HMBSM clip en eerste nummer online

Plaats hier links naar zelf opgenomen muziek of stel hier je vragen over opname.
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Voor wie zich afvroeg waarom ik hier niet veel meer post. Dit is trouwens niet om te pochen of iets dergelijks, eerder om te laten zien dat ik nog steeds met muziek bezig ben, en dat het ook wel goed gaat. Plaat wordt binnenkort opgenomen.

Feedback is altijd welkom :-)

Vorige week op een van de coolste postrock evenementen van Europa opgetreden...

Mensen leken best tevreden als we de reviews mogen geloven...



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mother Love Music about our Dunk appearance.
"Hemelbestormer betekent zoveel als ‘idealist’ in onze schone Vlaamse taal. De band resideert op het ConSouling label dat garant staat voor het beste wat de zwaardere genres te bieden heeft. Teleurstellen was dus geen realistische optie. Nu hadden we wel niet verwacht dat het eerste optreden ons – en vele andere aanwezigen – meteen zo hard zou mee slepen. De fantastische lichtshows die zo kenmerkend zijn voor DUNK! werden achterwege gelaten. Op het podium bevonden zich vier lichtpilonen met de logo’s van de band. Het optreden begon met een dramatische opbouw, volledig passend bij de visuals die achter de band geprojecteerd werden. Close-up zwart-witbeelden van allerhande insecten en onderwatergedierte passeerden de revue terwijl de muziek groeide tot een allesvernietigend hoogtepunt. Wij hoorden Neurosis en Isis, dodelijke precisie en veel emotie. Voor we het wisten was het optreden – jammer genoeg – afgelopen. De lat was echter gelegd. En hoe!"
Gonzo about our Dunk appearance.
"Deze tweede dag werd meteen stevig geopend met Hemelbestormer, het nieuwe project rond Filip Dupont van blackmetalband Gorath. Hemelbestormer bracht efficiënte postmetal in de beste traditie van Neurosis en volgelingen, maar dan instrumentaal. Geen stiltes tussen de nummers, geen contact met het publiek, gewoon beuken tot iedereen wakker was. Live zit het goed, logo’s en omkadering zijn er, aan merchandise geen gebrek, het wordt eens tijd dat de split-EP met het Italiaanse Vanessa Van Basten een volwaardige opvolger krijgt. Deze zomer gaat Hemelbestormer opnemen: we zijn benieuwd."
Enola about our Dunk appearance.
"Het is vrijdagmiddag, klokslag 13 uur en de lentezon doet zijn werk. Toch stappen we de grote tent binnen om te ontwaken (pardon, opnieuw in een roes te belanden) met het Limburgse Hemelbestormer. Opgepast, dit is niet de meest toegankelijke band, en zeker niet om het middagmaal mee te verteren, maar met een beetje geduld brengen de geduldig opgebouwde composities ons langzaamaan in de sfeer. Dit is metal en tegelijkertijd géén metal, want we horen ook drone, ambient en postrock. Hemelbestormer is traag, duister en filmisch. En de imponerende zwart-witvisuals maken de duistere trip alleen maar intenser."
Snoozecontrol about our Dunk appearance.
"Contrasten, ze kunnen groot zijn. Van de hemel, onderweg naar de festival tent, tot de hel. Dat is wat we te verwerken kregen dankzij Hemelbestormer, die de tweede festivaldag mochten openen. Het was bovendien opvallend dat die tent zo vroeg al heel goed gevuld stond. Bij het betreden van de tent was het er bovendien ook pikkedonker. Het enige lichtje waren de spots die schenen op de band die aan het spelen was op het podium. Hemelbestormer leek inderdaad... de hemel te bestormen. Met duister aanvoelende soundscapes, die je de keel dichtknepen, sloegen ze zwarte gaten in onze ziel. De visuele effecten op het scherm versterken die sfeer alleen maar. Snoeiharde gitaren, de beelden van een omgekeerd kruis vooraan het podium, en drums die als galoperende paarden op ons afkwamen. Meer hadden we niet nodig om even te vertoeven in de diepste kerkers van die hel. Deze Belgische, vrij jonge band, combineren stijlen als post-rock, sludge, doom, black metal, drone, ambient. Tot een mengelmoes van diepste duisternis. Als intro voor deze tweede festivaldag kon het wel tellen. Wij waren in elk geval opgewarmd, de likkende vlammen van de hel kwam even tot onze hielen in de vorm van Hemelbestormer. Bij het verlaten van de tent deed het zonlicht opvallend pijn aan de ogen. Of hoe een trip van hemel naar hel, en terug, soms echt deugd kan doen."
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Ruig!
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

HMBSM clip en eerste nummer online

Bericht door NURZE »

Ik post hier niet zo veel meer, en dta komt vooral omdat ik gewoon enorm veel bezig ben met onze band.

Vandaag is onze nieuwe cd AETHER uitgekomen op het DEBEMUR MORTI label (Rosetta, year of no light...)

