Het TC Electronic topic!

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Weet ik wel, maar het gaat toch tegen mijn natuur in.

Bij de specs staat minimaal 4 ohm, maar als je verder kijkt staat er opeens 2,67. Vind ik een beetje raar....
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Ik heb het idee dat ze gek zijn op trucjes bij TC (sprookjes over vermogens anyone?) :) Die 4 ohm is door bijna elke versterker wel te halen, maar volgens mij zitten ze weer met compressie e.d. te kutten om die 2,67 ohm zonder kleerscheuren te halen. Ze noemen het dan dus "Active Power Management", dus ze doen in ieder geval iets met het vermogen en dus met de sound. Zal dus wel weer ten kostte gaan van het geluid, maar of dat hoorbaar is...?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Of een of ander detectie-mechanisme dat de load lager is dan 4ohm en vervolgens de eindtrap afknijpen zodat 'ie niet uitfikt? Overigens noemen ze in de manual van de RH450 dat die 3 kabinetten-truc alleen is ondersteund met hun eigen RS kabinetten, maar of dat nou wat uitmaakt... ;)
Haico

Bericht door Haico »

tieleman schreef:Overigens noemen ze in de manual van de RH450 dat die 3 kabinetten-truc alleen is ondersteund met hun eigen RS kabinetten, maar of dat nou wat uitmaakt... ;)
Hmn... hoe zouden ze dat gedan hebben? Het ene cabinet heeft een grilliger impedantieverloop dan de ander. Misschien hebben ze de RS lijn hierop ontworpen?! Of ze zijn gewoon niet 8 ohm... maar nominaal meer richting de 10 ohm.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

hier staat in ieder geval hun uitleg voor wie er wat mee kan.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Dit staat op het support forum:

You can connect up to 3 RS cabinets to an amp. You can connect any combination of RS210 and RS212.

Conventional wisdom would tell you, that since the cabinets are 8 ohm and the amp is rated at 4 ohm you would only be able to connect 2 cabinets. However, a speakers impedance varies depending on the specific frequency. A speaker might be 4 ohms in the lower range but could at the same time be 8 ohms above 10Khz. So a speakers rated impedance is an avarage across the spectrum. Since the speakers in the RS cabinets are custom made we know the exact Ohm rating of the them, and have therefore been able to design the amp so that it can drive 3 of the RS cabinets.

Maar of we dit moeten geloven....

Vind het raar dat het niet met 3 cabinetten van een ander merk kan.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Ze hebben daar volledig gelijk in bij TC :) En als jij kasten kunt vinden met ongeveer eenzelfde impedantiekarakteristiek, kun je daar ook 3 van aansluiten. Grote kans dat het allemaal niet zo heel precies hoeft, maar als fabrikant dek je jezelf graag in tegen slopers.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

En wil je graag dat ze jouw kabinetten gebruiken. Wij van WC-eend, etc.
Haico

Bericht door Haico »

Sjtevel 1984 schreef:Vind het raar dat het niet met 3 cabinetten van een ander merk kan.
Waarschijnlijk kan dat wel!

Alleen hebben ze bij TC niet ALLE basscabs op de markt niet om impedantiemetingen te doen. :D
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ja, dat had ik inmiddels begrepen ja.

Als ik dat hele apm verhaald lees, staat er dat hun amps minder vermogen leveren als opgegeven. Of lees ik nu zo krom? :?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Niet dat het wat uitmaakt. De 210 en 212 zijn onderweg samen met een RH750. Ik heb nog een markbass topje. Mocht de TC het niet redden, kan ik hem nog altijd als backup gebruiken.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Haico

Bericht door Haico »

Sjtevel 1984 schreef:Als ik dat hele apm verhaald lees, staat er dat hun amps minder vermogen leveren als opgegeven. Of lees ik nu zo krom? :?
Eigenlijk wel ja. :)
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Ik ben op zoek naar een flightcase voor mijn RH750. Op de site van TC staat ie wel, maar ik kan verder nergens vinden. Iemand enig idee?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Heb de RH450 nu ruim 2,5 jaar, en heb geen plannen om daar geen 5 van te maken. :)
Ideale functies, en de sound is prima in orde. Soms zou ik wel iets karakteristiekers willen (Ampeg PF500 ofzo), maar dan zou ik de extra's echt gaan missen.

Goeie aankoop geweest dus.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Bericht door Sjtevel 1984 »

Het heeft even mogen duren, maar het stackje is nu eindelijk compleet :cheer:
Bijlagen
image.jpg
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Plaats reactie