Everything Hollow

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.

Heb je een Hollowbody basgitaar?

Ja
118
30%
Nee
247
62%
Gaat jou niks aan
31
8%
 
Totaal aantal stemmen: 396

Gebruikersavatar
steekie
PADDLEMAN
Berichten: 3521
Lid geworden op: 23 dec 2007, 22:57

Bericht door steekie »

Toch wel leuk als zo'n kadootje zo in de smaak valt.
Nog steeds goed bezig....
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Jazeker. Het leek me al erg leuk om zo'n bas te hebben (anders had ik niet meegedaan) maar het ding heeft me echt in positieve zin verrast en ik ben er rete-enthousiast over.
Vrijdag a.s. voor een staatsiebezoekje naar Gouda en dan gaat-ie mee om nog even de laatste puntjes op de i te zetten. Of op de ö in dit geval. :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Höfnër vïöölbäs!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Dat dus!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Erg leuk om te lezen over je bevindingen met de Vioolbas! Mooi dat hij goed bevalt en verrast.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Mike.
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 mei 2010, 21:30

Bericht door Mike. »

Deze hier toch ook even posten. Na een tijdje geleden enorme gas te hebben gehad voor een Hofner Verythin bas, uiteindelijk deze gevonden, een Lakland Skyline Hollowbody. Ik wilde deze bas al langer maar je kwam ze tweedehands quasi nooit tegen en nieuw worden ze niet meer gemaakt met deze pickups.. Ik ben blij dat ik deze ben tegengekomen..
Bijlagen
LHB1.jpg
LHB2.jpg
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Kleine updeet over mijn De Bassist-vioolbasje: het ding is inmiddels een vaste waarde geworden in mijn bandje The Poor! Voor de Floydband is-ie geen logische keuze, maar bij mijn andere bandje past-ie prima. Ik ben er goed aan gewend en iedereen vindt 'm niet alleen lief en leuk maar ook lekker klinken. Inmiddels gaat-ie gewoon elke week samen met de '79 P gezellig mee naar de The Poor-rippetisies en ook op de high-end set in dat oefenhok (de SWR 900 en 2 stuks Epifani) klinkt-ie lekker. We hebben tijdens de laatste oefenavond wat nummers opgenomen (gewoon een telefoontje neergezet en een filmpje gemaakt) en daar valt op dat-ie een lekkere zwoele bodem legt en heel veel druk heeft. Vorige week heb ik er ook mee opgetreden en met de Bassman is het een prima combi. Maar dat wist McCartney al in 1969 op het Apple-dak. :D
Ook met het gezelschap Milestone (waar ik een soort vaste inhuur ben) staat weer wat op de rol en daar hebben we ook mee geoefend. En in de verschillende soulnummers die we daarmee doen en dingen als You Never Can Tell komt-ie perfekt van pas.
Ik heb geloof ik nog nooit zoveel lol met een relatief goedkoop basje gehad. Ik vind 'm echt geweldig. 8)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Gaaf Hans, en dat met een bas die waarschijnlijk zelf nooit gekocht zou hebben.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Nou, zoals ik kort geleden, toen ik hem kreeg, al zei: ik had ooit, jaren geleden wel een vioolbasje op mijn verlanglijstje staan, maar tegelijkertijd wist ik ook wel dat dat alleen voor de leuk zou zijn. Ik had geen idee hoe ik 'm goed kon gebruiken, anders dan thuis. Later had ik door een ander soort toeval toch een hollowboddie (het behoorlijk gemodificeerde Eastwood karkas) en verdween nog meer de "noodzaak" voor een dergelijke bas. Dus deels is dat wel het verhaal, ja. :)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3051
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Bericht door Van Tango »

Afbeelding

Nu met Chromes. Lekkere combi met de Darkstar. :kwijl:
What difference does it make?
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8242
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Bericht door Mach1 »

Net een Egmond Kansas gekocht. Helemaal origineel en met zeer veel mojo! Kostte een halve dag afstellen maar speelt nu goed en klinkt sweet as honey!

Nu nog uitvogelen hoe oud hij precies is.
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4600
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Bericht door Hagen »

Vet! Ik heb ooit es gemaild met een Egmondverzamelaar die ik op het web tegenkwam. Die weet vast meer te vertellen over jouw aanwinst.
Alweer een hollowbody? Foto's!
:kwijl:
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Everything Hollow

Bericht door BassAgent »

Ik heb ineens ontzettend GAS voor deze:
Afbeelding

Niet echt hollow natuurlijk, maar hij lijkt me zo megacool... Iemand ervaring mee?
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Everything Hollow

Bericht door Basvarken »

Elementen zijn TB+ humbuckers in disguise. Net zoals bij de SG reissue (EB3 reissue).

Is niks voor jou. Jij bent een Jazz Bass man. :oudezak:
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Everything Hollow

Bericht door BassAgent »

Dat ben ik zéker, maar ik speel bij The Odyssey voornamelijk op m'n Precision en zoek eigenlijk iets diks dat superdiep kan. Die Mudbucker moet dat wel kunnen lijkt me zo ;)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie