Alembic pics :)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

Ik ben er vrij zeker van dat dit de meest brute Alembic collectie in Europa is, de gastheer behoort zeker tot de absolute top die je qua gastheren kan krijgen. :worship:

Afbeelding

Afbeelding
(zo ziet Spoiler er uit na +/- 1200 km door Europa touren) :)

Dat is dus oa deze: https://www.alembic.com/info/fc_passion.html" onclick="window.open(this.href);return false; deze: https://www.alembic.com/info/ken_bass.html" onclick="window.open(this.href);return false; en natuurlijk deze: https://www.alembic.com/info/fc_mirrorrorrim.html" onclick="window.open(this.href);return false; :mrgreen:

Ook nog dit schitterende uitzicht op Freddie z'n favoriete plekje mogen aanschouwen:

Afbeelding
(Lake Geneva)
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Bericht door zomnius »

Geweldig! Wat een verzameling zeg. Jouw favoriete plekje is denk ik niet aan dat meer haha.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

dat moet beslist een hele coole trip geweest zijn... 8)
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

heel tof! Die Stanley Clarke modellen vind ik nog steeds gaaf en de mooiste Alembic die er is. Zijn deze altijd shortscale trouwens?
Gebruikersavatar
wenge
Berichten: 284
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:39

Bericht door wenge »

basloze fret schreef:heel tof! Die Stanley Clarke modellen vind ik nog steeds gaaf en de mooiste Alembic die er is. Zijn deze altijd shortscale trouwens?
Yep... medium scale of long scale zou voor dit model impliceren dat er een gigantische neckdive zou optreden. Maar het blijven prachtige iconische bassen. :kwijl:
Remember, if it runs amuck...call the Duck
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

Cool trip indeed! 8)

Ze ze hebben maar een handjevol longscale en medium scale SC modellen gemaakt, van de longsacle weet ik zeker dat ze het niet meer willen doen.
Deze SC's (met uitzondering van de Flamed Koa) hebben ook nog een extra dikke body (op verzoek van de eigenaar) Zwaar indrukwekkend om te zien en zwaar....
Erg zwaar dus.... :P

Gewicht gaat zeker richting de 10 Kg, de Blackwood SC gaat er misschien zelfs nog wel over heen. (niet op de weegschaal gehad)
Ter vergelijking: Mijn zwaarste (Elan 5) is 5,2 Kg
Ik snap wel dat Newsted na jaren zwaar touren besloten heeft om een lichter alternatief te zoeken, het voelt echt aan alsof je een blok beton om je nek hebt hangen. :shock:

De halsprofielen voelen excact hetzelfde aan als m'n '88 Spoiler, behoorlijke honkbalknuppels dus :bat:
Erg comfortabel, zeker met de korte mensuur. Het geluid is door de korte mensuur volgens mij ook wat zwaarder/voller.

De 5 snarige Europa met Crown headstock voelde wat benauwd aan, ik denk dat ik bij m'n Elan de juiste keuze heb gemaakt met de "Comfort taper" hals (wijdere spacing bij de brug, dunner bij de topkam)
Hoewel alles went natuurlijk, moeilijk om te zeggen hoe het had uitgepakt als ik wel voor deze "Classic taper" was gegaan.

Qua bespeelbaarheid en "feel" dus aardig gelijk met wat ik gewend ben. :D

Het geluid is zoals we hier in het noorden zeggen: "Alderonvoechst"
Vergeleken met de Activator uitgeruste Alembics is het geluid duidelijker en een stuk feller (vooral de Series II met 15dB Q boost)
Erg indrukwekkend dus :worship:

Zodra de Elan verkocht is, gaat er hier ook zeker een Series I of II komen :jaaaaa:

En: Leds zijn cool! 8) 8) 8)

Afbeelding
(Vooral laser leds met dimmer)
Laatst gewijzigd door FC Spoiler op 13 apr 2015, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

Btw: Onze promo vid is ook bijna klaar, hier een voorproefje:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WfNeLft ... e=youtu.be[/youtube]
(deze word gewist zora het eindresultaat er is, dan is hij hier te vinden: https://www.youtube.com/user/DamagedJusticeNLD/videos" onclick="window.open(this.href);return false; )
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

FC Spoiler schreef: Gewicht gaat zeker richting de 10 Kg, de Blackwood SC gaat er misschien zelfs nog wel over heen. (niet op de weegschaal gehad)
Ter vergelijking: Mijn zwaarste (Elan 5) is 5,2 Kg
Ik snap wel dat Newsted na jaren zwaar touren besloten heeft om een lichter alternatief te zoeken, het voelt echt aan alsof je een blok beton om je nek hebt hangen. :shock:
oef! 10 kg. Geen idee dat die sc bassen zo zwaar waren. Ik vind 5 kilo als zwaar. Ik heb er ooit een paar minuten eentje bespeeld, maar dat is me toen niet opgevallen.
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

Was dat ook een Series I/II? Dat maakt behoorlijk verschil (meer messing en dikkere body) De blackwood heeft ook nog Ebben halslaminaten :o

Hier nog een voorproefje met de Elan 5:

You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

En daar was de tweede Eurolympic meeting van deze maand alweer:

Afbeelding

Afbeelding

Alembic clublid Jazzyvee, huidige bassist van Musical Youth (die we allemaal natuurlijk nog kennen van: Klik)
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Bericht door nangyala »

FC Spoiler schreef:Btw: Onze promo vid is ook bijna klaar, hier een voorproefje:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WfNeLft ... e=youtu.be[/youtube]
(deze word gewist zora het eindresultaat er is, dan is hij hier te vinden: https://www.youtube.com/user/DamagedJusticeNLD/videos" onclick="window.open(this.href);return false; )
Van die geluiden gaat mijn dode Metallica hart toch wel weer een beetje kloppen, Nailed it, nice!!
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Mooie sound.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

Thanx!

100% Mesa:
Mark IV (lead gitaar) Mark III (ritme gitaar) met rectumfrier 4x12 kasten en Bass 400 + Strategy 400 met 2x10 (gemiked) en 1x15 kasten (EV speakers)
De bas intro/solo sound is met de Big Muff (dus zonder Morley) Bij het intro hebben we in de studio een beetje phaser of Flanger toegevoegd.

Ik vond het signaal van de DI niet mooi klinken (voor de overdrive sounds, clean was wel ok) Ik weet niet hoeveel daarvan in de opname is gebleven. In het echt klinkt het nog stukken beter :D :jam:
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

De Marshall VBA400 zou ook wat voor je zijn dan. Heeft ook een DI (weet ik niet zeker) die vanaf de eindtrafo komt.
In ieder geval is dat wel zeldzaam. Ik heb het wel op mijn Dynacord BA300. (Een versterker die de Golden Earring in de studio gebruikte).

Ik zet daar dan een Mesa Vtwin voor of een fuzz. Of allebei (als ik me niet kan beheersen :finger: )

Wil em wel eens langsbrengen als je een nieuwe opname gaat doen als variatie. Jullie muziek is goed te pruimen... Geen zangert toch?

Mochten jullie ooit een zanger zoeken zou een klassiek geschoolde (jonge) opera zanger wel eens wat kunnen zijn. Dat is weer eens wat anders. En dan een paar dramatische verhalen die teruggrijpen en het zou wel eens groot kunnen worden. Moet je wel durven....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

De marshall is idd een beest, maar erg tevreden met de Mesa hier :D

We zijn een Metallica tribute, dus af en toe wordt er wel gezongen en geschreeuwd (zie "One" filmpje hierboven)

Mijn eerste Series I bas:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

1976 Series I Walnut top + back
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Plaats reactie