Gehoorbescherming

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Bericht door Rolandboer »

Zwaarste demping nog niet genoeg? weet je ook hoeveel db demping je hebt?
Ik heb zelf gekozen voor 20 db demping en ik heb tot nu toe nog geen 1x demping te kort gehad, zelfs niet op festivals of bij concerten.

Donderdag heb ik mijn oordoppen voor het eerst vergeten mee te nemen de kroeg in sinds ik de doppen iedere week gebruik, man wat een verschil! Kwam thuis met een gigantische piep in de oren, dat heb ik dus totaal niet gemist de afgelopen maanden..
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

Rolandboer schreef:Zwaarste demping nog niet genoeg? weet je ook hoeveel db demping je hebt?
Ik heb zelf gekozen voor 20 db demping en ik heb tot nu toe nog geen 1x demping te kort gehad, zelfs niet op festivals of bij concerten.

Donderdag heb ik mijn oordoppen voor het eerst vergeten mee te nemen de kroeg in sinds ik de doppen iedere week gebruik, man wat een verschil! Kwam thuis met een gigantische piep in de oren, dat heb ik dus totaal niet gemist de afgelopen maanden..
21dB demping, ik vond de demping in het midlaag wat te kort komen, zeg 125Hz. Probleem bleek een scheurtje te zijn in het oorstukje. Dit is opnieuw gemaakt, en nu is het goed. Het filter doet verder goed zijn werk, de verstaanbaarheid blijft ook goed.
Als het echt hard gaat dan zou ik graag meer demping willen, vandaar dat ik stoppers heb laten maken. Ik heb ze nog niet nodig gehad maar ik kom wel eens in omgevingen waar ik nog last heb met de doppen in. Mijn oren zijn dan ook best gevoelig.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Digidesign schreef: Als het echt hard gaat dan zou ik graag meer demping willen, vandaar dat ik stoppers heb laten maken.
Wat bedoel je met stoppers? en waar kan je die krijgen?
Ik heb zelf ook 20db Elacin doppen, maar ik kom ook wel eens in situatie waar meer demping nodig is (harde concerten en dance feestjes onder andere).
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

https://www.elacin.com/nl/nl/shop/product/41/music-er25
even wennen aan de demping maar ik vind het nog altijd mijn beste aankoop ooit
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

ah, sorry die heb ik dus! foutje...Ik bedoelde nog zwaardere demping dan die...
Dus wat zijn die stoppers?
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

naar wat voor optredens ga jij dan? :shock:
ik zit regelmatig in 125-127db en met die oordoppen gaat dat perfect
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

Speciaal voor de visueel ingestelden

De filtertjes zijn uitneembaar, de witte is het filter wat er dus voor zorgt dat je het audiospectrum gefilterd hoort. (verstaanbaarheid)
De zwarte zijn de stoppers, deze laten geen geluid door en sluiten het gangetje af. Gewoon een dopje met een logo'tje dus.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

A-lex schreef:naar wat voor optredens ga jij dan? :shock
Niks speciaals hoor. Ga maar eens naar een gemiddeld dance festival of een metal concert. Daar loop je zelfs met 25db oordoppen ook nog een gehoorbeschadiging op. Die doppen houden echt niet alles tegen.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

En daar lopen dan de meeste mensen dan nog rond zonder gehoorbescherming... :facepalm:
Gebruikersavatar
Jimb
Berichten: 1019
Lid geworden op: 25 mei 2005, 15:26

Bericht door Jimb »

vorige week bij een concert geweest in de melkweg, het volume was gewoon goed zonder doppen, ik had alleen last van de juichende/schreeuwende en applaudiserende mensen aan het einde van de nummers... doppen niet gebruikt (contstand wisselen schiet ook niet op).
Black Pearl - tribute to Pearl Jam
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Gehoorbescherming

Bericht door Freddy Lee »

Een tip voor de forummers. Gehoorbescherming is erg belangrijk zeker voor muzikanten. Tot en met 31 oktober 2016 krijg je bij Van Boxtel Hoorwinkel 50 euro korting op Pluggerz otoplastieken. Van 169,95 euro voor 119,95 euro. Van Boxtel heeft winkels in het hele land. Ik ben net bij het filiaal in Utrecht geweest. Ik heb gekozen voor de Pluggerz Custom-Fit Music 2-in-1. Andy heeft me prima geholpen. Ook nog een even een hoortest gedaan. Het zag er goed uit. https://www.vanboxtelhoorwinkels.nl/
N.B.: Vergeet de voucher niet mee te nemen. Deze vind je op de website.
Laatst gewijzigd door Freddy Lee op 04 aug 2016, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3023
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Gehoorbescherming

Bericht door Britsie »

Goede tip. :yes:
170€ is ongeveer de prijs van op maat gemaakte oordoppen. Als daar nog 50€ afgaat, moet je niet aarzelen.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Gehoorbescherming

Bericht door Hans58 »

Ik heb net afgelopen maand bij Beter Horen een set laten maken met een -20db vlakfilter er in en daar was ik 169,95 voor kwijt ja.
De afgelopen weken al een paar keer met de motor gebruikt en dat beviel heel goed. Gisteren voor het eerst met de band en ook dat was een prima ervaring. In het begin even wennen omdat het sowieso allemaal veel zachter is, maar je mist natuurlijk ook wat van het volledige spectrum van bv je eigen basgeluid. Ik had wel het idee dat ik een hele goede balans hoorde en ik kon door een heel duidelijk overblijvend middengebied ook heel precies horen wat ik zelf aan het doen was. Net alsof ik met een persoonlijke mix op een setje in-ears speelde. Al met al beviel ook het bandgebruik me wel heel goed. Zoals ik al zei is het enige dat je mist wat van het "eigen" karakter van je basgeluid. Toen ik aan het einde van de avond die dingen uit deed en nog even wat riedeltjes op mijn Rick speelde dacht ik nog wel even "aha, lekker geluid, dat is dus iets wat je niet allemaal meekrijgt" :D

Als je nu via zo'n actie 50 euro korting krijgt is dat wel een hele goeje diel.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Gehoorbescherming

Bericht door Freddy Lee »

Ik heb gekozen voor een demping van -15 db. Mocht dat niet voldoende werken dan kan ik binnen twee weken de filter omruilen voor bijvoorbeeld -20 db. Ik verwacht echter dat voor mij -15 db voldoende is. Ik heb nog een setje otoplastieken van een ander (onbekend) merk met -25 db maar die dempen het geluid te veel. Die heb ik dan ook amper gebruikt.

De Pluggerz schijnen kwalitatief erg goed te zijn dus ik ben vol verwachting.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Gehoorbescherming

Bericht door Hans58 »

Die van mij zijn ook Pluggerz. Ben eigenlijk wel een beetje benieuwd hoe het met -15db is. Ik zal nog eens langs gaan bij Beter Horen om eens te vragen hoe of wat.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie