeld. De andere gain pedalen van Ashdown zijn allemaal variaties op het Tubescreamer circuit welke de fulltone ook is. Alleen is de toon knop in een tubescreamer een essentieel onderdeel dat ik nu mis......
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5671
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Misschien juist de knop welke Mendel vervelend vond? Als je dan een sig kan laten maken zou ik misschien ook geen variatie willen hebben in de tone van het pedaal. Als je eenmaal je sound gevonden hebt wil je hem ook zo laten. En als we eerlijk zijn zit er niet veel variatie in de sound van Mendel :mrgreen:
Plaats reactie