Cool trip indeed!
Ze ze hebben maar een handjevol longscale en medium scale SC modellen gemaakt, van de longsacle weet ik zeker dat ze het niet meer willen doen.
Deze SC's (met uitzondering van de Flamed Koa) hebben ook nog een extra dikke body (op verzoek van de eigenaar) Zwaar indrukwekkend om te zien en zwaar....
Erg zwaar dus....
Gewicht gaat zeker richting de 10 Kg, de Blackwood SC gaat er misschien zelfs nog wel over heen. (niet op de weegschaal gehad)
Ter vergelijking: Mijn zwaarste (Elan 5) is 5,2 Kg
Ik snap wel dat Newsted na jaren zwaar touren besloten heeft om een lichter alternatief te zoeken, het voelt echt aan alsof je een blok beton om je nek hebt hangen.
De halsprofielen voelen excact hetzelfde aan als m'n '88 Spoiler, behoorlijke honkbalknuppels dus
Erg comfortabel, zeker met de korte mensuur. Het geluid is door de korte mensuur volgens mij ook wat zwaarder/voller.
De 5 snarige Europa met Crown headstock voelde wat benauwd aan, ik denk dat ik bij m'n Elan de juiste keuze heb gemaakt met de "Comfort taper" hals (wijdere spacing bij de brug, dunner bij de topkam)
Hoewel alles went natuurlijk, moeilijk om te zeggen hoe het had uitgepakt als ik wel voor deze "Classic taper" was gegaan.
Qua bespeelbaarheid en "feel" dus aardig gelijk met wat ik gewend ben.
Het geluid is zoals we hier in het noorden zeggen: "Alderonvoechst"
Vergeleken met de Activator uitgeruste Alembics is het geluid duidelijker en een stuk feller (vooral de Series II met 15dB Q boost)
Erg indrukwekkend dus
Zodra de Elan verkocht is, gaat er hier ook zeker een Series I of II komen
En: Leds zijn cool!

(Vooral laser leds met dimmer)