Welke snaren?

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Bericht door Chino »

Dank.
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

Net weer Lo-riders op m'n Stingray gezet, wat een verademing :worship: :worship:
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

Net weer Lo-riders op m'n Stingray gezet, wat een verademing :worship: :worship:
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

Vervang jij ze niet wat snel :shock:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

bazz59 schreef:Vervang jij ze niet wat snel :shock:
eigenlijk wel, maar de rotosounds bevielen niet, ze klonken te iel :)

Sorry voor de dubbel-posts overigens. Ik post alles dubbel, nog geen idee hoe het komt ..
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Ernie ball slinky's

Bericht door Rolandboer »

Ik gebruik sinds een aantal maanden eigenlijk alleen nog maar Ernie ball slinky's roundwound strings. Altijd 0.050 - 0.105 of 0.050 - 0.135 bij een 5 snaar. Ik ben altijd dik een maand erg tevreden met het heldere, volle geluid, maar daarna lijken ze van de ene op de andere dag veel helderheid te verliezen. Nou vond ik dat een tijd geleden niet erg, maar tegenwoordig gebruik ik dat super heldere geluid veel meer, onder andere voor mijn punk band en een black metal project waar ik mee bezig ben.

Nou vind ik een maand niet erg lang voor snaren om enigszins vers te klinken, dus ik vroeg me af of ik misschien iets verkeerd doe/beter kan doen.
Ik merk de laatste weken dat ik erg snel en redelijk veel zweet tijdens het spelen, ik heb een tijd mijn snaren en hals afgenomen met een doek na het spelen maar dat doe ik de laatste weken eigenlijk niet meer. Zou de levensduur met een aantal weken vooruitgaan als ik de snaren en de hals weer iedere keer afneem als ik heb gezweet?

Zou de speelstijl ook te maken kunnen hebben met de levensduur? Dus agressief en snel spelen ten opzichte van langzaam, rustig spelen? Ik weet dat een plectrum de snaren een stuk sneller toetakelt. Zouden stalen snaren ook langer meegaan dan nickel wounded snaren als ik met een plectrum speel?

Niet dat ik te beroerd ben om iedere maand nieuwe snaren op mijn bas te leggen, maar ik zou graag weten of ik het iets langer zou kunnen doen met een setje snaren :)
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Bericht door Michiellll »

Snel vraagje mbt snaren:

Op mijn vijfsnaar vind ik de hoogste snaar een beetje dun klinken. (er ligt nu een daddario EXP170-5SL set op.)
Is het dan handig om over te gaan op 50 ipv 45 voor die snaar of kan ik beter iets anders proberen?
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Rolandboer schreef:Ik gebruik sinds een aantal maanden eigenlijk alleen nog maar Ernie ball slinky's roundwound strings. Altijd 0.050 - 0.105 of 0.050 - 0.135 bij een 5 snaar. Ik ben altijd dik een maand erg tevreden met het heldere, volle geluid, maar daarna lijken ze van de ene op de andere dag veel helderheid te verliezen. Nou vond ik dat een tijd geleden niet erg, maar tegenwoordig gebruik ik dat super heldere geluid veel meer, onder andere voor mijn punk band en een black metal project waar ik mee bezig ben.

Nou vind ik een maand niet erg lang voor snaren om enigszins vers te klinken, dus ik vroeg me af of ik misschien iets verkeerd doe/beter kan doen.
Ik merk de laatste weken dat ik erg snel en redelijk veel zweet tijdens het spelen, ik heb een tijd mijn snaren en hals afgenomen met een doek na het spelen maar dat doe ik de laatste weken eigenlijk niet meer. Zou de levensduur met een aantal weken vooruitgaan als ik de snaren en de hals weer iedere keer afneem als ik heb gezweet?

Zou de speelstijl ook te maken kunnen hebben met de levensduur? Dus agressief en snel spelen ten opzichte van langzaam, rustig spelen? Ik weet dat een plectrum de snaren een stuk sneller toetakelt. Zouden stalen snaren ook langer meegaan dan nickel wounded snaren als ik met een plectrum speel?

Niet dat ik te beroerd ben om iedere maand nieuwe snaren op mijn bas te leggen, maar ik zou graag weten of ik het iets langer zou kunnen doen met een setje snaren :)
Hetzelfde probleem bij mij met de Slinky's, spelen lekker en een goeie toon, maar bij mij ook erg snel van de 1 op andere dag dood. Vooral voor het geld vindt ik ze dan erg duur. Ouwe snaren dopen in terpetine/wasbenzine oid maakt de snaren wel weer als nieuw.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10750
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Ik heb een tijdje zitten zoeken naar de juiste snaren voor mijn Zon, omdat deze geen trussrod heeft en een van de meest verschrikkelijke bas bruggen die verkrijgbaar zijn, maar volgens mij heb ik de ideale snaar gevonden.


Dit was de situatie met de oude (.105) snaren, bij de Schaller 3D brug lopen deze over de rollers heen waardoor het afstellen soms wat lastig gaat.
Afbeelding

Nu met de Dean Markley Helix snaren krijg je dit:
Afbeelding

Meer sustain en lagere actie! :jam:
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Haico

Bericht door Haico »

Tapered snaren! Cool! Je kan dan ook SIT proberen of GHS Progressives of Dean Markley SR 2000's,,,.. :)
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Ervaringen met shortscale snaren a.u.b. (en dan met name rounds, 30"). Wie gebruikt wat, en waarom? Ik wil gewoon in EADG spelen, en de snaarspanning moet nog wel lekker stevig zijn.
bvaes
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mei 2014, 12:05

Bericht door bvaes »

tieleman schreef:Ervaringen met shortscale snaren a.u.b. (en dan met name rounds, 30"). Wie gebruikt wat, en waarom? Ik wil gewoon in EADG spelen, en de snaarspanning moet nog wel lekker stevig zijn.
Best tevreden van GHS Bass boomers op n shortscale. Die klinken een stuk levendiger als de D'Addario's die ik ervoor had.
En te koop als 45-95 set of 50-107, al raad ik vooral de 107 aan voor een stevige snaarspanning.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Dank, ik heb een aantal sets gekocht om uit te proberen, waaronder de bass boomers (.050-.107). Bevalt tot nu toe goed, morgen in de oefenruimte uitproberen! (verder nog in het arsenaal: Hofner, Fender en D'addario shorts).
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Snelle vraag... Iemand ervaring met deze?:
Afbeelding
Bij de oosterburen op dit moment goedkoper dan de DR's.. wellicht de moeite waard eens te testen?
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Heeft iemand hier ervaring met flatwounds op een Epihone Thunderbird IV pro ? Ik ben daar wel benieuwd naar maar om op de gok een setje flats te kopen vind ik wat riskant.
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Plaats reactie