Het eerste nummer van de plaat kan je hier alvast eens beluisteren:


De gehele plaat wordt vanavond exclusief gestreamed op NCS:
https://www.nocleansinging.com/2016/02/1 ... er-aether/


Het artwork en dergelijke doe ik uiteraard allemaal zelf:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit jaar spelen we alvast ook op enkele gerenomeerde festivals in binnen en buitenland:
Afbeelding

Verder speel ik nog steeds op hetzelfde materiaal, dus nog steeds geen switch gemaakt naar een andere bas. De Musicman stingrays doen het voor mij perfect dus die gaat nog jaren hier blijven :)
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

HMBSM clip en eerste nummer online

Bericht door dr. Bassvibes »

Lekker bezig Kevin! 't Is niet helemaal mijn stijltje qua muziek, maar jullie pakken het zonder twijfel ontzettend goed aan en ook de artwork is erg mooi.
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

HMBSM clip en eerste nummer online

Bericht door Bornlivedie »

Wow Kevin, goed bezig man :worship:
Waar komt de lp vandaan? Uit Haarlem?
Bidet as it may
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

HMBSM clip en eerste nummer online

Bericht door NURZE »

Hééééééééél erg bedankt :-)
Zaterdag release show gehad.

De platen komen uit Tschechië trouwens.

Ik moet zeggen, het gaat allemaal enorm snel. En ik heb weinig tijd om er van te genieten.

Het klinkt misschien stom maar dit zijn dingen waar je als 16-jarige "muzikant" (dit staat bewust tussen aanhalingstekens) van droomt. Een platendeal hebben op een goed label met naam, op artistiek vlak carte blanche krijgen, budget krijgen om op te nemen, spelen op festivals in het buitenland en naar daar gevlogen worden etc.

Ik bedoel dit helemaal niet op een "pochende" manier, maar ik wou dat ik me er allemaal wat meer bewust van was op het moment zelf. Nu gaat het allemaal supersnel voorbij terwijl het wel fantastisch is om dit mee te kunnen maken... ik denk dat mensen als Geert, Raf, Joost, Hidde, Dachuan, Jasper me hier misschien wel in kunnen bijtreden.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

HMBSM clip en eerste nummer online

Bericht door Bornlivedie »

het zij je gegunt! :mrgreen: :jaaaaa:
Bidet as it may
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4592
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

HMBSM clip en eerste nummer online

Bericht door Hagen »

Ja tof man, geniet ervan!
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

HMBSM clip en eerste nummer online

Bericht door NURZE »

Net terug met HMBSM uit Duitsland en Oostenrijken ook hier weer een zeer goede respons gekregen.
Nogmaals, dit bedoel ik zeker en vast niet 'pochend' of iets dergelijks, het is gewoon redelijk 'gek' om dit te mogen ervaren. Zeker als je mijn (gebrek aan) talent hebt ;-)

Als 16-jarige gastjes, waren we al blij dat we met ons bandje in het aangrenzende dorp mochten spelen.
Binnekort spelen we in: de UK (voor zolang dat nog zo heet), Zwitserland, Roemenië, Duitsland Frankrijk, België...
Meestal worden de lange ritten gevuld met muziek en wat gedroom terwijl de landschappen passeren. Ik probeer nu wel af en toe de tijd te nemen om dingen te laten "inzinken'...

Postrock/postmetal blijft een erg niche genre, dat weet ik wel. Maar 4 jaar geleden zat ik bv. UFOMAMMUT met open mond te bewonderen in de Trix. Afgelopen weekend zaten we samen filmpjes te bekijken van MC5 in de backstage en deelden we hetzelfde podium.

Tuurlijk we staan niet altijd als headliner op de bill, maar hey, voor een stel boerenpummels uit Hoeselt/Diepenbeek/Borgloon is dit al heel wat ;-)
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

HMBSM clip en eerste nummer online

Bericht door Bornlivedie »

Ah man, ik vind dit zo gaaf voor jou, echt, je verdient het! Geniet ervan!
Bidet as it may
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26191
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

HMBSM clip en eerste nummer online

Bericht door Hans58 »

Daar mag je trots op zijn, Kevin. Succes en geniet er van!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Soulbender
Berichten: 6128
Lid geworden op: 16 jun 2011, 18:40

HMBSM clip en eerste nummer online

Bericht door Soulbender »

NURZE schreef: Postrock/postmetal blijft een erg niche genre, dat weet ik wel. Maar 4 jaar geleden zat ik bv. UFOMAMMUT met open mond te bewonderen in de Trix. Afgelopen weekend zaten we samen filmpjes te bekijken van MC5 in de backstage en deelden we hetzelfde podium.
Super vet man! Dankzij UFOMAMMUT zit ik sinds een dik jaar ook helemaal into die psych doom/ post metal!
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

HMBSM clip en eerste nummer online

Bericht door NURZE »

intussen in de studio gezeten en samen gewerkt met Engelse celliste Jo Quaill.
Het resultaat komt uit op SMGS records uit Duitsland.

Verder zijn we ook bezig met het nieuwe materiaal in te studeren. De nieuwe cd is volledig af, maar nu gaan we alles tot in de puntjes uitspitten voor in de studio.

Het materiaal is meer 'postrock' en bevat hier en daar wat typische doom dingen... maar ik vind het het beste dat we ooit gedaan hebben. Veel meer dynamiek en sfeer, experimenteler etc.
Laatst gewijzigd door NURZE op 10 okt 2016, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

HMBSM clip en eerste nummer online

Bericht door rich13 »

Klinkt goed!
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

HMBSM clip en eerste nummer online

Bericht door NURZE »

Even bewerkt, mijn mac corrigeert zelf dingen en dat ziet er uit alsof iemand het door google translate heeft gehaald ;-)
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Plaats reactie