Basverpakking, een kleine walkthrough

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

cool topic.

Ik versleep mijn gear in net de kist of tas die ik voor handen heb, allen gekregen bij andere gisaren. Naar oefenruimtes gaat de musicmaster meestal mee zonder tas of iets dergelijks. En enkele bassen reizen in een slaapzak omdat geen geschikt en te betalen koffer gevonden krijg.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
frank24
Berichten: 1351
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:17

Bericht door frank24 »

Die rockcase kun je rustig gebruiken... is idd niet duur. behoorlijk universeel inzetbaar en kan tegen een flinke stoot... een of andere stuk vreten heeft die van mij een keer omgestoten... nog geen krasje op de case :D en ook mijn warwick die er in zat nog helemaal netjes 8)
"Warwick, Musicman, Marshall en Mesa Boogie misbruiker"
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Bericht door Madame Clapotis »

Staatsman Jop schreef:Ik ben op zoek naar een nieuwe case voor mijn Precision. Heb nu een Gewa maar die valt bijna uit elkaar na enkele ontmoetingen met de transportband op vliegvelden.

Nu is mijn oog op deze case gevallen:
Afbeelding
Fender (SKB) molded hardcase

Deze kist staat mij aan omdat hij een verstevigd frame heeft, geen dopjes die er onderuit kunnen vallen, en TSA approved locks (handig met vliegen, je kunt ze gewoon op slot doen zonder dat de douane je sloten sloopt).

Heeft iemand enig idee of een Precision met element en brugkap in deze case past? Vaak is dat namelijk een probleem aangezien de bas er een stuk dikker van wordt.

Bij voorbaat dank
Ze zijn relatief stevig, maar kan me wel inbeelden dat er bij wat gegooi op transportbanden wat hoeken aan beschadigd worden. Ik ging er steeds op zitten als ik op de bus moest wachten, en dat hield het alvast, hehe.
Een kameraad van me kreeg van de vliegmaatschappij een schadevergoeding van €170 toen een hoek van zijn baskist kapot was geraakt bij het reizen. Van dat geld heeft hij nu een alu kist kunnen kopen die op zich al 10kg weegt, maar die niet snel kapot zal gaan.

Of er een bas met elementkappen in past, daar vrees ik voor. Heb zelf geen kappen over mijn element zitten, maar als ik 't me goed herinner staat de afdruk van de snaren van mijn P steeds in de voering van de bovenkap vd kist.
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Staatsman Jop
Berichten: 167
Lid geworden op: 15 mar 2008, 12:52

Bericht door Staatsman Jop »

Madame Clapotis schreef:
Staatsman Jop schreef:Ik ben op zoek naar een nieuwe case voor mijn Precision. Heb nu een Gewa maar die valt bijna uit elkaar na enkele ontmoetingen met de transportband op vliegvelden.

Nu is mijn oog op deze case gevallen:
Afbeelding
Fender (SKB) molded hardcase

Deze kist staat mij aan omdat hij een verstevigd frame heeft, geen dopjes die er onderuit kunnen vallen, en TSA approved locks (handig met vliegen, je kunt ze gewoon op slot doen zonder dat de douane je sloten sloopt).

Heeft iemand enig idee of een Precision met element en brugkap in deze case past? Vaak is dat namelijk een probleem aangezien de bas er een stuk dikker van wordt.

Bij voorbaat dank
Ze zijn relatief stevig, maar kan me wel inbeelden dat er bij wat gegooi op transportbanden wat hoeken aan beschadigd worden. Ik ging er steeds op zitten als ik op de bus moest wachten, en dat hield het alvast, hehe.
Een kameraad van me kreeg van de vliegmaatschappij een schadevergoeding van €170 toen een hoek van zijn baskist kapot was geraakt bij het reizen. Van dat geld heeft hij nu een alu kist kunnen kopen die op zich al 10kg weegt, maar die niet snel kapot zal gaan.

Of er een bas met elementkappen in past, daar vrees ik voor. Heb zelf geen kappen over mijn element zitten, maar als ik 't me goed herinner staat de afdruk van de snaren van mijn P steeds in de voering van de bovenkap vd kist.
Past prima!
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Bericht door Nieltse »

Zie dat de Rockbag ook hier een pleuris ding word gevonden, nou die van mij tieft inmiddels ook uit elkaar, slechte ritsen (volledig los van het voorvak), rits hangt altijd aan de bovenkant, loopt vast dus kortom, gewoon kut.

Ben opzoek naar een half/halfhard ding want ik wil er ook graag mijn laptop inkwijt kunnen en moet een beetje stevig zijn!

Nu zag ik dit ding, kent iemand deze?

Sandberg Deluxe Semi Hardshell Bag
https://www.thomann.de/nl/sandberg_bgb_d ... ig_bag.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
:facepalm:
Richard Blom
Berichten: 102
Lid geworden op: 02 aug 2010, 11:41

Bericht door Richard Blom »

Ik ben overigens zeer content met m'n rockbag hoes.
Ik heb ooit bij een van m'n warwicks zo'n luxe rockbag gehad, die heeft het bij mij zeker 5 jaar uit gehouden (ik gok dat die hoes in totaal de 10 jaar wel heeft gehaald)

Nu heb ik (bijna) dagelijks die hoes in gebruik gehad, dus op een gegeven moment lieten de stiksels van de ritsen op sommige plaatsen los. En die flapjes voor rondom die sluiting bij de schouders straps scheurden af.
Maar na zo lang en intensief gebruik vind ik dat niet schokkend.

In die tijd heb ik ook zo'n dubbele softcase van Tribal planet gehad, die vond ik echter veel te zwaar om zoveel mee te sjouwen. Maar bleef ondanks intensief gebruik toch redelijk netjes.
Dit zelfde probleem had ik met de koffers die ik gehad heb.

