Ashdown B-social

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Ashdown B-social

Bericht door butters »

Afbeelding

https://ashdownmusic.com/products/1/Bass ... SOCIAL75W/" onclick="window.open(this.href);return false;

kweet niet of deze al gepost is (de zoekfunctie levert niets op)

dit lijkt me wel een leuk hebbeding.
2 x 5inch speakers kan je dat vergelijken met een 1x10 inch speaker? qua laag weergave dan
bvaes
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mei 2014, 12:05

Bericht door bvaes »

Ik was die daarnet ook tegengekomen op de webstek van Ashdown, lijkt me best interessant voor in de woonkamer.

En ik denk niet dat 2 x 5" te vergelijken is met 1 x 10".. Dat zou wel eens kunnen tegenvallen. Ik dacht gelezen te hebben dat die tot 60Hz zou gaan
Haico

Bericht door Haico »

Laag weergave is afhankelijk hoe de kast getuned is .t.o.v. de speakerparameters. Het heeft niet direct te maken met drivergrootte.

Kan zijn dat deze bedoelt is voor lage volumes, en zodoende het beter doet in het laag dan een 1x10" die geoptimaliseerd is voor volume.
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Bericht door butters »

Ja het zal zowiezo uit testen worden. Maar geruchten zijn dat hij nogal prijzig is 600 $?

trekt qua design wel heel veel op deze

Afbeelding
Gebruikersavatar
John Schoen
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jun 2011, 13:40

Bericht door John Schoen »

butters schreef:Ja het zal zowiezo uit testen worden. Maar geruchten zijn dat hij nogal prijzig is 600 $?
Nog iets meer, geen $600 maar £600. Op Basschat verklaarde iemand van Ashdown de prijs, de speakers alleen kosten al iets van £200 en er zit een hoop R&D in. Volgens hem is de geluidskwaliteit beter dan een Sonos 5 systeem, het is meer dan een simpele basversterker.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Haico schreef:Laag weergave is afhankelijk hoe de kast getuned is .t.o.v. de speakerparameters. Het heeft niet direct te maken met drivergrootte.

Kan zijn dat deze bedoelt is voor lage volumes, en zodoende het beter doet in het laag dan een 1x10" die geoptimaliseerd is voor volume.

Dat heb je helemaal bij het juiste eind :wink:

Als je naar die afbeelding kijkt , dan zie je dat die speakertjes een conus hebben die met een hele zachte rubberen rand zijn opgehangen .
De eigen-resonantie-frequentie van die speakers zijn dus laag.
Mijn inschatting is dus, dat die laag-weergave best wel eens heel goed kan zijn. :wink:
Dit soort speakers worden in gesloten behuizingen gebruikt.
De dubbele conus uitvoering zorgt daarbij voor een redelijke weergave wbt de midden-/hogere frequenties.
Het lijkt mij een bijzonder leuk dingetje voor thuis in de kamer.

Die malle retro VU-meters die ze 'r altijd in-timmeren vind ik helaas geen pan ! :|

De service/bereikbaarheid van Ashdown vind ik bar slecht.
Als je garantie-termijn verlopen is mag je het "zelf uitzoeken" qua vervangings-onderdelen. :|
Ik denk ook dat er op hun hoofdkantoortje in engeland ( af-en-toe ) wel een stuk of 1 "part-time" telefonistes zitten :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Toch grappig dat je op bijvoorbeeld basschat veel positieve verhalen leest over de ashdown klantenservice en technische dienst.
Die VU-meters zijn malle gimmicks, maar ik vind het wel leuk staan. Apparaten mogen best wat versiering hebben :)

Reviews afwachten of het ding echt makkelijk is in gebruik.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

nope vervangonderdelen voor ashdown hier krijgen is echt een hel
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Bolobass schreef:Toch grappig dat je op bijvoorbeeld basschat veel positieve verhalen leest over de ashdown klantenservice en technische dienst.
Die VU-meters zijn malle gimmicks, maar ik vind het wel leuk staan. Apparaten mogen best wat versiering hebben :)

Reviews afwachten of het ding echt makkelijk is in gebruik.
zolang je garantie loopt heb je te maken met de muziekwinkel , die op zijn beurt weer de importeur aanspreekt.

Als je spulletje wat ouder is kun je gewoon de boom in .

Als je mazzel hebt krijg je iemand aan de lijn , en middels het verstrekte email-adres verneem je niks meer ,---dan wéér bellen, en na hoop geduld weer hetzelfde liedje.

Volgens mij hebben ze ook niks geen spare-parts op de plank .
Engeland , daar staat het handels-kantoortje en in china , daar wordt 't in elkaar getimmerd
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 14 feb 2015, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
mmstingray5
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:21

Bericht door mmstingray5 »

Heb zelf al een powerschakelaar en een lampje voor de VU meter gratis opgestuurd gekregen. Gewoon een mailtje gedaan en enkele dagen later al antwoord. Ze zullen wel gelachen hebben met mijn kennis van de Engelse taal. :lol:
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

mmstingray5 schreef:Heb zelf al een powerschakelaar en een lampje voor de VU meter gratis opgestuurd gekregen. Gewoon een mailtje gedaan en enkele dagen later al antwoord. Ze zullen wel gelachen hebben met mijn kennis van de Engelse taal. :lol:

ik sta echt versteld dat 't je gelukt is ,--- ik meen 't :?
mmstingray5
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:21

Bericht door mmstingray5 »

Het zal door mijn inspector clouseau engels zijn geweest, denk ik ...
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7644
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

mmstingray5 schreef:Het zal door mijn inspector clouseau engels zijn geweest, denk ik ...
:D :D :D
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Voor een hele boel minder heb je bij Vox ook een miniversterker waar je ook met zijn tweeën kan inpluggen. Ben benieuwd of deze ashdown veel beter is.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

Is die ook 2x75w stereo?
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Plaats reactie