Het grote Envelope Filter Topic

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door Sjtevel 1984 »

baszuidwijk schreef:En heb jij dan misschien in jouw verstofhoekje nog ergens een envelope filter liggen waar je vanaf wilt? :wink:
Helaas, alles wat dreigt te verstoffen, gaat marktplaats op. Is de tweedehands markt misschien niks voor jou?
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
baszuidwijk
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 nov 2015, 17:06

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door baszuidwijk »

Sjtevel 1984 schreef:
baszuidwijk schreef:En heb jij dan misschien in jouw verstofhoekje nog ergens een envelope filter liggen waar je vanaf wilt? :wink:
Helaas, alles wat dreigt te verstoffen, gaat marktplaats op. Is de tweedehands markt misschien niks voor jou?
Heb net een MXR filter op marktplaats gezien en een bod uitgebracht.
Fingers crossed...
Gewoon lekker spelen!
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door janbasmanjan »

Mijn Digipech Synth Wah zit al jaren op mijn pedal board,de tracking met mijn short scale bas is heerlijk.
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Gebruikersavatar
baszuidwijk
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 nov 2015, 17:06

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door baszuidwijk »

Hoera! Via marktplaats een MXR M82 Bass Envelope Filter gescoord. Werd vanmiddag bezorgd en ga 'm vanavond eens uitgebreid aan de tand voelen 8)
Gewoon lekker spelen!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

SpcMnk schreef:Maar weer eens een keer de begin post (Pagina 1) geupdate met bovenstaande feedback en mijn eigen nieuwe bevindingen.

Ik heb inmiddels de conclusie getrokken dat, imho, 3Leaf Audio de meest aangename filters maakt.

Afbeelding
Ik heb precies die 3Leaf, en bij jou zou het me niets verbazen als ik preciés dezelfde heb. ;) (gekocht van Niels, die hem weer van iemand anders op het forum had). Vind het hem heel fijn en subtiel. Eén van mijn beste gedichtbewerkingen tot nu toe mee gemaakt. Klinkt subliem op een Fender Dimension. Niet zo overdreven.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Bericht door Pedullist »

Dr Teng schreef:Ik krijg m'n Q tron (24V, oude versie dus) toch maar niet lekker ingesteld voor bas... :oops:
Is mij ook nooit gelukt. Uiteindelijk weggedaan. De 3Leaf die ik nu heb, heeft het precies. Het moet niet te overdreven, want ik maak geen vette funk. Ik gebruik het meer zoals Melvin Gibbs bij Arto Lindsay.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

Pedullist schreef:
Ik heb precies die 3Leaf, en bij jou zou het me niets verbazen als ik preciés dezelfde heb. ;) (gekocht van Niels, die hem weer van iemand anders op het forum had). Vind het hem heel fijn en subtiel. Eén van mijn beste gedichtbewerkingen tot nu toe mee gemaakt. Klinkt subliem op een Fender Dimension. Niet zo overdreven.
Ah, de Groove Regulator, Guilty :D Leuk te horen dat er weer iemand plezier van beleeft. Het was inderdaad een erg fijn pedaal. Mooie donkere sfeervolle sounds waren daaruit te halen. Gisteren kwam ik een clipje tegen van Vicotr Wooten op een van die nieuwe Wonderlove's (4de generatie groove regulator). Dan begint het gas voor een 3leaf toch wel weer te kriebelen. Die Spencer Doren maakt heel mooi spul.



Op dit moment krijg ik erg lekkere geluiden uit een Iron Ether Xerograph deluxe, voor van subtiel tot gefreak, en een oude door Rogier opgelapte Q-Tron+, voor een warme vintage mutron like bubbelige sqieky woble. De gewone oude Q-Tron kon ik ook niets mee. De big box Q-Tron+ daarentegen vind ik echt te gek.

