De Bassist: nieuw tijdschrift

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Bericht door we tigers »

Cool!
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26191
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

We wachten nog even in spanning af!!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7343
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Wellicht is een Prive bericht via een ander medium handiger als je snel een reactie wil.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26191
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik heb Chris destijds een facebook berichtje gestuurd en kreeg heel snel antwoord.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7343
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Hier leest hij volgens mij alleen als iemand hem er opmerkzaam op maakt. ;-)
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Maar hoe je het ook wendt of keert, Sanders had dat ding allang moeten hebben!
Schrijf geen prijsvraag uit als je de prijs niet waar kunt maken!
Nu hebben ze de illusie gewekt iets leuks weg te geven maar maken het vervolgens niet waar, slechte reclame en een terecht ontevreden winnaar.

Als facebook ontkenner vind ik het juist goed dat het hier (ook?) bekend wordt gemaakt.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26191
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Eens. Maar ik had het medium en dacht "niet geschoten is altijd mis".
Het is bij mijn kado gelukkig vrij snel goed gekomen maar ook ik heb me er over verbaasd dat ik op de mailtjes aan de redactie van de Bassist geen respons kreeg.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

Het stukje in de bassist over bassisme sprak me erg aan, ik herkende mezelf er behoorlijk in :D
Boek gelijk besteld, vandaag binnengekomen, ik ben benieuwd. De rest van het blad alleen nog doorgebladerd, die bewaar ik nog even voor het weekend.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Digidesign schreef:Het stukje in de bassist over bassisme sprak me erg aan, ik herkende mezelf er behoorlijk in :D
Boek gelijk besteld, vandaag binnengekomen, ik ben benieuwd. De rest van het blad alleen nog doorgebladerd, die bewaar ik nog even voor het weekend.
+1! Behalve het bestellen dan :D Wil je je mening over het boek delen aub?
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26191
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik vond het ook interessant en herkenbaar. Ik denk er ook over om het boekje te bestellen, maar ben ook wel benieuwd naar de eerste ervaringen.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Ik heb het stuk ook gelezen en vond het ook interessant. Alleen komen er wel veel clichés aan bod. Dat bassisten altijd de rustige personen zouden zijn en niet naar applaus op zoek zijn etc. Dat is lang niet altijd het geval. Het gevaar is dat alle bassisten over 1 kam geschoren worden. Iedere bassist is weer een andere persoonlijkheid, net als iedere gitarist. Iemand als Pastorius bijvoorbeeld is meer een solist die op de voorgrond wil treden en dominanter is qua bassist en persoonlijkheid en iemand als de bassist van Normaal is meer het rustige type, dat komt ook tot uitdrukking in zijn spel. Daar komt nog bij dat iemand die over virtuositeit beschikt dat vaak ook wil tonen en iemand die dat niet heeft automatisch al minder noten gaat spelen omdat hij dat niet kan etc.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Eens! Maar dat neemt niet weg dat de traditionele muzikale plek van de bassist in een band of ensemble zich ergens tussen drums/percussie en het melodie instrumentarium bevindt. Natuurlijk 'mag' een bassist ook op de voorgrond treden en/of soleren. Dat is wellicht mede begonnen door de dominante persoonlijkheid van Jaco Pastorius waarmee hij velen op het idee bracht dat de bas niet altijd de traditionele rol hoeft te spelen. Maar ondanks z'n weergaloze virtuositeit zegt ook iemand als Victor Wooten dat het de belangrijkste rol van de bassist is om the groove te houden. En inderdaad; Net zoveel persoonlijkheden als bassisten, maar het zou me niets verbazen als het grootste percentage van de mensen die de bas als instrument hebben gekozen een persoonlijkheid heeft die ietwat introvert is, met een sterke behoefte aan structuur en een talent voor organisatie. Just my two cents. :wink:
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7148
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Overigens: Ik vind de hoeveelheid foto's van instrumenten in het magazine De Bassist ver onder de maat!
Wordt er een mij onbekende bas besproken (die wittige - kweenie meer hoe die heet) en in het artikel een aantal features en specifieke zaken genoemd en is daar nergens een fotootje van. Nog niet eens van de bas als geheel! Alleen van de body. Als je bepaalde zaken van een instrument bespreekt (neckplate, headstock of weet ik wat nog meer), doe daar dan even een impressie bij aub.
Gebruikersavatar
Barabass
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jun 2011, 17:35

Bericht door Barabass »

De website van De Bassist ligt er al een tijdje uit... Wat zou er aan de hand zijn?
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Hij is weer binnen! ziet er goed uit. Leuke artikelen ook, dus ik heb weer wat te doen....
Plaats reactie