Vanderkley heerscht !

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Der Rudi
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 feb 2014, 12:27

Bericht door Der Rudi »

Dommel'd schreef:Heeft er iemand ervaring met de vanderkley 210 en 112? Ik heb nu een 2x12 neolite, (4 ohm) en zit te twijfelen om de 210 en 112 aan te schaffen, ik zoek wat meer spreiding van mijn geluid, zou dat schelen met 2 losse cabs?
Ik heb al een hele tijd een VdK 210 MNT. Lekker gedefinieerd, strak geluid. Maar komt in z'n uppie net wat druk tekort in het laag.
Dus heb ik sinds kort een 112EXT erbij, en dat maakt dan ineens een wereld van verschil. Het geluid is veel meer 'allround'. Lekker vol en toch blijft het gedefinieerd en strak. Ik vind het een goede mix.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik nog nooit op een 212 gespeeld heb, dus ik kan je niet vertellen hoe het klinkt in verhouding tot je huidige cab.
De 112EXT is wel heerlijk compact en licht (15kg), ideaal voor de oefeningen (als je drummer niet te luid is).
En nu nog een beetje beter leren spelen.....
Gebruikersavatar
Dommel'd
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 feb 2009, 21:15

Bericht door Dommel'd »

Dank u!

Ik rijd binnenkort even naar bass Connection toe , (als hij ze weer op vooraad heeft) dan kan ik mooi even een a/b test doen :wink:
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Bericht door HaveBlue »

Mijn duit in het zakje: afgelopen week de 212LNT van Dommel'd opgehaald en op Koningsdag gelijk gebruikt bij een optreden met onze pop/rock coverband.

Afbeelding

De combi Vanderkley en Ampeg is niet de meest voor de hand liggende maar de klank is wat mij betreft weergaloos. Luider, meer lineair, dieper en merkbaar strakker dan de 2x10/1x15 Ampeg halfstack die hij vervangt. Fijn ding voor de rug ook trouwens :D
Laatst gewijzigd door HaveBlue op 16 jun 2016, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Muller
Berichten: 334
Lid geworden op: 09 okt 2006, 22:34

Bericht door Muller »

Nice! Mooie dingen zijn het ook. Is een 2x10" voldoende voor een bandsetting? En is hij dan ook 4 Ohm?

Fender American Professional Precision Bass
MusicMan Stingray Special V
MarkBass LMT800 / Vanderkley 112MNT
MXR Bass Compressor M87 - MXR M81 Bass PreAmp - MXR Bass fuzz - MXR Octaver - MXR Bass Envelope Filter - Boss OC-5
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Is een 212 hè :) Dat kan in een band uitstekend mee.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
HaveBlue
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:10

Bericht door HaveBlue »

Muller schreef:Nice! Mooie dingen zijn het ook. Is een 2x10" voldoende voor een bandsetting? En is hij dan ook 4 Ohm?
Uiteraard met de randvoorwaarde dat je op wat grotere podia fatsoenlijk uitversterkt wordt is de 212LNT voldoende voor wat je ooit maar zal willen in het kroegen/dorpsfeesten-circuit in en om onze woonplaats. Met z'n 4Ω benut je het vermogen van de gemiddelde amp ten volste en in bands waar deze combi voor repetities onvoldoende volume biedt is heb ik niets te zoeken.

De 210 van Vanderkley ken ik niet, kan ik dus ook niet over oordelen. Na rondzwervingen met 15" en 10" kom ik er achter dat 12" voor mijn huidige gebruik de sweetspot precies raakt. Mede doordat Gerben van de Musykfabryk 2 112's heeft en ik daar al ruim een jaar naar volle tevredenheid op repeteer bij Vanderkley uitgekomen.

