Fender flat wounds

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Ja
Elmo
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 dec 2013, 10:18

Bericht door Elmo »

LaBellas heb ik ook 's geprobeerd....waren zó stug dat de hals van mijn bas ineens "hol" stond, speelden absoluut niet prettig /heel hard knijpen - kon er niet aan wennen....qua "gepolijst"vind ik ze niet gladder als de Thomastiks....
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Thomastiekjes moet je wel inspelen. Misschien wel langer dan andere flatwounds. Klinken en voelen niet meteen goed maar dat komt echt. Ik heb ook Labella's en Chromes geprobeerd maar kwam steeds snel op TI's terug. Het kan ff wennen zijn aan de lagere spanning.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Ok, thanks
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Ow ja, en flatwounds spelen niet lekker met zweetklauwen :jam:
Elmo
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 dec 2013, 10:18

Bericht door Elmo »

Inderdaad....met zweetklauwen op flatwounds spelen gaat niet zo fijn....
Daar hebben ze "GHS Fast Fret" voor uitgevonden..ik kan niet zonder...anders is het net of ik op de handrem sta met spelen...ben er zelfs van overtuigd dat het beter gaat klinken met Fast Fret op de snaartjes... Kost weinagh & de sticks gaan jarenlang mee !
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

Elmo schreef:Inderdaad....met zweetklauwen op flatwounds spelen gaat niet zo fijn....
Daar hebben ze "GHS Fast Fret" voor uitgevonden..ik kan niet zonder...anders is het net of ik op de handrem sta met spelen...ben er zelfs van overtuigd dat het beter gaat klinken met Fast Fret op de snaartjes... Kost weinagh & de sticks gaan jarenlang mee !
Dit ga ik wellicht nog wel eens proberen. Vond de flatwounds die ik bespeeld heb ook zo ongelooflijk stroef.

Voorlopig hou ik het bij halfrounds. Niet zo fel als roundwounds maar wel net zo bespeelbaar :mrgreen:
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Plaats reactie