Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Ehm, dit is een MM, geen Sandberg.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Oeps. 'k was ff te snell..
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Bericht door Tommy B »

Heeft een van jullie toevallig ook de Sandberg (leren) strap? Ik heb mijne minder dan 2 weken geleden eindelijk binnengekregen, maar de binnenste laag (zo'n zwart 'laagje' over het stof/foam heen) is al bijna helemaal weggesleten (zal een foto bijvoegen als ik weer thuis ben). Als ik er met m'n vinger overheen wrijf brokkelt het ook al helemaal weg..
Volgens de muziekwinkel (Kollee Weert) is dit 'helemaal normaal', maar ik vind het toch wel heel veel slijtage voor nauwelijks 2 weken gebruik..
Bijlagen
IMG_7184.JPG
Laatst gewijzigd door Tommy B op 13 nov 2015, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Ik kreeg zo'n strap bij mijn Sandberg gratis, maar heb 'em nooit echt gebruikt. De binnenkant laat bij mij ook los en ik vind het over het algemeen ook geen prettige strap.
Gebruikersavatar
Tommy B
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 jan 2014, 20:40

Bericht door Tommy B »

tieleman schreef:Ik kreeg zo'n strap bij mijn Sandberg gratis, maar heb 'em nooit echt gebruikt. De binnenkant laat bij mij ook los en ik vind het over het algemeen ook geen prettige strap.
Aah, ja bij mij was 'ie 'niet gratis', dus ik vond het 'n beetje jammer. Hij beviel me wel, maar ook nu geldt weer dat ik hiervoor zo'n goedkoop ding gebruikte. Jammer dat dit altijd gebeurt bij die strap..
Nu gelukkig via de muziekwinkel en dealer kunnen regelen dat een nieuwe mijn kant op komt, alleen dit keer de 'Flex Strap' (neopreen aan de binnenkant volgens mij), hopelijk houdt die het wat langer uit 8)
MM Stingray Special / Sandberg TM2 / Epiphone Jack Casady / Guyatone EB-9 Sharp 5
Darkglass Microtubes 900v2 + Vanderkley 212MNT
Tommy Gazer
Echte skills kun je niet kopen...een heuule moooie basgitaar wel.
Gebruikersavatar
ReB87
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 mei 2008, 14:34

Bericht door ReB87 »

Weet iemand winkels in Nederland waar ze de nieuwe Sandberg VS en TT modellen in huis hebben? Ben wel benieuwd en ze graag eens proberen. :)

Zie trouwens dat dat de standaard VS modellen, mits je een matte finish neemt voor rond de 1000 euro gaan. Zeer nette prijs. :)
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

ReB87 schreef:Weet iemand winkels in Nederland waar ze de nieuwe Sandberg VS en TT modellen in huis hebben? Ben wel benieuwd en ze graag eens proberen. :)

Zie trouwens dat dat de standaard VS modellen, mits je een matte finish neemt voor rond de 1000 euro gaan. Zeer nette prijs. :)

Bax
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Erelid »

Gisteren weer eens een avond staan spelen op mijn California MarloweDK. Zitten nu een paar weekjes Chromes op. Wat een heerlijke bas is dit toch...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rick2012
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 aug 2012, 13:28

Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Rick2012 »

Even korte vraag. Ik heb een California JM. Dit is zoals jullie weten een actieve bas. In volume merk ik echter geen verschil tussen de actieve en passieve stand. Wel in klankkleur maar niet in volume. Sterker nog als ik een van mijn passieve bassen aansluit op de versterker moet het volume meestal worden teruggedraaid.
Omdat de Sandberg mijn enige actieve bas is, heb ik eigenlijk geen idee of dit normaal is. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Sandberg California JM4 | Matsumoku Aria Pro II RSB series '79 | Vintage Custom Fretless | Ampeg BA115 (verkocht) | Markbass SA450 | Eden 4x10
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door tieleman »

De Sandberg preamp is zo gemaakt dat als de EQ vlak staat het volume tussen actief en passief gelijk is. Dus dat klopt.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Rieno »

Een goede voorversterker verandert niks aan de luidheid, maar voegt de mogelijkheid toe frequenties te versterken. Veel voorversterkers gaan een versterking van het hele signaal verzorgen en soms is dat ook wenselijk, maar vaak is het onbedoeld door het ontwerp.

Glockenklang bijvoorbeeld staat erom bekend hele 'eerlijke' voorversterkers te maken; wel allerlei mogelijkheden toevoegen qua versterking, maar verder je passieve geluid intact laten. Volgens mij is Sandberg begonnen met Glockenklang voorversterkers en zijn ze later overgestapt op hun eigen..ongetwijfeld geïnspireerd door ;)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Rick2012
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 aug 2012, 13:28

Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door Rick2012 »

Thanks. Helemaal helder. Ik denk dat ik op het verkeerde been ben gezet door sommige versterkers die een ingang voor een passief instrument hebben een eentje voor een actief instrument, die dan -15 dB is.
Overigens heb ik nog een Glockenklang pre-amp en het is inderdaad verbazingwekkend hoe gelijk de toon passief en actief (neutrale stand) is.
Sandberg California JM4 | Matsumoku Aria Pro II RSB series '79 | Vintage Custom Fretless | Ampeg BA115 (verkocht) | Markbass SA450 | Eden 4x10
Gebruikersavatar
sasquatch
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jun 2005, 09:55

Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door sasquatch »

Bij mijn Sandberg California JJ5 heb ik het sterke vermoeden dat de beide pickups standaard parallel geschakeld zijn, en aangezien ik op mijn Jaguar in mijn band het liefst beide pickups in serie zet als ik ze blend zou ik dat ook graag op de Sandberg willen hebben (of zeker proberen :) )

Kan iemand bevestigen dat ze parallel staan, of weet iemand toevallig een schema (of shop) waar ik meer info kan vinden hierover?
Fender Jaguar, Sandberg California JJ5, G&L Tribute L2500
Ashdown ABM600, ABM4x10, ABM1x15
Bandjes

stekkerdozen en nog eens stekkerdozen
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Bericht door Madame Clapotis »

viersnaar schreef:Eindelijk klaar voor de foto: Sandberg TM2.
Gekocht met goudkleurige hardware [was weliswaar origineel, maar ik vond het niet mooi], direct dag na aankoop zwarte hardware besteld.
Zwarte hardware erop gezet en eens grondig [was nodig!] schoon gemaakt.
Macassar top, ebben toets, 3 band eq.
Ik vind het heel erg mooi. Zeldzaam content met de bas qua looks. Wat betreft geluid is het [met die humbuckers] iets heel anders dan de jazz-bassen die ik ken. Niet verkeerd, gewoon anders, denk dat ik er wel aan kan wennen...

Afbeelding
Meer dan een jaar na datum: wat een héérlijk mooi ding! :kwijl:
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Het grote Sandberg topic (voorheen: Sandberg California)

Bericht door viersnaar »

Uit de oude doos inderdaad...
Die bas is alweer een jaar geleden vertrokken.
Ontzettend mooie bas [in het echt nog vele malen mooier dan op de foto's], zeldzaam goede afwerking, mooie materialen, maar die dubbele humbucker was toch te weinig een jazz geluid imho.
Ik weet niet eens meer waar de bas naartoe is gegaan... maar aangezien ik hem niet meer heb gezien op de 2e hands markt denk ik wel dat de volgende eigenaar er erg tevreden over zal zijn.
Plaats reactie