Fender Modern Player Telecaster Bass (link naar filmpje)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Je hebt vast diegene gekocht die zo goedkoop op MP stond :wink:

Ik heb er ook een gehad, en was best onder de indruk. Ten eerste was het een erg mooie bas met zijn doorzichtig blonde lak waardoor de nerf mooi te zien is. Volgens mij had de mijne een body uit 1 stuk. De bouwkwaliteit was erg goed, en de sound dik en zwaar. Voor overall bandgebruik was de sound in mijn geval te dik, al voegt de brugpickup wel helderheid, punch en definitie toe. Ik zou niet weten wat ik met een originele telecaster zou moeten met een enkele pickup bij de neck :). Het enige kritiekpuntje dat ik had was dat de knoppen wat gammel aanvoelden. Voor de rest een erg net ding. Made in China hoeft wat mij betreft dus ook niet meer per se slecht of matig te zijn.

Veel plezier ervan!
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Dank je! Ja, maar hij stond hier ook op het forum. Goede deal aangezien hij na modificatie nog duidelijker klinkt. Ook de knoppen zijn vervangen en ik vind ze steeds mooier worden. Komende week ga ik hem gebruiken bij de repetitie met de Eagles tribute. Erg benieuwd wat hij op hoger volumer met de buizenbak doet!!

Ook op Talkbass is men enthousiast over het geluid, de finish en de neck. Alle (kleine) kwaliteitsissues zijn bij mijne al opgelost.

En gelukkig is hij nog in nieuwstaat! Nu nog een keer een mooie koffer ervoor scoren.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Hier de knoppen:

Afbeelding
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Zou zomaar kunnen dat andere potmeters (250k) en een andere waarde cap je een ander geluid kan geven om te compenseren voor het tophoog gemis.

https://www.talkbass.com/threads/fender- ... s.1065695/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Mach1 schreef:het enige bezwaar dat ik achteraf had, dat hij net te weinig hoog had, is dankzij een eerdere eigenaar door Peterbuilt gefixt.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Dat las ik. Maar alsnog zou verdere experimenten de zaak verder kunnen verbeteren. Met andere waardes potmeters en/of weerstand.



Omdat dit speciale pickups zijn heeft men ongetwijfeld het afstemmen van de elco op de pickups niet vervolmaakt. Ik denk dat een beter afgestemde waarde de bespeelbaarheid van het instrument kan verbeteren.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
John Schoen
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 jun 2011, 13:40

Bericht door John Schoen »

Als ik het me goed herinner heeft Peter er pots van 1 meg ingestopt, van de condensator weet ik de waarde niet. Alles bij elkaar is het veel beter afgestemd op de output van die dikke humbuckers.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

In mijn Squier Tele II (hetzelfde beest, maar dan zonder de brugPU) zitten ook 1M pots, ook via Peet. Bevalt mij prima, maar het is een kwestie van smaak. Volgens mij had Peet in zijn Lotto 500K pots zitten, vond hij zelf prettiger.
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Op het moment dat je 1 van de volumepots iets terugdraait reageert de andere wel heel egaal en is er geen aan/uit effect meer. Zou dat dan verdwijnen bij 500 pots? Ik wil eigenlijk niks aan de sound veranderen want die is super!
Morgen mee naar de repetitie, ben benieuwd!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Als het werkt....
En de sound is goed...

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=stYTdbZWFD8#[/youtube]
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Ja precies!!

Toch even mijn bevindingen uit mijn persoonlijke topic hier gezet omdat het een beetje een review is:

Net gerepeteerd met de Telebass...man man, wat heerlijk! Hij speelt als vanzelf en dat geluid is wat ik echt nodig had: Als je speelt lijkt het alsof er een muur van buizenbakken achter je staat en hij draagt de band zo lekker. Als je het terug luistert van de opnames is hij punchy en gedefiniëerd. Met plectrum de ultieme rock bas en met vingers is het motown. Maar in beide gevallen zingt hij en toont hij karakter en hoor je heel veel hout. Ik pakte even ter afwisseling de P en die is nog meer rock maar minder dik en dragend. Natuurlijk moet je de toonregeling voor beide bassen wat aanpassen maar alles in het midden is de Telebass wel de verrassing van de eeuw!
En dan nog een coole feature: als ik alleen op het brugelement speel met vingers heb je direct het Jacco Pastorius geluid! Niet mijn geluid voor altijd maar voor fretloze partijen is dit de keus; net echt! Een Jazz on steroids dan. Verrassend genoeg had de FAD cab (de kleine) geen enkele moeite met al dat laag op flink volume; die bleef zijn werk doen en elke noot werd vol weergegeven, ook de dunne snaren klonken dik!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Plaats reactie