Udo Pannekeet.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Udo Pannekeet.

Bericht door Muziekschuur »



Ik werd vandaag gegrepen door de bassist van het Tim Langedijk trio. Wat een heerlijk upright basgeluid. Ik ben benieuwd of Udo op dit forum zit. En of we wat meer over deze bassist te weten kunnen komen. & hoe hij aan dat basgeluid komt. Ik ben nieuwsgierig naar zijn bas.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Mooi gespeeld maar voor mij toch geen upright geluid (ik kan immers niet tegen het geluid van een contrabas :-)), gewoon het gevolg van de aanslag op een bepaalde plaats van de hals in combinatie met de plaatsing van die pick-up.
Klinkt meer dan genoeg elektrisch genoeg in mijn oren imo.
Leuk om te horen dat er mensen met zo'n muziek nog bezig zijn.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
SlowKarma
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 feb 2008, 15:39

Bericht door SlowKarma »

Volgens mij speelde hij over een bas van Piet Visser. Is nog een keer een artikel in De Bassist aan gewijd.

https://www.debassist.nl/artikelen/op-be ... andige-bas
Yo no soy tonto!
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Muziekschuur schreef:

Ik werd vandaag gegrepen door de bassist van het Tim Langedijk trio. Wat een heerlijk upright basgeluid. Ik ben benieuwd of Udo op dit forum zit. En of we wat meer over deze bassist te weten kunnen komen. & hoe hij aan dat basgeluid komt. Ik ben nieuwsgierig naar zijn bas.
Palmmuten, en EQ'en. Twee 15" Markbass cabs zag ik op Facebook.

(Maar je wist me al te vertellen dat men een Jazz als een Stingray kan laten klinken, dus heb je deze klank allang uit je eigen Jazz gehaald denk ik)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Gniffel...... Mij is altijd geleerd zuinig te zijn.

Ik vond de klank een beetje lijken op de Ampeg vioolbas. En verder gewoon heel knap. Een klank die ik dicht bij de contrabass vind liggen.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Bericht door jelles »

Ik heb jarenlang les gehad van Udo op het conservatorium en enorm veel van hem geleerd. Die bas is inderdaad een Piet Visser. Hij heeft er nog eentje, hollowbody bas met een retelang mensuur. Geen knoppen ook, ook geen volume. Kabel erin en dat is het! Werkt op een piezo en in real life komt dat ding echt wel heel dicht bij een contrabas in de buurt..

Verdere gear weet ik eigenlijk niet zo. Hij is wel een purist en wil amps en cabinetten die zo min mogelijk kleuren. Hij had altijd een 2x10 en 1x15 glockenklang speakers en een glockenklang amp ook..
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Mooie sound, maar lijkt voor geen meter op een contrabas...niet dat dat moet, maar daar ging het topic over.
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 908
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Bericht door evertalbers »

Ik heb die fretloze wel eens vastgehad (nee, niet bespeeld) is idd. hollowbody, erg mooi ding.

Klinkt warmer dan een massieve plank, contrabas zou ik het toch niet willen noemen. Maar wel een mooi geluid - in zijn handen althans.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Op het Warwick bass camp ontmoette ik Antonella Mazza. Zij kon heel ongeinteresseerd kijken naar een electrische basgitaar. Ze gaf ook aan verliefd te zijn op upright. Er kwam dan een verlangen in haar stem en ogen. Heel gaaf. Toen ik deze video zag dacht ik aan haar en dat dit misschien een instrument zou zijn waar ze wel geinteresseerd in zou zijn.

Het is gewoon leuk dat zoveel spelers zoveel interessen. En als je dan ziet als ze dat "nirvana" bereiken ze muzikaal ook ongeloofelijk veel verder lijken te komen.... Ik vind Seasick Steve ook zo'n lichtend voorbeeld. Dicht bij jezelf blijven en gaan....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie