Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door ArjanK »

Alhoewel het geen echte video is post ik 'm toch.
Red Right Returning van Michael Manring, voor mij blijft dit het mooiste solo stuk voor bas ooit (en Jaco dan?, nope, maar dat is mijn mening).



En kwa melodie / compositie vind ik het volgende nummer van Michael Manring prachtig, hij kan als geen ander enorm veel emotie in zijn spel leggen

Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2093
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door bastaart »

Lekker Arjan! Ik vind Manring op zijn best als hij wat rustiger en melodischer/melancholisch speelt op zijn fretloze, zoals bij dat tweede stuk. Dat luister ik veel liever dan al dat tapgedoe en die omstem toestanden (alhoewel dat bij dat eerste stuk wel mooi is). Allebei mooie en inspirerende stukken!!
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door ArjanK »

bastaart schreef:Lekker Arjan! Ik vind Manring op zijn best als hij wat rustiger en melodischer/melancholisch speelt op zijn fretloze, zoals bij dat tweede stuk. Dat luister ik veel liever dan al dat tapgedoe en die omstem toestanden (alhoewel dat bij dat eerste stuk wel mooi is). Allebei mooie en inspirerende stukken!!
Thnx Barend, begin jaren 90 heb ik heel erg veel naar Manring geluisterd, enorme inspiratie bron! Je hebt helemaal gelijk, het mooiste is inderdaad als hij zijn emotionele kant laat zien, een van de weinige bassisten die dat zo kan laten horen. Hmmm, het wordt toch weer eens tijd om die fretloze bas van stal te halen :D
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door RonC »

zeer mooi! wel jammer dat Dreastic Measures niet meer te krijgen is, ook niet digitaal...(dus mocht iemand deze als Flac ofzo hebben..pm me!)
Ik heb alleen Thonk.. en die vind ik ook erg goed!
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door ArjanK »

RonC schreef:zeer mooi! wel jammer dat Dreastic Measures niet meer te krijgen is, ook niet digitaal...(dus mocht iemand deze als Flac ofzo hebben..pm me!)
Ik heb alleen Thonk.. en die vind ik ook erg goed!
Heb 'm op CD :wink:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Vanaf het prille begin zijn cd's gekocht (ben begonnen met "Towards the centre") en zelfs nog de lp's die hij met Michael Hedges maakte.
Toen ging je nog naar de platenzaken in Brussel en daar had je een bakje met Windham Hill met lp's en cd's van het label. :oudezak:
what fools these mortals be
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door ArjanK »

wombatboter schreef:Vanaf het prille begin zijn cd's gekocht (ben begonnen met "Towards the centre") en zelfs nog de lp's die hij met Michael Hedges maakte.
Toen ging je nog naar de platenzaken in Brussel en daar had je een bakje met Windham Hill met lp's en cd's van het label. :oudezak:
Heb zelfs zijn aller eerste album op CD "Unusual Weather", daarna kwam "Towards the center of the night". Heb die albums toen bij Sounds in Venlo gekocht, die hadden ook een bakje "Windham Hill" :D Goed oude CD tijd.....maandelijks geld sparen voor CD's...uren luisteren in de muziekzaak...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Juist, "Unusual weather" !, die was ik nog vergeten en heb ik ook nog...heb nog een LP van Windham hill waarop hij deel uitmaakt van een quartet maar kan niet op de naam komen. edit : Montreux
Raar maar de onbeschikbaarheid van alles maakte het net véél mooier en specialer...door platenrekken snuffelen en triomferen wanneer je iets zeldzaams vond en daar thuis volledig in verzinken. Maanden en zelfs jaren uitkijken naar een optreden.
Bizar maar nu dat alles er altijd is verliest het zijn magie...op elk moment van de dag kan ik optredens zien en alle muziek horen.
Het is handig maar er is veel minder verlangen en net dat was zo leuk (sorry voor de off topic)
Laatst gewijzigd door wombatboter op 11 mar 2016, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
what fools these mortals be
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door ArjanK »

