Effecten-GAS

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Effecten-GAS

Bericht door Bernardduur »

Leuk pedaal met wat minpunten. Het is duidelijk waarom Digitech deze lijn niet heeft doorgezet.

Over de lijn: ik vond zelf de constructie niet echt stevig. Het voelt minder stevig aan vergeleken met de Whammy 1 of de 4. Ook de power supply (9V AC nodig) is natuurlijk een irritatie vanuit mij. Servicen is niet echt gemakkelijk maar ook geen compleet probleem. Vooral de XP100 heeft het probleem dat hij vaak moet worden gecalibreerd, dat dit vaak verschuift en dat daardoor de noten minder vast zijn. Tenslotte is de bypass echt compleet ruk!

Over de space station was ik net wat meer over te spreken, omdat het niet zo nauw komt. Een pitch shifter moet je 'tunen', een reverb splash niet echt. Wel vond ik de modes niet allemaal even bruikbaar en was het veel variatie op hetzelfde. Wel een te gek 'Space' pedaal! Ik vind het soms nog jammer dat ik ze verkocht heb, soms totaal niet :)
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Effecten-GAS

Bericht door MagicOnion »

Ik zie wel wat ik er mee kan aanvangen. Ik denk dat ik er alleen maar spijt van kan hebben dat ik 'm niet heb gekocht, ook al was het maar om 'm kortstondig aan de tand te voelen. :)

Degene die ik ga overnemen is een gemodde XP200 (de blauwe modulator dus). Ik ben er mij ook bewust van dat het niet allemaal even bruikbaar is. Ik vind het wel een pluspunt dat je makkelijk 6 presets kan opslaan als "user preset" en dat je dan daartussen kan cyclen, want veel presets zijn inderdaad variaties op elkaar.

9V AC was ik me ook bewust van, lastig maar geen onoplosbaar probleem. Ik heb nog een oude DL4 adapter liggen die normaal 9V AC levert (dacht ik toch), maar met een L6 Converter tussenstukje van OneSpot kan je zo'n Digitech XP-pedaal toch aan een OneSpot hangen? (Doe ik met mijn Line6 DL4 ook).
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Effecten-GAS

Bericht door Bernardduur »

Kan, maar liever niet. Ik heb geen hoge pet op van de One-spot :)

Ah, een gemodde modulator. Klinkt bekend, misschien heb ik die ooit ook wel eens binnen gehad. Geen idee.......... was vaak wel de manier waarop dit soort dingen gedaan werden; de modulator was de goedkoopste om aan te schaffen en de data van de space station is gemakkelijk om te zetten naar de XP200 (andere chip erin + data)

Je kan er zelfs een schakelaar op zetten zodat je tussen 4 chips kan kiezen en zo heb je dus alle modellen onder handbereik.


Even voor degene die het niet meer snapt; de hele XP serie is qua hardware identiek (op de kleur na). Intern zit een chip (EPROM) die gevuld is met de software. Door deze chip te vervangen kun je dus schakelen tussen de verschillende modellen.
Gebruikersavatar
MagicOnion
Berichten: 2905
Lid geworden op: 28 dec 2007, 22:54

Effecten-GAS

Bericht door MagicOnion »

Bernardduur schreef:Kan, maar liever niet. Ik heb geen hoge pet op van de One-spot :)
Aha. Is de kans dan groot dat er iets verkeerd kan gaan? Ik heb wel nog een oude Line6 adapter liggen van m'n DL4, misschien is dat een betere (tijdelijke) optie? Want de verkoper heeft er geen adapter bij.
Binnenkort moet 'k dan toch ook maar 's investeren in een powerbrick of iets dergelijks, áls de Space Station zou blijven (en als hij past op m'n pedalboard). Maar mijn OneSpot heeft met mijn huidig pedalboard nog nooit problemen vertoond.

