Boost/extra randje

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Swan
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2007, 09:34

Boost/extra randje

Bericht door Swan »

Ben al een tijdje op zoek naar een goed pedaal die ik bij mijn Tech21 VT bass pedaal kan aanzetten om nog net wat meer een randje te creëren dan ik al heb. Ik heb standaard altijd mijn VT pedaal aanstaan met al flink wat drive maar ben op zoek naar een pedaal die ik daarbij kan aanzetten in combinatie met de VT voor als ik een solo momentje heb of als de gitaar gaat soleren, dat ik net effe wat meer ballen heb maar dat mijn sound nog wel overeind blijft. Heb al wat pedalen geprobeerd maar die waren gelijk te heftig of die beinvloede mijn basis sound te veel. Iemand suggesties?
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

gewoon een booster zou dat moeten doen ?
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Swan
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 nov 2007, 09:34

Bericht door Swan »

A-lex schreef:gewoon een booster zou dat moeten doen ?
Misschien moet ik dat maar eens proberen, wat zou een goede booster kunnen zijn?
Want die heb je ook in verschillende prijsklasse, wat is dan het verschil tussen boosters?
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Misschien als vervanging van je svt de Fulltone bassdrive of de basscreamer van Bernaduur met boost. Of de nieuwe Ashdown Nate Mendel drive. Anders een clean boost?
Gebruikersavatar
Toefes
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2009, 17:00

Bericht door Toefes »

Angry troll boost -->
https://www.bax-shop.nl/booster/way-huge ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Clean booster; na de VT voor meer volume (van je OD geluid), voor de VT voor meer gain!

Je hebt er verschillende van; LPB-1 (goedkoop maar kleurt en is niet 100% clean), Microamp (clean, dik, prima!), SHO booster (of de klonen, clean maar met een krakende gainknop), Angry Troll (kleurt in het midden, niet 100% clean op de hogere gain standen), etc
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Markbass doet goede boosters ook
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2342
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Had je ook al eens gedacht aan iets als een goede chorus? Wordt je geluid misschien iets 'breder' zodat je het gat dat de gitaar achterlaat wat beter kunt vullen.
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
Rody
Berichten: 341
Lid geworden op: 22 jun 2006, 12:15

Bericht door Rody »

Swan schreef:Ben al een tijdje op zoek naar een goed pedaal die ik bij mijn Tech21 VT bass pedaal kan aanzetten om nog net wat meer een randje te creëren dan ik al heb. Ik heb standaard altijd mijn VT pedaal aanstaan met al flink wat drive maar ben op zoek naar een pedaal die ik daarbij kan aanzetten in combinatie met de VT voor als ik een solo momentje heb of als de gitaar gaat soleren, dat ik net effe wat meer ballen heb maar dat mijn sound nog wel overeind blijft. Heb al wat pedalen geprobeerd maar die waren gelijk te heftig of die beinvloede mijn basis sound te veel. Iemand suggesties?
Ik doe hetzelfde met een vt bass deluxe
preset 1: standaardsound met drive
preset 2: zelfde sound maar iets luider
preset 3: zware overdrive om er even uit te springen.
Werkt heel makkelijk zo
Plaats reactie