Bizarre van de Xerograph vind toch wel dat ik er hele subtiele vintage funk sounds uit kan halen.. maar ook een mega dikke dub sound. Met een dirt en octaver ervoor de meest vette synth sounds.. en zo veel meer. Echt een heel divers pedaal waar heel erg veel heel erg goeie geluiden uit te krijgen is.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door MagicOnion »

SpcMnk schreef:Herkenbaar :)
ik denk ook altijd maar zo: verandering van spijs doet eten :D
En mijn discumbobulator staat nu in het aangeboden/gezocht gedeelte van het forum. :facepalm: :mrgreen:
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

SpcMnk schreef:
Pedullist schreef: De gewone oude Q-Tron kon ik ook niets mee. De big box Q-Tron+ daarentegen vind ik echt te gek.
De Qtron en de Qtron + (beide de oude groot formaat) zijn exact hetzelfde qua sound.De Qtron+ heeft alleen een effect loop en een slow/fast reponse switch. De fast doet hetzelfde als de Qtron. Ik heb jaren de Qtron+ gehad en gebruikte alleen de fast stand. Ik vind het nog steeds het beste enveloppe filter pedaal wat ik gehad heb (o.a. ook de Emma en nog wat andere). Als je eenmaal de sweet spot hebt gevonden tenminste. Hij kan namelijk nogal een volume boost geven, daarom zette ik hem altijd op de boost stand en dan de gain heel laag op 2 of zo. En altijd alleen op de LP stand.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door SpcMnk »

Mijn Q-Tron+ is door Rogier onder handen genomen. Grote kans dat hem daar het verschil in zit :D of de Q-Tron die ik had was gewoon een maandag ochtend model (niet geheel onmogelijk bij EHX)

Ik heb hem overigens op min of meer dezelfde instellignen staan als waar je hem op hebt. Wat mij betreft zijn er maar twee pedalen (die ik tot nu toe ben tegen gekomen) die tegen de Q-Tron+ op kunnen: 3Leaf GR en de IE Xerograph.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door basloze fret »

Er zou inderdaad geen verschil moeten zijn. Tenzij je de slow response stand gebruikt op de Qtron+, maar die gebruikte ik nooit, voegt niet echt veel toe.
SpcMnk schreef: Wat mij betreft zijn er maar twee pedalen (die ik tot nu toe ben tegen gekomen) die tegen de Q-Tron+ op kunnen: 3Leaf GR en de IE Xerograph.
Misschien de MXR? een vriend van me heeft die en die klinkt ook goed vind ik. Ik heb hem zelf nooit gehad. De twee die jij noemt heb ik ook nooit geprobeerd.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door SpcMnk »

Die slow stand wil ik toch nog wel eens gebruiken. Voor van die de Bootsy ballad achtinge dingetjes heeft hij zijn toegevoegde waarde.

De MXR vond ik een heel goed filter maar, niet sexy.. if that makes any sense.. vanuit een technisch perspectief doet hij alles zoals het moet en is hij heel erg makkelijk in het geburik maar, hij is te netjes en te dun.. een beetje zoals een 'Barbie pop'.. waar de Q-Tron (en aanverwante) een 'fine luscious lady' is.. Het blijft smaak natuurlijk.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door Muziekschuur »

https://mu-fx.com/

Da's toch van meneer Beigel. De uitvinder van de Mu-tron?

De tru-tron en meer.

De Snarling Dogs Bootzilla wah is wel aardig



Ok ok geen q-filter...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
baszuidwijk
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 nov 2015, 17:06

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door baszuidwijk »

SpcMnk schreef:Die slow stand wil ik toch nog wel eens gebruiken. Voor van die de Bootsy ballad achtinge dingetjes heeft hij zijn toegevoegde waarde.

De MXR vond ik een heel goed filter maar, niet sexy.. if that makes any sense.. vanuit een technisch perspectief doet hij alles zoals het moet en is hij heel erg makkelijk in het geburik maar, hij is te netjes en te dun.. een beetje zoals een 'Barbie pop'.. waar de Q-Tron (en aanverwante) een 'fine luscious lady' is.. Het blijft smaak natuurlijk.
En dat spreekt mij juist zo aan in de MXR. Het is een net klein kastje met een blitse donkerpaarse sparkle. Klinkt niet alleen geweldig, maar staat ook nog eens mooi op mijn pedalboard'je 8)
Gewoon lekker spelen!
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door Ken »

Ik ben ook erg tevreden over mijn MXR
Stiekum ben ik wel nieuwsgierig naar een vergelijk met de Pigtronix Bass Envelope Phaser.
Iemand die al eens uitgeprobeerd?

Afbeelding
Plaats reactie