Wat betreft de powerbrick is er hier al genoeg op het forum geschreven. Dus dan kan ik me daar in gaan verdiepen. :)
Meedenken mag uiteraard altijd: welke powerbrick past er makkelijk onder een Pedaltrain Jr. (zo eentje dus, klik), en met deze pedalenketen: PolyTune -> Boss OC-2 -> BassScreamer -> Big Muff -> Earthquaker Devices The Depths -> Line6 DL4 (9V AC). Met dan nog ergens een Space Station (9V AC) tussen.
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Effecten-GAS

Bericht door Gerb »

MagicOnion schreef:Maareuh, je mag gerust nu al "dibs" roepen, wie weet, verkoop ik 'm terug, ooit... :mrgreen:
Afbeelding

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Effecten-GAS

Bericht door Sjtevel 1984 »

MagicOnion schreef:
Wat betreft de powerbrick is er hier al genoeg op het forum geschreven. Dus dan kan ik me daar in gaan verdiepen. :)
Meedenken mag uiteraard altijd: welke powerbrick past er makkelijk onder een Pedaltrain Jr. (zo eentje dus, klik), en met deze pedalenketen: PolyTune -> Boss OC-2 -> BassScreamer -> Big Muff -> Earthquaker Devices The Depths -> Line6 DL4 (9V AC). Met dan nog ergens een Space Station (9V AC) tussen.
De Ciocks AC10 zou moeten voldoen.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Effecten-GAS

Bericht door Bernardduur »

MagicOnion schreef:
Bernardduur schreef:Kan, maar liever niet. Ik heb geen hoge pet op van de One-spot :)
Aha. Is de kans dan groot dat er iets verkeerd kan gaan? Ik heb wel nog een oude Line6 adapter liggen van m'n DL4, misschien is dat een betere (tijdelijke) optie? Want de verkoper heeft er geen adapter bij.
Binnenkort moet 'k dan toch ook maar 's investeren in een powerbrick of iets dergelijks, áls de Space Station zou blijven (en als hij past op m'n pedalboard). Maar mijn OneSpot heeft met mijn huidig pedalboard nog nooit problemen vertoond.

Wat betreft de powerbrick is er hier al genoeg op het forum geschreven. Dus dan kan ik me daar in gaan verdiepen. :)
Meedenken mag uiteraard altijd: welke powerbrick past er makkelijk onder een Pedaltrain Jr. (zo eentje dus, klik), en met deze pedalenketen: PolyTune -> Boss OC-2 -> BassScreamer -> Big Muff -> Earthquaker Devices The Depths -> Line6 DL4 (9V AC). Met dan nog ergens een Space Station (9V AC) tussen.
Ehm........ kans.... tja, die kans is er altijd.
Ik denk dat ik maar aan het zeuren ben en dat de One Spot gewoon moet kunnen werken op zo'n unit. Toch heb ik teveel problemen gezien met pedalen en de One Spot dat ik het zelf niet graag doe. Maar ja, 9V AC is niet echt bruikbaar voor andere pedalen en / of zelfs killing voor veel andere pedalen :)

Gewoon proberen !
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Effecten-GAS

Bericht door Madame Clapotis »

O o oo...
Gisteren gehoord. Ik heb nog nooit uitgekeken naar preamps. Tot op gisteren. :)

Sound vanaf 2:33


GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Effecten-GAS

Bericht door Kaasknaap »

Doe mij deze maar :kwijl:
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Effecten-GAS

Bericht door dr. Bassvibes »

Damn zeg, dat klinkt wel héél erg vet...
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Effecten-GAS

Bericht door aap »

Zo inderdaad wat een dikke fuzz. Ze hebben ook jfet od mini klinkt ook zeer dik en de prijzen zijn redelijk.
Gebruikersavatar
Nieltse
Berichten: 540
Lid geworden op: 14 apr 2010, 10:39

Effecten-GAS

Bericht door Nieltse »

ben nooit fuzz fan geweest, maar deze klinkt wel erg straf!
:facepalm:
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Effecten-GAS

Bericht door WahWow »

Nieltse schreef:ben nooit fuzz fan geweest, maar deze klinkt wel erg straf!
Same here, same here.
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2827
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Effecten-GAS

Bericht door Sjtevel 1984 »

Lijkt me een zeer veelzijdige octaver. Lijkt de tracking van een pog te hebben, en de mogelijkheid om hetzelfde geluid als een oc2 te genereren.
Bijlagen
image.png
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Effecten-GAS

Bericht door viersnaar »

TC is wel érg goed bezig de laatste jaren.
Mooi pedaal denk ik. Krijg bijna zin om toch maar weer een octaver aan te schaffen.
Plaats reactie