Gezien op Marktplaats etc. (verzameltopic. GEEN eigen ads)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

Laat ik het zo stellen , geen slechte bas maar ook niet de heilige graal.
De mijne heb ik een zestal jaar gehad waarwan ze de meeste tijd heeft staan stof vangen.
geef mij maar mijn Shack en mijn precision, meer heb ik niet nodig maar dat is dan ook maar mijn mening die waarschijnlijk toch niets voorsteld. :(
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Meningen

Bericht door Strabel »

Misschien niet de juiste plek voor meningen,maar meningen kunnen nuttig zijn voor anderen die iets willen weten of leren of
gewoon iets kwijt willen over ervaringen.
Ik woon in Frankrijk en kijk hier ook veel op forums en 2e hands markt sites.
Wat mij opvalt is dat zelfs voor een Tokai bas (ong..eind jren 70) veel geld +/- 500 euro word gevraagd.
Heb zelf ooit zo'n ding gehad en als je er mee naar buiten liep en weer naar binnen was je hals getordeerd.
Het geluid was opzich ok.(kwaliteit van materiaal is natuurlijk belangrijk.op een getordeerde hals is het moeilijk spelen)
Ook Oude Fenders die voor echt belachelijke prijzen worden aangeboden.(jaren 70 Fenders waren toendertijd niet zo goed aangeschreven)
Tuurlijk,de markt bepaalt de prijs maar die markt is bij tijd en wijle een beetje overspannen.
Bij aankoop van een bas dus gewoon een beetje orienteren, googelen en met name uitproberen.
Elk Merk heeft zo zijn goede en slechte kwaliteiten en met wat "meningen" en ervaringen van anderen kun je
misschien een betere keuze maken.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1201
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Bericht door baskruit »

The Stranger schreef:Ik heb ooit zo'n groen USA SUB gehad! spijt dat ik die geruild heb.

Het is een echte, uit de USA fabriek, met slechts minder mooie hout delen en afwerking uren, daarom veel goedkoper! ( Big Poppa heeft er uiteindelijk dollars op moeten toeleggen en mede daardoor is de S.U.B. uit productie genomen ) technisch gezien is de S.U.B. een Stingray! :D

Het is zoals MM Stingray is, en de S.U.B. een werkpaard met klasse.

Er zijn heel veel Naysayers die de USA S.U.B. kraakte! terwijl je toen voor minder dan de helft een een USA Music Man S.U.B. kon bespelen! :jam:

https://forums.ernieball.com/music-man-b ... r-i-p.html
Kleine nuance: De SUB had je volgens mij in een actieve- en in een passieve variant dus het was niet persé een volwaardig alternatief. En de body was niet 'contoured' maar 'slab'.
Maar ik heb er indertijd ook eentje in mijn handen gehad in de winkel. Getwijfeld omdat ik eigenlijk een 5snaar wilde. Ik heb uiteindelijk een andere bas gekocht waar ik denk ik minder plezier aan heb beleefd dan wanneer ik de SUB had gekocht.
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Bericht door Nardix »

gilles schreef:Gigbag - schnabbelzak
:lol: :lol:
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Bericht door Yabbadehut »

Erelid schreef:Tja, als je het in 1x goed wil hebben dan moet je inderdaad gewoon aan de Stingray. :jaaaaa:
Goed dat je er zo content mee bent, ik kon er geen vrienden mee worden...Met mijn 4001 was het liefde op het eerste gezicht ;-)
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Ik ben er nog elke dag blij mee Marc :jaaaaa:

Maar goed, ik heb nog nooit een Rick in mijn handen gehad. :oops:
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Leuk ding ! klik
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Goh, soms staat er toch moois op speurders blijkbaar:
Le-Fay Pangton 5 string Fretless
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Gilles z'n bas?
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2178
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Wat een onzin in die tekst.
"Deze Pangton is uitgevoerd met een kop, er zijn ook versies gemaakt als "headless", de snaren worden in gespannen in zg. toplocks, en het stemmen doe je bij de brug; dus nooit meer ontstemmen."
Alsof je met de stemknoppen bij de brug opeens geen last meer hebt van ontstemmen. Afgezien van temperatuur, rekken van de snaar enz enz enz. Wat een kul!
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

nou nou.... :D

ik denk dat ze mn bedoelen dat er niet zo snel per ongeluk tegen het stemmechaniekje wordt gestoten en het daarom wat meer beschermd is tegen ontstemmen.
natuurkunde is en blijft natuurkunde.....natuurlijk.
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 2178
Lid geworden op: 03 aug 2004, 22:59

Bericht door Goose »

Is ook onzin w.m.t. Heb mijn Lakland jaren lang mee genomen overal naar toe in een snabbelzak. Zelfs achter op de motor. Nooit ontstemd. En dat met gewone stemmechanieken.
-Fender Vintera P
-Gretsch G5442BDC
-Randall RB500
-Dynacord Exquisit
-Eden 212
-Peavey 115 (Eminence Kappa Pro 15)
-en teveel effect pedalen....
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

RUIS schreef:Gilles z'n bas?
Gilles z'n bas heeft een bladvormige headstock, dus neen :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Gilles z'n bas heeft ook 4 snaren!
Gebruikersavatar
joren1990
Berichten: 334
Lid geworden op: 20 feb 2008, 17:15

Bericht door joren1990 »

baskruit schreef:
Peachabell schreef:Afbeelding

Deze Warwick Streamer STD fretless heeft een snaar minder, maar is wel een stuk goedkoper. (En m.i. lelijker)
Sowieso kan ik beter nieuwe snaren voor m'n fretloze 5 snaar kopen, i.p.v. van die Gary Willis Ibanez uit te gaan proberen.
Dat scheelt me een groot gat in m'n portemonnee.
Hee, ik heb er precies zo een gehad. Misschien is het 'm wel. Zo te zien zwarte tapewounds en dat had de mijne ook. Maar dan zouden die snaren er al wel jaren op liggen. :-)

Edit: Ik heb er een oude foto bij gepakt en het is 'm echt. :-) De nerftekening komt duidelijk overeen. Benieuwd of dit mijn koper was of dat 'ie ondertussen nog een keer van eigenaar is gewisseld. De prijs is denk ik wel wat ik er indertijd voor gekregen heb.
Grappig om mijn advertentie hier voorbij te zien komen. Ik hem destijds (denk ongeveer 3 jaar geleden) gekocht van een man in Amsterdam. Deze snaren zaten er destijds op, en de foto is ook van een paar jaar geleden. Maar was te lui om nieuwe foto's te maken ;). Heb m zelf altijd met round wounds bespeeld.
Warwick Streamer STD Fretless '01
Plaats reactie