Elixir ervaringen ....

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
MarcoK
Berichten: 334
Lid geworden op: 24 jul 2010, 09:10

Elixir ervaringen ....

Bericht door MarcoK »

Ha,

Ik gebruik eigenlijk altijd rotosound snaren en heb eigenlijk nooit geëxperimenteerd met andere merken. Is er iemand van jullie bekent met Elixir bassnaren?
басиста
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Elixir ervaringen ....

Bericht door Rieno »

Gebruik al jaren Elixirs op m'n Kubicki en zet ze waarschijnlijk ook weer op m'n Tobias :) Spelen lekker (gladder) en blijven enorm lang goed klinken door die coating.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Elixir ervaringen ....

Bericht door Madmac »

Ik heb één set vijf jaar aan een stuk gebruikt zonder toonverlies. Ik ben absoluut fan en wil niks anders :jam:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
MarcoK
Berichten: 334
Lid geworden op: 24 jul 2010, 09:10

Elixir ervaringen ....

Bericht door MarcoK »

en welke set gebruiken jullie dan? de Elixir 14077?
басиста
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Elixir ervaringen ....

Bericht door Rieno »

Jup :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Elixir ervaringen ....

Bericht door Lacertus »

Fijne snaren, alleen niet erg plectrumbestendig helaas...
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Elixir ervaringen ....

Bericht door aap »

Spelen heerlijk en gaan erg lang mee. Sound is ook erg goed, maar persoonlijk vindt ik de drhi beams iets lekkerder klinken, maar die spelen weer stroever en gaan minder lang mee.
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Elixir ervaringen ....

Bericht door Digidesign »

Hier ook een tevreden gebruiker, na 10 maanden vervangen voor een nieuwe set. Sprankel was er nog steeds, maar het leven raakte er een beetje uit.

Ik heb de nieuwe serie stainless steel .45 - 125. Deze coating zou wel tegen plectra kunnen.
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Elixir ervaringen ....

Bericht door jeroentg »

Er zijn ongecoate die beter klinken (DR), maar ik zou niet meer zonder kunnen! Ik gebruik de 14102 set. Ongeveer 100 gigs per jaar, verbruik 2 setjes. Bij ongecoate snaren zou ik een veelvoud verbruiken. 10 setjes lijkt me best realistisch. Elixirs dus. Per saldo goedkoper en je hoeft niet steeds te verwisselen, tel uit je winst! :dance:
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Elixir ervaringen ....

Bericht door RaySting »

ik ga ze de volgende ronde ook eens proberen, ben al lang nieuwsgierig. .... nog advies iemand.... nickel of steel? Ik zie dat ze ook een variant hebben met de G en D een toefje dikker.....is dat wat ? Vollere toon? Misschien leuk op een Stingray?
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8162
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Elixir ervaringen ....

Bericht door Peachabell »

Op m'n fretloze 4 snaar heb ik een tijd Elixers gehad.

De klank bleef mooi helder. De coating liet op een aantal plekken vrij snel los.
Vermoedelijk door met plectrum spelen.
Ik was ook niet altijd gecharmeerd van de dynamiek.
Het klinkt bijna altijd "dik" en voor mij gaven ze minder klankverschil tussen zacht en hard aanslaan dan sommige andere snaren doen.
Dat kan je ook een pré vinden.

Oh ja, ze gaven een soort van elektrische ruis, die ik bij andere snaren nooit gehad heb.
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Elixir ervaringen ....

Bericht door RaySting »

iemand ervaring met de set met die iets zwaardere D en G? ben daar wel nieuwsgierig naar!
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Elixir ervaringen ....

Bericht door aap »

Ik heb die vaak gehad, maar ik hoorde niet echt een verschil met 0,45.
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Elixir ervaringen ....

Bericht door RaySting »

.mmm.... had eigenlijk het plan om dat op de stingray eens te proberen...maar die krijgt te weinig uurtjes....de dr's zijn nog niet gaar..... toch maar eens een setje op de jazz gooien....eens kijken wat het doet!
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Elixir ervaringen ....

Bericht door jeroentg »

Ik leg altijd de 14102 set op m'n bassen. Ik deed dat in eerste instantie bij een bas die de D en G wat 'iel' weergaf. Dat beviel goed en ben ze op m'n andere bassen ook gaan gebruiken. Verwacht geen schokkende resultaten, maar ze geven naar mijn idee wel net dat beetje extra 'dikte' die ik zocht.
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Plaats reactie