Alembic pics :)

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10777
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Alembic pics :)

Bericht door Joey »

Zijn dezelfde aansluitingen als die van een o.a computerventilator, dus dit zou je zo in elkaar moeten kunnen zetten.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Bericht door RaySting »

[quote="FC Spoiler"]Wat nieuwe plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

:worship: mooiste headstock ever...
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Alembic pics :)

Bericht door Muziekschuur »

Naast de bas en voorversterker van de vermaarde groep de grateful dead, wat zijn nu "designer firsts" van Alembic?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Alembic pics :)

Bericht door zomnius »

Wqt mij betreft de 'mother of gold hardware' bas hahaha en de afwerking is fenomenaal te noemen, echt. Dan de horns en puntstaarten / omega uitsparingen en dat soort werk. De series 1/2 zijn wat mij betreft de top.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Alembic pics :)

Bericht door wombatboter »

De eigenaar van deze Alembic Orion 6 die ik van hem in bruikleen heb vroeg me of ik deze bas misschien voor hem kon verkopen.
Ik ben echter helemaal niet thuis in prijzen voor dit soort bassen en heb geen idee wat je hiervoor kan vragen...
Iemand een idee ? (ongetwijfeld komt nu de obligate reactie : "400 euro" of "ik heb een Squier te ruil !" :-))

Afbeelding
Afbeelding
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Alembic pics :)

Bericht door basloze fret »

oef, dat is een behoorlijke string spacing! (zo lijkt het althans)
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Alembic pics :)

Bericht door MacDaion »

wombatboter schreef: Ik ben echter helemaal niet thuis in prijzen voor dit soort bassen en heb geen idee wat je hiervoor kan vragen...
€ 400,-!
Of als je wilt: ik weet nog wel ergens een Squier te ruil.


Zo, hebben we dat alvast achter de rug ;-).
--
Maurice Vandebroek
Papou
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 sep 2011, 13:50

Alembic pics :)

Bericht door Papou »

Iemand een idee ? (ongetwijfeld komt nu de obligate reactie : "400 euro" of "ik heb een Squier te ruil ...

8500 of een ruil met een Fodera Richard Bona plus een Markbass ....lol..
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Alembic pics :)

Bericht door SpcMnk »

:facepalm:
Op reverb stond er een voor 2500usd.. maar geen idee uit welk jaar die was en is al een paar jaar geleden verkocht..

Heeft een orion normaal niet een vol, bal, bas, treb setup? 4 knoppen?
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Alembic pics :)

Bericht door wombatboter »

Op het begeleidend blad staat de onderverdeling van de knoppen..ik ga het eens bekijken met de eigenaar, uiteindelijk moet hij maar de lijnen uittekenen..
Ik wil er niet te veel moeite in steken, het is mijn instrument niet
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Alembic pics :)

Bericht door BassAgent »

Afhankelijk van de staat moet je daar misschien wel €3000 voor kunnen vragen denk ik hoor. Of je dat er voor krijgt is vraag twee (misschien 2,5K, ligt ook wel aan het land waar je 'm verkoopt denk ik). Maar wat een bas zeg, ongelooflijk :worship: Ik ben niet zo'n Alembic-liefhebber qua styling (en qua sound) maar dit ding is wel te gek.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10777
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Alembic pics :)

Bericht door Joey »

Zomnius heeft er eentje gehad niet zo lang geleden, misschien kun je hem vragen wat hij er voor heeft betaalt/gekregen? :)
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Yabbadehut
Berichten: 416
Lid geworden op: 18 feb 2014, 16:21

Alembic pics :)

Bericht door Yabbadehut »

E
Laatst gewijzigd door Yabbadehut op 20 aug 2017, 14:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Alembic pics :)

Bericht door zomnius »

Joey schreef:Zomnius heeft er eentje gehad niet zo lang geleden, misschien kun je hem vragen wat hij er voor heeft betaalt/gekregen? :)
Die heb ik nog gelukkig. Maar dit is een europa, met meer houtdelen (hals) en volledig neck through etc. Ik had m terug getrokken. ding blaast als een dolle in de oefenruimte niet, niet normaal. Die drie switches die je ziet zijn echt zeer handig.

Afbeelding


6 snaar is altijd wat lastiger te verkopen, zelfs wat slechter soms dan een fretless. Maar deze is idd prachtig... Op facebook / alembic group vroeg er laatst iemand naar een alembic 6. ik zou het met name in duitsland proberen. zou eigenlijk wel mooi zijn als fretless...

Z.
Laatst gewijzigd door zomnius op 11 jan 2017, 23:59, 4 keer totaal gewijzigd.
Jouw bas lijkt best wel op een......
Gebruikersavatar
zomnius
Berichten: 1714
Lid geworden op: 21 mei 2007, 19:34

Alembic pics :)

Bericht door zomnius »

Yabbadehut schreef:Een huwelijk, mijn Fender '83 USA P met Alembic electronica...klinkt als een speer! Just to show :-)

cool, hoe klinkt ie vergeleken een 'normale' p?
Jouw bas lijkt best wel op een......
Plaats reactie