Review Jack & Danny 1975 jazz bass Sky Blue...

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Bericht door Jay2U »

Veel plezier met een goedkoop basje. Die hogere kam kan problemen geven met de intonatie bij de eerste 2 à 3 frets. De snaar moet dan wat dieper worden gedrukt, met bijbehorende hogere spanning.

Wat ik zo graag zou willen weten, is hoe zo'n J&D er na bijvoorbeeld vijf jaar bijstaat. Mijn oudste bas, een goedkope Ibanez, is nu bijna 5 en nog in topconditie. Wel heb ik er direct behoorlijk veel aan verbeterd en geoptimaliseerd.
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Heb er nu een jaar in een band opgespeeld. Werkt prima. En de bas was prima afgewerkt. Stemmechanieken goed, elementen prima. zeer goed in de lak. Ik ben een tevreden man. En dat terwijl ik duurdere instrumenten kan kopen en bezit.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Bericht door Jay2U »

De verleiding om in Keulen eens een J&D P-bass te halen, is best groot. Wat me er niet aan bevalt kan ik gewoon verbeteren. Zolang de hals maar recht is en blijft.
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Het is hout. En er blijft veel handwerk aan zitten. Dus da's per bas anders. Maar de nekken van nu komen allemaal uit een CNC machine. Dus als het een net stukje essen is dan zal die ook op jouw bas prima zijn. Je kunt overigens er geen Fender headstock van maken. Hij is namelijk dunner. Hij is wel groter. Dus wat dat aangaat zou het kunnen. Maar die behoefte heb ik niet. Zou je dat willen dan is een Squier ook een goede keuze.

Ik heb hem gekocht omdat ik met pickups wilde varieren. Ik wil al een hele tijd een soort Tractor bas bouwen. De pickup die ik daar voor moet aanschaffen is prijzig. Ik vond dit wel een leuk basje daarvoor.. Echter speelt de bas prima. Toen ik nog in een band speelde (2 maanden geleden) was het blok motief ideaal om te zien waar ik was bij gedimt licht.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

In plaats van een nieuw topic te openen, vul ik hier aan.

Aangezien ik enorm zin had in een knutselprojectie, of beter gezegd: iets waar ik wat creativiteit in kwijt kon, was ik op zoek gegaan naar een goedkoop jazz basje. Na een 'gezocht' advertentie op dit forum, waar ik precies één reactie, en één tip om eens te kijken naar -nieuwe- budget bassen bij de duitse internethandelaren, heb ik de tip eens opgevolgd. Thomann en Musicstore hebben allebei leuke budgetbassen voor prijzen waar je normaal gesproken nog geen fatsoenlijke brug met een set snaren voor kunt kopen. Uit de budgetbasjes heb ik een gekozen waarvan ik denk [met het oog op de 'verbouwing'] het beste mee uit de voeten kom: een Jack & Danny 75 Vintage in Sea Foam Green. Eergisteren besteld -> vandaag al binnen. [petje af voor Music Store!].
Deze bas is onvoorstelbaar goed voor het geld wat je ervoor betaald [139 euro]. Ik had geen hoge verwachtingen, nam de recensies toch met een korreltje zout [ik dacht: het zal mij toch wel tegenvallen], maar.... dit is gewoon een prima bas. Prima Lakwerk, zowel op de body als de nek [!], fretjes netjes afgewerkt, mooie binding, mooie blocks, elementen klinken helemaal niet verkeerd, en zelfs onder de slagplaat ziet het keurig uit [niet volledig uitgefreesd tussen element en control plate! Ik heb Fenders gehad die lelijker/ grover freeswerk hadden].
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Foto!!! :oudezak:
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan wil ik er zoiets op gaan spuiten/ tekenen:

Afbeelding

of iets minder abstract, ben er nog niet helemaal uit. Ook nog niet over de manier waarop ik het ga doen, maar allez, dat is ook volledig off-topic.

Afbeelding

Afbeelding
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

hoe doen ze het voor dat geld....
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Kek kleurtje (lijkt wel het blekere zusje van mijn SX) en leuke ideeën qua tekening! :)
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Erelid schreef:hoe doen ze het voor dat geld....
Dat weet je wel :wink:

Maar heel fraai basje!
face down in the dirt
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

viersnaar schreef:Afbeelding
Weet je wat het is met jouw foto's, viersnaar?

Ze maken alle bassen mooi. :)
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

:D
óf... ik heb toevallig alleen maar mooie bassen?
:wink:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

,t lakwerk is fraai nietwaar?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Wat weegt ie?
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Het lakwerk is gewoonweg perfect. Ik heb wel eens andere budget bassen gehad waarbij je ook duidelijk kon zien dat het lakken een van de dingen is waar men op bezuinigd had, maar dat is bij deze zeker niet. Ook het lakwerk op de nek.... Geweldig.

Ik heb geen weegschaal, maar hij heeft een mooi 'gemiddeld' gewicht. Mijn marcus miller is een stuk zwaarder, de jack casady een stuk lichter. Ik zou denken ergens net onder de 4 kilo?
Plaats reactie