Op het moment gebruik na mijn positieve bevindingen van die rockbagg, een rockbagg waar ik 2 bassen in kwijt kan.
Hier ben ik ook goed over te spreken, is lekker dik gevoerd alleen is de bekleding aan de binnenkant wat fragiel.
Dit is de wat duurdere versie van rockbagg, ik kan me voorstellen dat de goedkopere en dunnere versie tegenvalt.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7924
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Maar weer eens een oud topic omhooggeschopt...
Van zowel Rockbag als van Ritter ben ik niet zo gecharmeerd. Beide zijn in mijn ervaring erg slijtagegevoelig. Mijn Börjes bas werd geleverd met een Canto gigbag. Fantastisch stevig materiaal, lekker licht, dikke padding rondom. Van de website van Canto zelf werd ik niet veel wijzer (https://www.canto.pl) maar ik vernam dat deze Thomann gigbag ook door Canto is gemaakt:
Afbeelding
Een prima gigbag voor weinig! Ik ben alleen niet zo zeker van het "leatherette" in de afwerking, heb liever nylon of polyester.

EDIT: Canto biedt de mogelijkheid om een custom-order te plaatsen: https://www.canto.pl/custom/zamowienie/?lang=en Ik heb er maar eens een mailtje aan gewaagd :D
Laatst gewijzigd door BassKees op 25 mei 2015, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Julessss
Berichten: 361
Lid geworden op: 14 dec 2013, 18:17

Bericht door Julessss »

Mijn oude gigbag begon onderaan een beetje te scheuren dus dact ik, laat ik eens een nieuwe kopen en voila:
https://www.musicstore.de/en_EN/EUR/Bass ... 006667-000" onclick="window.open(this.href);return false;

gè-wel-dig! de padding is super dik (25mm), en er zit een houdertje voor de hals van de bas in de tas zelf. de tas heeft 3 vakken (4 als je het vak waar de schouderbanden inzitten meetelt; waar overigens ook nog het een en ander in kan), is waterdicht, en heeft op alle vakken dubbele ritsen. De straps zitten ook met metalen ogen vast. Beste 25 euro die je aan de veiligheid van je bas kunt uitgeven :jaaaaa: .
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Bericht door Rolandboer »

BassKees schreef:Maar weer eens een oud topic omhooggeschopt...
Van zowel Rockbag als van Ritter ben ik niet zo gecharmeerd. Beide zijn in mijn ervaring erg slijtagegevoelig. Mijn Börjes bas werd geleverd met een Canto gigbag. Fantastisch stevig materiaal, lekker licht, dikke padding rondom. Van de website van Canto zelf werd ik niet veel wijzer (https://www.canto.pl) maar ik vernam dat deze Thomann gigbag ook door Canto is gemaakt:
Afbeelding
Een prima gigbag voor weinig! Ik ben alleen niet zo zeker van het "leatherette" in de afwerking, heb liever nylon of polyester.

EDIT: Canto biedt de mogelijkheid om een custom-order te plaatsen: https://www.canto.pl/custom/zamowienie/?lang=en Ik heb er maar eens een mailtje aan gewaagd :D
Ik ben ook van plan deze gigbag aan te schaffen voor het vervoer van mijn bassen thuis-thuis, o.a. mijn warwick. Ik heb wel een fender koffer en een goedkope fender gigbag, maar ik heb toch liever een betrouwbare stevige gigbag voor op de fiets en in het openbaar vervoer.
Ik heb alleen mijn twijfels over de straps van deze gigbag, ze ogen vrij smal voor mij. Hangt de bas lekker comfortabel op de rug? Of zal een half uurtje fietsen met zo'n tas afzien zijn?
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Bij welke flightcasebouwer is de topicstarter te velde geweest om info te halen.
18 mm. betonplex?!?
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Bericht door Joreeeen »

Iemand ervaring met dit? https://www.thomann.de/be/rockcase_chest ... htcase.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Meen me te herinneren dat ik dit ooit zag voorbijkomen op dit forum, maar kan me het niet goed meer herinneren!
Zijn wel sterk in prijs gestegen (270 naar 415).
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Ik ken hem.
Gebruik hem zelf ook.
Naar mijn idee een beste en ideale oplossing.
Normaal gaan er toch drie bassen mee en dit is dan best compact, het is meteen je standaard en het neemt weinig plek in beslag.
De prijsstijging vind ik ook vrij fors (ik betaalde inderdaad rond de € 270,00).
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7924
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

BassKees schreef:Maar weer eens een oud topic omhooggeschopt...
Van zowel Rockbag als van Ritter ben ik niet zo gecharmeerd. Beide zijn in mijn ervaring erg slijtagegevoelig. Mijn Börjes bas werd geleverd met een Canto gigbag. Fantastisch stevig materiaal, lekker licht, dikke padding rondom. Van de website van Canto zelf werd ik niet veel wijzer (https://www.canto.pl) maar ik vernam dat deze Thomann gigbag ook door Canto is gemaakt:
Afbeelding
Een prima gigbag voor weinig! Ik ben alleen niet zo zeker van het "leatherette" in de afwerking, heb liever nylon of polyester.

EDIT: Canto biedt de mogelijkheid om een custom-order te plaatsen: https://www.canto.pl/custom/zamowienie/?lang=en Ik heb er maar eens een mailtje aan gewaagd :D
Uiteindelijk heb ik de Protec Contego gekocht:
Afbeelding
Oi deze is wel heel erg fijn! Niet goedkoop maar erg licht en toch stevig, met een verplaatsbaar blok om hem passend te maken voor vrijwel iedere basgitaar.
Plaats reactie