G&L TOPIC (the rebirth of Fender?)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Zijn er nog verhalen over hoe die pickups ontwikkeld zijn?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
VdP
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 20:56

Bericht door VdP »

Hier hoort die natuurlijk ook thuis.

G&L ASAT / Blueburst Finish met Natural Wood Binding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

G&L TOPIC (the rebirth of Fender?)

Bericht door Joreeeen »

Ziezo ik heb mijn collectie kunnen uitbreiden. Dit keer kwam er een 5 snaar bij! :D

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


vlnr: G&L Tribute L2500 ('11) - G&L Tribute L2000 ('13) - G&L Tribute M2000 GTB ('12)
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

G&L TOPIC (the rebirth of Fender?)

Bericht door Jay2U »

Joreeeen schreef:Ziezo ik heb mijn collectie kunnen uitbreiden. Dit keer kwam er een 5 snaar bij! :D

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


vlnr: G&L Tribute L2500 ('11) - G&L Tribute L2000 ('13) - G&L Tribute M2000 GTB ('12)
Mooie verzameling. :jaaaaa:
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Gebruikersavatar
GeertdeJonge
Berichten: 2575
Lid geworden op: 13 nov 2008, 10:29

G&L TOPIC (the rebirth of Fender?)

Bericht door GeertdeJonge »

Rechtsboven is de mooiste! :jaaaaa:
roi
Berichten: 98
Lid geworden op: 02 jul 2011, 01:47

G&L TOPIC (the rebirth of Fender?)

Bericht door roi »

Ja dat komt dan weer omdat Joreen niet mijn mooie blue-burst 5-snaar heb gekocht ;-)

Trouwens hoe bevalt de M t.o.v. de L modellen?
Fender Modern Player, Spector Coda IV +V
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

G&L TOPIC (the rebirth of Fender?)

Bericht door Joreeeen »

Helaas roi, de deal was eigenlijk al een maandje rond met de verkoper, ik had gewoon geen tijd om hem op te halen, de dag nadat ik die 5 snaar ben gaan ophalen kwam jouw zoekertje er op! Helaas :D

Hoe die M tov die L zit, het zijn 2 verschillende bassen. De L heeft meer output, maar ook meer schakelmogelijkheden. De M klinkt wat meer ingetogen, maar kan een iets meer hi-fi 3bands-eq-achtige-Stingray sound produceren (niet helemaal hetzelfde maar het gaat er wel naar toe). De M klinkt in mijn oren iets universeler dan de L, maar de L heeft zoals gezegd wel meer klank mogelijkheden.
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

G&L TOPIC (the rebirth of Fender?)

Bericht door Joreeeen »

Zo, is dat even een bummer. Tijdens de repetitie daarnet viel ineens mijn geluid weg. Alles gecheckt, tweede bas erbij genomen, alles werkte dus het lag aan de bas (mijn nieuwe/tweedehandse Tribute L2500). Na veel proberen werkte de bas gewoon in de passieve stand. Het lichtje 'batterij leeg' ging meteen branden, maar vervangen hielp niet. Het probleem blijf, na wat bewegen aan dat batterijlipje ligt het volgens mij daaraan, zal waarschijnlijk een slecht contact zijn. Morgen naar de tech. Hopelijk geen te grote problemen!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
roi
Berichten: 98
Lid geworden op: 02 jul 2011, 01:47

G&L TOPIC (the rebirth of Fender?)

Bericht door roi »

ai das minder Joreen..... valt idd. hopelijk voor je mee. Ben wel benieuwd wat het is, laat je wel ff weten hè.
Fender Modern Player, Spector Coda IV +V
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

G&L TOPIC (the rebirth of Fender?)

Bericht door Joreeeen »

Net bericht gekregen van de tech, de bas is klaar, batterijlipje vervangen, daar zat het probleem, straks ophalen, en wat meer uitleg vragen! Allesinds blij dat het zo snel verholpen is ;-)
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

G&L TOPIC (the rebirth of Fender?)

Bericht door dr.nonzero »

Mooi, weer een G&L up and running.
IK wil even de importeur van G&L in het zonnetje zetten.
Een hele tijd terug heb ik EMP music gemaild over een aantal kleine schroefjes en onderdeeltjes voor mijn 2e hands Tribute L2500.
Bij G&L te bestellen, maar tegen 25 dollar verzendkosten.
Na wat heen en weer gemail over welke schroefjes en welke maat het zou moeten zijn werd een deel direct al door EMP opgestuurd.
De rest moest besteld worden, maar dat zou met de order van de volgende dag mee gestuurd worden.
Het duurde daarna lang....nog langer...Ik was in de veronderstelling dat ze het vergeten waren. Maar gisteren lagen de onderdelen toch in de bus.
Het geheel volledig gratis.
Dikke pluim voor service en klantvriendelijkheid, met name voor Marcel Hendricx aldaar.

Ik bezit nu dus een USA L2000 (1991) en een Tribute L2500 (leeftijd onbekend)

Weet iemand in welke jaren de L2500 Tribute in sunburst geleverd is? Ik zie ze op internet vaak met matching headstock, dat heeft de mijne dan weer niet.
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

G&L TOPIC (the rebirth of Fender?)

Bericht door Joreeeen »

Staat Tribute in het groot op de headstock, of in het klein onder G&L (op de headstock)? Indien het dit laatste is kan je kijken naar de eerste twee cijfers van het serienummer :)
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

G&L TOPIC (the rebirth of Fender?)

Bericht door Joreeeen »

Heb hem terug, het blijk een slecht contact te zijn in het lipje van de batterij, werd gewoon vervangen en ik ben weer een blij man! Meende ooit eens te lezen van iemand dat zijn L2000 zonder batterij ook niet werkte in passieve stand, bij mij was dit wel het geval, mijn L2500 bleef zonder batterij het perfect doen in passieve stand!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

G&L TOPIC (the rebirth of Fender?)

Bericht door dr.nonzero »

Joreeeen schreef:Staat Tribute in het groot op de headstock, of in het klein onder G&L (op de headstock)? Indien het dit laatste is kan je kijken naar de eerste twee cijfers van het serienummer :)
Thanks, eens gaan zoeken. Staat inderdaad Tribute klein onder het G&L logo.
Overigens werkt mijn L2000 ook gewoon passie fzonder batterij.
Momenteel is de tribute L2500 mijn main bass. 5 snarig is toch wel handig in een coverbandje. Ben altijd redelijk traditioneel voorstander van 4 string geweest.
Schietschijfje
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 mar 2016, 13:44

G&L TOPIC (the rebirth of Fender?)

Bericht door Schietschijfje »

G&L heeft recentelijk een 5 snarige Jbass, de JB5, toegevoegd aan hun assortiment

https://www.glguitars.com/instruments/us ... /index.asp
Lakeland Skyline DJ4 /Sadowksy preamp & Sadowsky jazz pups / La Bella 760FL
G&L L2000 Tribute / DR Lo Riders
Harley Benton Harley Benton JB-40FL Fretless / La Bella 760FS
Plaats reactie