Wees welkom om eens aan te wippen met je LMT voor vergelijkend warenonderzoek.
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Gebruikersavatar
Muller
Berichten: 334
Lid geworden op: 09 okt 2006, 22:34

Bericht door Muller »

Rieno schreef:Is een 212 hè :) Dat kan in een band uitstekend mee.
:facepalm: Duh... had ik even niet op gelet...
HaveBlue schreef: Mede doordat Gerben van de Musykfabryk 2 112's heeft en ik daar al ruim een jaar naar volle tevredenheid op repeteer bij Vanderkley uitgekomen.

Wees welkom om eens aan te wippen met je LMT voor vergelijkend warenonderzoek.
Oja, Gerben had mij ook al eens uitgenodigd om die dingen eens te proberen. Maar jij woont ook in Gorredijk, das nog dichterbij! Kunnen we inderdaad best eens doen. Bedankt!

Fender American Professional Precision Bass
MusicMan Stingray Special V
MarkBass LMT800 / Vanderkley 112MNT
MXR Bass Compressor M87 - MXR M81 Bass PreAmp - MXR Bass fuzz - MXR Octaver - MXR Bass Envelope Filter - Boss OC-5
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

vrijdag in Zottegem op een festival gestaan waar werkelijk iedereen VdK gebruikte: de band voor ons had een 15" neo VdK, de band na ons had exact dezelfde setup als ik, een 2x10 en een 1x12, maar hij had een GB topje ipv een LM.

de mensen vooraan in de zaal zullen beslist gedacht hebben dat rood het nieuwe zwart is.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

trouwens...zag net een foto van één vd bands op zaterdag en wat denk je....VdK! :D

op naar die villa Marc!
Gebruikersavatar
Fendurt
Berichten: 626
Lid geworden op: 19 feb 2007, 14:09

Bericht door Fendurt »

Ook goed voor de tweedehands markt! :mrgreen:
Fender
MusicMan
Koch
Mesa Boogie
High Camp
Berichten: 136
Lid geworden op: 26 jan 2014, 19:31

Bericht door High Camp »

Zijn er Vanderkley gebruikers die wat kunnen vertellen over hun ervaringen met de Aurora en/of het 115 MN6 cabinet?
(er is namelijk een niet Nederlandsch-sprekende bassist die mogelijk interesse heeft)
>> Bonuspunten als je ervaring hebt met een contrabas!

Alvast bedankt, groeten Alex.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Vanderkley heerscht !

Bericht door Sjtevel 1984 »

In maart heb ik bij Marc een 210MNT en een 212MNT besteld. De 2x10 had hij direct leverbaar. De 2x12 had ik graag ook in 8 ohm. Normaal maakt hij deze alleen in 4 ohm, maar omdat ik ook de 2x10 wilde bestellen zou hij hem ook in 8 ohm maken.
Ik had hem gevraagd of dit cabinet komende vrijdag (in verband met een optreden) klaar kon hebben en hij verzekerde mij dat dat geen probleem zou zijn. Vrijdag even contact met hem gehad. Hij zou deze week de speakers binnen krijgen. Hij bood me aan dat als hij het cabinet niet op tijd af zou hebben, hij me een van zijn cabs wel even zou brengen om te lenen. Voor de duidelijkheid: we wonen op zo'n 2,5 uur afstand van elkaar!

Niets dan hulde voor de service van Marc!
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Vanderkley heerscht !

Bericht door Sjtevel 1984 »

En zojuist bezorgd!

Afbeelding
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
funnybass
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 jul 2009, 18:06

Vanderkley heerscht !

Bericht door funnybass »

Gefeliciteerd mooie set!

Sjtevel 1984 schreef:En zojuist bezorgd!

Afbeelding
Gear:[De Gier Bebop 4|Fender Jazz Bass '68 |Fender Precision '66|Sadowsky MV5-24 |MM Stingray '79|Sandberg HCA Fretl.|Tsj. Double Bass|Vanderkley VA615 preamp + Lab Gruppen fp 3400|Glockenklang Bass Art Classic|Vanderkley 2x112 |Eich|Reddi
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3023
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Vanderkley heerscht !

Bericht door Britsie »

Dat is een stevig setje. :worship:
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Plaats reactie