Het grote Squier JV topic

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Oef! 8) Erg mooi! :jaaaaa:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Freddy Lee schreef:Onze Yoda kan het allemaal nog beter vertellen:
Sanders schreef: (...)
Mooi geschreven William! Ik krijg er nog meer GAS van.. jammer dat "ze" niet in linkshandige uitvoering werden gebouwd!
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Bericht door Siepel »

Die van mij is vertrokken naar een forumlid. Ik kon niet aan die nieuwe hals wennen. Dat lag aan mij, niet aan de hals :oops:
Ik wens de nieuwe eigenaar veel plezier met deze mooie bas!
Gelukkig is een waardige vervanger reeds onderweg naar Baflo :dance:
dombolo
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 okt 2004, 23:26

Bericht door dombolo »

Ik las hier een beetje sommige reacties en zag enkele forumleden zeggen dat het een hype is. Ik heb nog nooit iemend die een JV had horen zeggen dat ze slecht was. MIjn eerste bas was een JV en ik weet nog steeds niet wat mij bezield heeft om ze te verkopen. Ik heb al heel veel fenders gehad en er was maar een die(iets) beter was dan mijn JV en dat was een 64 jazz. Ik heb eeb 68 en twee 78 gehad en nog wat jongere en die kwamen van verre nog niet in de buurt van de JV bassen. Ook die hele dure custom shop bassen zijn niet van de kwaliteit van een JV. Waarom denken jullie dat Fender ze van de markt heeft genomen. Die SQ's waren ook goed maar beduidend minder. IK kan met stelligheid zeggen dat samen met de pre-CBS bassen de Squiers JV de beste bassen zijn die Fender op de markt heeft gebracht en dat is zeer zeker geen hype. En ik heb veel vrienden die ook een hadden gekocht toen ik de mijne had gekocht en die waren allemaal even goed. niks exemplarisch. Ik ben trouwens enorm blij dat ik enkele dagen geleden een JV hals op de kop heb getikt. daar ga ik zeker iets moois van maken.
Laatst gewijzigd door dombolo op 27 mar 2015, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
found cheap strings
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

dombolo schreef:Ik heb nog nooit iemend die een JV had horen zeggen dat ze slecht was.
Lees die zin nog eens, misschien heb je je eigen "vraag" al beantwoord.
dombolo
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 okt 2004, 23:26

Bericht door dombolo »

Ik snap niet zo goed wat je bedoeld.
found cheap strings
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Iemand die een JV hééft is niet altijd even objectief.

(ik ook niet hoor, over mijn eigen bassen.)
dombolo
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 okt 2004, 23:26

Bericht door dombolo »

Ik ben heel objectief, dat kan ik je verzekeren. Het was mijn eerste bas 30 jaar geleden en ik heb ze 20 jaar geleden verkocht. Ik heb sindsdien al heel veel bassen ik mijn hand gehad en ik kan je verzekeren dat ze nog heel goedkoop zijn momenteel . Als je die prijzen ziet van de CBS bassen van de jaren 60 en 70 en die zijn echt niet van de kwaliteit van een JV. Ik heb ze allemaal gehad. het is maar eerst toen ik ze al enkele jaren verkocht had dat ik begon te beseffen hoe goed ze wel waren. Dus nee, het is helemaal geen hype, het is heel terecht wat er over die instrumenten gezegd wordt.
found cheap strings
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Bericht door janbasmanjan »

Heeft iemand er ook een met het fender logo?
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22171
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Ontdekt op de ouwezakkenmeet afgelopen zaterdag: De JV P van Fred en die van mij zijn duidelijk familie van elkaar. Zelfde feel, sustain en geluid. Boft Fred even...
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Lucky me :lol:
En van een kwaliteit die Fender Japan nooit meer heeft geëvenaard en klaarblijkelijk nooit meer zal evenaren. :roll:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5287
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

Ik was de onafhankelijke tester. Lekkere bassen. :kwijl:
Fender
Gebruikersavatar
Basstialiteit
zeg maar evhest
Berichten: 1956
Lid geworden op: 25 jan 2006, 13:18

Bericht door Basstialiteit »

Ik vraag mij dan af hoe mensen diezelfde bas beoordelen als je er vooraf bij zegt 'luister eens naar dit waardeloze stuk brandhout'.
Answers will be questioned
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Bericht door Archibald »

Basstialiteit schreef:Ik vraag mij dan af hoe mensen diezelfde bas beoordelen als je er vooraf bij zegt 'luister eens naar dit waardeloze stuk brandhout'.
Inderdaad, het is maar goed dat die brandhoutfabriek de deuren sluit :nono:

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Bericht door Kaasknaap »

Basstialiteit schreef:Ik vraag mij dan af hoe mensen diezelfde bas beoordelen als je er vooraf bij zegt 'luister eens naar dit waardeloze stuk brandhout'.
Zou leuk zijn om iemand verschillende squier precision bassen te laten beoordelen die geen idee heeft wat hij in zijn handen heeft.
Plaats reactie