wombatboter schreef: Raar maar de onbeschikbaarheid van alles maakte het net véél mooier en specialer...door platenrekken snuffelen en triomferen wanneer je iets zeldzaams vond en daar thuis volledig in verzinken. Maanden en zelfs jaren uitkijken naar een optreden.
Bizar maar nu dat alles er altijd is verliest het zijn magie...op elk moment van de dag kan ik optredens zien en alle muziek horen.
Het is handig maar er is veel minder verlangen en net dat was zo leuk (sorry voor de off topic)
^
100% mee eens!
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door ArjanK »

wombatboter schreef:Vanaf het prille begin zijn cd's gekocht (ben begonnen met "Towards the centre")
Nu we toch in de Manring modus zitten, dit nummer heb ik heel erg veel gedraaid en meegespeeld. "A way with Birds" van zijn 2e album

Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3263
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door RonC »

ArjanK schreef:
wombatboter schreef: Raar maar de onbeschikbaarheid van alles maakte het net véél mooier en specialer...door platenrekken snuffelen en triomferen wanneer je iets zeldzaams vond en daar thuis volledig in verzinken. Maanden en zelfs jaren uitkijken naar een optreden.
Bizar maar nu dat alles er altijd is verliest het zijn magie...op elk moment van de dag kan ik optredens zien en alle muziek horen.
Het is handig maar er is veel minder verlangen en net dat was zo leuk (sorry voor de off topic)
^
100% mee eens!

Absoluut mee eens! ik mis het wel om bij bullit in Eindhoven of idd bij Sounds in Venlo een stapel CD's uit te zoeken en te gana luisteren en vervolgens met een stapel nieuwe CD's naar huis te gaan..
Zo mis ik ook de videotheek.....
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door dr. Bassvibes »

Waarschijnlijk de reden dat vinyl al een paar jaar aan een opmars bezig is! Het tastbare, het feit dat je er meer moeite voor moet doen dan een CD/MP3tjes... :)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door wombatboter »

Beetje on-topic : vroeger hoorde je dan over een soloproject van Gary Barnacle, de saxofonist die voor Level 42 werkte en Mark King had daar bas op gespeeld.
Dat wou ik dan zo graag horen dus ik was zoooo blij dat ik plotseling ergens de obscure maxi-single van Leisure Process in een platenwinkeltje vond, dat was kicken !
Nu duurt dat enkele seconden en het is er...handig, ik weet het :-)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=scpypxrPrVs[/youtube]
what fools these mortals be
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Basgitaarfilmpjes op Google Video, YouTube

Bericht door ArjanK »

^
Nooit gehoord maar klinkt inderdaad lekker obscuur :D Zou Les Claypool hier naar geluisterd hebben? Afbeelding
Gebruikersavatar
ritz
Berichten: 6070
Lid geworden op: 23 okt 2008, 18:26

Bericht door ritz »

wombatboter schreef: Raar maar de onbeschikbaarheid van alles maakte het net véél mooier en specialer...door platenrekken snuffelen en triomferen wanneer je iets zeldzaams vond en daar thuis volledig in verzinken. Maanden en zelfs jaren uitkijken naar een optreden.
Bizar maar nu dat alles er altijd is verliest het zijn magie...op elk moment van de dag kan ik optredens zien en alle muziek horen.
Het is handig maar er is veel minder verlangen en net dat was zo leuk (sorry voor de off topic)
Heel herkenbaar. Eigenlijk zijn zo'n beetje alle gerenommeerde platen/cd-winkels ter ziele gegaan. Ik ga nog wel graag naar Platenboef in Rotterdam en Concerto in Amsterdam die nog steeds een zeer grote collectie hebben met de muziek die ik goed vind. In Den Haag is er buiten Jazz Center niet veel meer...

En door het onlangs aanschaffen van een nieuw CD-rek (https://www.cd-rek.nl/) kan ik voorlopig weer even vooruit. Het meest efficiënte opbergsysteem voor CD's (ze hebben tegenwoordig ook platenkasten).

Afbeelding
Visaton Atlas DSM MK II
Sphinx Project Fourteen & Project Four

https://www.funkblog.nl/dj-ritz/
Plaats reactie