Gezien op Marktplaats en andere verkoop sites

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Ajajajj... beetje te hoge vraagprijs, maar wel eentje die je niet vaak ziet; Vintage Ram's Head Big Muff, ca. 1976.
Deze is dan ook nog wel in extreem goede staat. Toch maar eens een nachtje over slapen...
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Hey, volgens mij ken ik die :)

Ik heb laatst een oude van Ebay afgehaald. De V3 versie is identiek vanbinnen aan de ramshead (transistoren, diodes, CC weerstanden, etc) maar heeft een ander doosje en een adapter ingang. Hij klinkt iig identiek aan mn Ramshead!
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Space Echo de RE-201 van Roland. :kwijl:
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

SpcMnk schreef:Space Echo de RE-201 van Roland. :kwijl:
Nog vier dagen; ik zat op een andere te bieden (die ook zo laag stond......)

Ging weg voor 700+ euro

Waard? Eigenlijk wel!
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

SpcMnk schreef:Space Echo de RE-201 van Roland. :kwijl:
Neemt wel heel veel ruimte in je pedalboard in..... :roll:
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Als je eenmaal zo'n ding hebt gehoord en gebruikt, wil je eigenlijk niets anders meer.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Idd. Ik doe het nu met een re201 die aardig in de buurt komt maar, nothing beats the real thing. Daar wil ik toch heel graag plaats voor maken. Maar helaas, voor een goeie betaal je al heel snel 700 euro idd. Zal me verbazen als deze voor minder gaat.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr

Ibanez BS10 bass stack, klinken erg lekker, ziet ze erg weinig. Heb er zelf ook 1 (helaas momenteel defect)
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Hajvb
Van onderen!
Berichten: 5655
Lid geworden op: 20 jan 2008, 07:01

Bericht door Hajvb »

Jemig wat een prijs zeg :shock: Goed pedaal ja, maar die prijs vind ik toch wel aardig overdreven.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Ach, is wat aan de hoge kant, masr je ziet de laatste tijd wel gekkere dingen voorbij komen.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

dr. Bassvibes schreef:Als je eenmaal zo'n ding hebt gehoord en gebruikt, wil je eigenlijk niets anders meer.
Wat mij betreft helemaal niet waar. Ik heb er één gehad, maar dat ding frat (vreette?) toon als een malle. Echt niet geschikt voor gitaar (dus voor bas ook vast niet). Mischien was het exemplarisch, ik heb hem in elk geval zonder één momentje spijt weer verkocht. Een maat van me heeft trouwens ook een Space Echo, die heeft precies hetzelfde euvel.

Ze klinken wel lekker hoor trouwens. Ik gebruikte hem veel op zang, dat ging perfect.

Ik heb nu de RE201 (het pedaaltje dus), die vind ik wel lekker hoor! Beter als menig ander delay pedaal in mijn optiek. Ik heb ook een MXR carbon copy, die vind ik beduidend minder en de andere gitarist in mijn band heeft de Way Huge Supa Pus maar die klinkt toch ook minder goed (alhoewel daar wel een boel leuke maffe features op zitten, dat dan weer wel)...
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

rensbass schreef:https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr

Ibanez BS10 bass stack, klinken erg lekker, ziet ze erg weinig. Heb er zelf ook 1 (helaas momenteel defect)
Defect? Fixen?
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

koen van soelen schreef:
dr. Bassvibes schreef:Als je eenmaal zo'n ding hebt gehoord en gebruikt, wil je eigenlijk niets anders meer.
Wat mij betreft helemaal niet waar. Ik heb er één gehad, maar dat ding frat (vreette?) toon als een malle. Echt niet geschikt voor gitaar (dus voor bas ook vast niet). Mischien was het exemplarisch, ik heb hem in elk geval zonder één momentje spijt weer verkocht. Een maat van me heeft trouwens ook een Space Echo, die heeft precies hetzelfde euvel.

Ze klinken wel lekker hoor trouwens. Ik gebruikte hem veel op zang, dat ging perfect.

Ik heb nu de RE201 (het pedaaltje dus), die vind ik wel lekker hoor! Beter als menig ander delay pedaal in mijn optiek. Ik heb ook een MXR carbon copy, die vind ik beduidend minder en de andere gitarist in mijn band heeft de Way Huge Supa Pus maar die klinkt toch ook minder goed (alhoewel daar wel een boel leuke maffe features op zitten, dat dan weer wel)...
Over het toon vreten; dat klopt! Het is een unit die niet gemaakt is voor passieve instrumenten maar voor line levels. De ingangs impedantie is daardoor anders wat je instrument aardig kan verkleuren. Ik heb er meerdere gemod naar een betere impedantie of (zoals mijn eigen copicat; ook erg gaaf!!) naar true bypass (met een relais).
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1459
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Haha ik had al zoiets verwacht :D
Is een Space Echo na dat truukje goed bruikbaar voor gitaar? En zie je het zitten om dat nog ééns te doen? Dan ken ik namelijk wel iemand die zeeeer geintresseerd gaat zijn!
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Bericht door Bernardduur »

Sure! PM / mail me maar!
Plaats reactie