Stiekem te gekke baslijnen topic

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Stiekem te gekke baslijnen topic

Bericht door didi »

Heerlijk !
En met Duke. Die man ligt mij nog altijd na aan het hart. Ik heb hem twee keer gezien, nog kort voor zijn dood ook. Zo'n aimabele kerel en een geweldige muzikant !

Dan deze versie met Cobham, Duke, Johnsson, Scofield ( net John Cleese) uit 1976

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=F6TwL6eoYec[/youtube]
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8232
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Stiekem te gekke baslijnen topic

Bericht door VanderVeen »



Sowieso een waanzinnige band. Smaak is smaak, maar het stáát.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Stiekem te gekke baslijnen topic

Bericht door dr. Bassvibes »

Drummer van mijn band speelt percussie in dat orkest, je ziet hem een paar keer voorbij komen. Hij is volgens mij de rechter van die twee die met een shaker bezig zijn... :)

Hij is ook altijd zeer te spreken over de hele groep en de manier waarop gewerkt wordt. Het is ook niet zijn smaak muziek, maar hij vindt het wel helemaal te gek om aan mee te werken.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

The Mule schreef:
dr. Bassvibes schreef:Vergeet zijn baswerk op War of the Worlds van Jeff Wayne niet. Magistraal!

Word! Super dat ik dit nu ook eens iemand anders dan mezelf hoor zeggen! :worship:
Haha! :D
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10750
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Stiekem te gekke baslijnen topic

Bericht door Joey »



Vraag me niet hoe ik op dit deel van YouTube terecht ben gekomen...
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Stiekem te gekke baslijnen topic

Bericht door Madame Clapotis »

Joey schreef:

Vraag me niet hoe ik op dit deel van YouTube terecht ben gekomen...
Prachtig! :D
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Stiekem te gekke baslijnen topic

Bericht door MR. LEE »

idd , prachtig bas-werk in een liedje over de smerige oorlog in voormalig joegoslavie .
Als ik het goed begrijp , gaat het hier om een bejubeling over de dappere Servische strijders .

Echt een gezellig leuk liedje .......
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10750
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Daarom staat hij ook in het 'Stiekem te gekke baslijnen' topic, en niet in het 'Leuke gezellige liedjes' topic.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8232
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Stiekem te gekke baslijnen topic

Bericht door VanderVeen »

Die ene mist ene tands.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Joey schreef:Daarom staat hij ook in het 'Stiekem te gekke baslijnen' topic, en niet in het 'Leuke gezellige liedjes' topic.

ik had toch maar "stiekum" effe een ander liedje uitgezocht , dan een ode aan massa-moordenaars

https://www.youtube.com/watch?v=RWUsbW8-S7E
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8232
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

MR. LEE schreef:
Joey schreef:Daarom staat hij ook in het 'Stiekem te gekke baslijnen' topic, en niet in het 'Leuke gezellige liedjes' topic.

ik had toch maar "stiekum" effe een ander liedje uitgezocht , dan een ode aan massa-moordenaars
Zo voorzichtig soft had ik toch niet van jou verwacht. :D
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10750
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

MR. LEE schreef:
Joey schreef:Daarom staat hij ook in het 'Stiekem te gekke baslijnen' topic, en niet in het 'Leuke gezellige liedjes' topic.

ik had toch maar "stiekum" effe een ander liedje uitgezocht , dan een ode aan massa-moordenaars
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

ik had toch maar "stiekum" effe een ander liedje uitgezocht , dan een ode aan massa-moordenaars
[/quote]

Zo voorzichtig soft had ik toch niet van jou verwacht. :D[/quote]

Ach, dat heeft die jongen zich nooit gerealiseerd.
Toen die genocide op 8000 mensen zich voltrok door die " geweldige , dappere" Serviers was hij slechts 2 of 3 jaar oud.
Of kinderen het ook op een schooltje met geschiedenis onder hun neus krijgen , daar twijfel ik wat aan , ...voor Nederland was het achteraf ook een zwarte bladzijde met z'n Dutch-batters en die Karremans die in z'n broek stond te schijten van angst.
In de verte hebben ze de machine-geweren gehoord die die arme drommels neer-maaiden .

Een fotorolletje met bewijslast van een Dutch-batter werd hier maar ( " per-ongeluk" ) rap effe overbelicht om het in de doofpot te doen belanden .

Dat ie er met emoticons lacherig over doet , is waarschijnlijk uit onwetendheid


( overigens schatten de meesten me verkeerd in :wink: )
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5524
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Stiekem te gekke baslijnen topic

Bericht door Herman »

didi 2.0 schreef:Heerlijk !
En met Duke. Die man ligt mij nog altijd na aan het hart. Ik heb hem twee keer gezien, nog kort voor zijn dood ook. Zo'n aimabele kerel en een geweldige muzikant !

Dan deze versie met Cobham, Duke, Johnsson, Scofield ( net John Cleese) uit 1976

Wauw.... :worship:
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10750
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

MR. LEE schreef:Ach, dat heeft die jongen zich nooit gerealiseerd.
Toen die genocide op 8000 mensen zich voltrok door die " geweldige , dappere" Serviers was hij slechts 2 of 3 jaar oud.
Of kinderen het ook op een schooltje met geschiedenis onder hun neus krijgen , daar twijfel ik wat aan , ...voor Nederland was het achteraf ook een zwarte bladzijde met z'n Dutch-batters en die Karremans die in z'n broek stond te schijten van angst. In de verte hebben ze de machine-geweren gehoord die die arme drommels neer-maaiden .

Een fotorolletje met bewijslast van een Dutch-batter werd hier maar ( " per-ongeluk" ) rap effe overbelicht om het in de doofpot te doen belanden .

Dat ie er met emoticons lacherig over doet , is waarschijnlijk uit onwetendheid

( overigens schatten de meesten me verkeerd in :wink: )
Toch leuk dat je zo generaliseert, ik noem hier nergens iemand dapper of geweldig.
En dat je er vanuit gaat dat ik niks van de genocide in Srebrenica af weet of geen opleiding heb genoten is ook bijzonder kortzichtig.
Dat je dit soort woorden in mijn mond legt is buitengewoon bijzonder te noemen.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Plaats reactie