aansluiten eden cabinets

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
rbalduk
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2016, 13:21

aansluiten eden cabinets

Bericht door rbalduk »

Hallo ik heb een vraag.

Ik heb 2 eden nemesis cabinets gekocht NPS410(E) 4*10 speakers en NSP210(E) 2*10 speakers, beide 8 ohm.

Ik heb een tc electronic versterker met een externe speaker uitgang 1 * 4ohm of 2 * 8 ohm (parallel).

Op de 210 zitten een input en parallel out
Op de 410 2 inputs en line

als de versterker half open draai 'clipt' het geluid soms als je aan het slappen bent.
Heeft iemand een tip hoe ik de boxen moet aansluiten of wat de oorzaak kan zijn van het clippen?
Momenteel plug ik externe speaker in op de input van de 210 en verbindt parallel out op in de input van de 410.

Groet René
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

aansluiten eden cabinets

Bericht door A-lex »

dat klinkt ok , maar hoe zit het met de gain van je pre-amp? verder kan een compressor ook veel helpen om de pieken wat te dempen
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

aansluiten eden cabinets

Bericht door superbas42 »

Hoor je het clippen of zie je dat aan een gain led op de amp maar hoor je het niet direct?
Clippen is met solid state amps niet zo goed voor oa de speakers. Oorzaken kunnen zijn:
Te hoge gain...te veel toonregeling ingedraaid....als het vrij luid staat, kan het ook betekenen dat je aan het maximale uitput van de amp zit...slappen vergt veel van het vermogen in zogenaamde bursts of power als je slapt...veel hoge pieken in geluid omdat slappen een felle aanslag in volume is....zeker waneer de versterker wat ruim open staat op de master kun je snel aan het maximale komen wat de versterker aankan.
Link ook uit met je speakers....de 2x10 zal eerder aan zijn max zitten dan de 4x10 omdat beide boxen het zelfde vermogen krijgen van de amp maar de 2x10 kan minder aan kan de 4x10...qua vermogen en weergave zonder performing.
let's JayDee !
Gebruikersavatar
Jazzshua
Berichten: 373
Lid geworden op: 23 jul 2009, 11:25

aansluiten eden cabinets

Bericht door Jazzshua »

Helaas vind ik die NSP series van Eden niet echt geweldig, cabs beginnen snel te braken bij wat hogere volumes..

Hoeveel output heeft je TC op 4 Ohm??

Heb ook een 500 watt NSP gehad en snel weer weggedaan..., deze 4x10 verbleekte bij een 210 XLT Eden..

Succes
Fender
Spector
Genz Benz
Eden
Fulltube
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

aansluiten eden cabinets

Bericht door rensbass »

Snap ik het goed?
Je tc electronic is een combo en daar hang je nog 2 8-ohm cabs (parallel) extra aan toch?
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

aansluiten eden cabinets

Bericht door rensbass »

......en nooit meer wat van gehoord......
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

aansluiten eden cabinets

Bericht door tieleman »

Geregistreerd:27 apr 2016, 12:21
Laatst bezocht:27 apr 2016, 12:36

:mrgreen:
Plaats reactie