Dubbelneck gitaar & bas.

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ohhhh.... Die Danelectro is gaaf......
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Iemand al de danelectro db604 gekocht?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Bericht door AntonZ »

AntonZ schreef:Ik ken een engelsman die bezig is zelf een headless gitaar toe te voegen aan een Status bas waar hij een stuk vanaf gezaagd heeft. Mike Rutherford van Genesis heeft eens op zoiets gespeeld (headless twin neck), en hij doet o.a. een Genesis tribute band en heeft een voorliefde voor headless bassen.

Afbeelding
De bassist is te druk met zijn eigen bedrijfje om regelmatig op te treden en heeft daarom de Genesis tribute band moeten verlaten. En daarmee hangt de bas aan de wilgen cq in de verkoop. Voor wie serieus geïnteresseerd is, kan ik contact leggen.

De basis is een Status headless waar een passende gitaarbody en hals aan toegevoegd zijn. Pro werk, geen geknutsel en gepruts. Dit is de gitaarhals die er voor gebouwd is.
Afbeelding

Nog wat plaatjes van het complete beest.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gescheiden signaalpad voor gitaar en bas, aansluiting met een XLR plug en één standaard microfoonkabel. Splitter zit in de koffer, zodat je vandaar twee aparte jack kabeltjes kunt leggen naar basversterker en gitaarversterker.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Afbeelding
Afbeelding
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Antonz ik vermoed dat die Status buiten mijn prijsbereik ligt. De Danelectro lijkt me wat ook omdat ik denk dat die lichter is. De Status lijkt me niet de lichtste.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Bericht door AntonZ »

Zou goed kunnen. Hij heeft geen shortcuts genomen met de gebruikte onderdelen en materialen. Als je het zelf gaat na doen ben je waarschijnlijk meer kwijt dan deze zal kosten. Maar dat maakt het nog geen budget instrument. Stuur maar een PM berichtje als je contact wilt leggen. Vragen kan natuurlijk geen kwaad.
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8193
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Even niet gecheckt of deze al gepost is:
Afbeelding


Een Pikasso 42 string guitar

Alleen het idee al om dit ding te stemmen bezorgt me de rillingen, dat kan je beter aan een pianostemmer overlaten vermoed ik.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

overkill maar die klinkt wel goed !
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Bericht door AntonZ »

Inmiddels staat de Status op een veiling site:

Status twin neck 5 string bass / 6 string guitar
Mikeb
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 mar 2011, 03:16

grmbl

Bericht door Mikeb »

He, zie dit topic net te laat. Voor iets meer dan 1000,- pond die status dubbelneck had ik wel interessant gevonden. Ben al jaren op zoek naar een goede dubbelnek. Heb de hoop al opgegeven om (voor mij betaalbaar) een Rick 4080 tegen te komen...
favo basses: Rick 4001, Gibson Thunderbird, MM Stingray 5, Warwick Dolphin, Kramer XL8 fretless, Hamer Standard custom shop 12 string
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22613
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik heb 'm verwijderd :-)
Laatst gewijzigd door wombatboter op 05 mei 2015, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
what fools these mortals be
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Eh.... het ging om dubbelnecks gitaar & bass..... Maar.... mooie Status..


Afbeelding
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7919
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

wombatboter schreef:Ik heb 'm verwijderd :-)
Jammer... Plaats je hem ergens anders opnieuw?
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Muziekschuur schreef:Eh.... het ging om dubbelnecks gitaar & bass..... Maar.... mooie Status..


Afbeelding
Cool. 8)
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Bericht door AntonZ »

Muziekschuur schreef:Eh.... het ging om dubbelnecks gitaar & bass..... Maar.... mooie Status..
De Status is dubbelnek gitaar & bas. Maar hij is inderdaad verkocht, kreeg ik ook door van de ex-eigenaar. Hij is blij dat de nieuwe eigenaar opnieuw in een Genesis tribute band speelt, dus de Status zal alsnog gebruikt worden waar hij oorspronkelijk voor gemaakt is.
Plaats reactie