Het grote Envelope Filter Topic

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door SpcMnk »

Got Filter? :mrgreen:

Afbeelding
MXR Bass Envelope FIlter, 3Leaf Audio Wonderlove Deluxe, Iron Ether Xerograph en een oude Electro Harmonix Q-Tron+

Waarom? Omdat het kan! :P En omdat ze alle vier weer anders zijn.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door SpcMnk »

Het was leuk voor de foto maar, overdaad schaadt.. De Wonderlove Deluxe is winnaar. De rest doet niet onder maar mag toch de verkoop in.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door Pedullist »

:lol:

Spoor je eigenlijk wel?
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door SpcMnk »

:lol:

Best goed, elk uur op een ander :P

Maar, et ergo, mijn zoektocht naar HET envelope filter is afgerond. Ik heb alles geprobeerd en kan niets vinden wat de sound, feel, flexibiliteit en bedieningsvriendelijkheid kan overtreffen van de 3Leaf Audio Wonderlove Deluxe v2.

Gear moet rollen. De MXR is onderweg naar Belgie, de Xerograph gaat naar Oostenrijk. De qtron staat nog te koop. 3Leaf Rules!!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door Pedullist »

Jouw definitie van 'afgerond' is wel anders dan die van velen. ;)

Ik zie hem wel weer gaan over een maandje ofzo. :D
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door SpcMnk »

Heb je interesse? :wink:

Zonder gekheid, na meer dan twee jaar heul erg veel envelopes proberen ben ik er ook wel klaar mee. This is it. Hij is paars!! Wat wil je nog meer?
Over een jaar of 10 kijk ik nog wel eens een keer. :)
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door basloze fret »

SpcMnk schreef: Hij is paars!! Wat wil je nog meer?
Het is denk geen toeval dat de 3leaf precies dezelfde kleurstelling heeft als de letters van de Qtron (?), valt me nu pas op.
Mooi pedaal trouwens. Ik ken hem verder niet, maar niet te veel knoppen?
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door SpcMnk »

Het zal er ongetwijfeld iets mee te maken hebben inderdaad :)

De knoppen op de Wonderlove lijken veel, 7 potmeters, 4 schakelaars en 2 foot switches, maar ze werken intuïtief. Het is niet zo dat als je aan een knop hebt gedraaid dat je de rest ook meteen weer opnieuw moet gaan instellen om een tof geluid te krijgen (zoals bij heel veel filter pedalen). Dus ja, het zijn nogal wat knoppen maar, ze zijn wel makkelijk..

Afbeelding
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door Madame Clapotis »

basloze fret schreef:
SpcMnk schreef: Hij is paars!! Wat wil je nog meer?
Het is denk geen toeval dat de 3leaf precies dezelfde kleurstelling heeft als de letters van de Qtron (?), valt me nu pas op.
Mooi pedaal trouwens. Ik ken hem verder niet, maar niet te veel knoppen?
Grappig, ik dacht er nooit over na, maar door jouw opmerking... Ik vond het in elk geval een evidentie om op mijn custom looper een paarse LED te voorzien voor de loop met de filters :)
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door basloze fret »

Waar is die Wonderlove te verkrijgen en wat ben je dan kwijt?
Heb je hem ook vergeleken met de Proton? Die lijkt me wat overzichtelijker en compacter.

Ik heb zelf ook al veel enveloppe filters gehad. Maar ik merk dat je de toch steeds op zoek bent naar dat ene geluid, de hotspot zo gezegd. Als je die eenmaal gevonden hebt blijft hij in die stand staan, dus dan heb je al die knoppen meestal niet nodig.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door Pedullist »

Ruud wisselt nog wel eens van bas. :D
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door SpcMnk »

Gear moet rollen!! :P
basloze fret schreef:Waar is die Wonderlove te verkrijgen en wat ben je dan kwijt?
Heb je hem ook vergeleken met de Proton? Die lijkt me wat overzichtelijker en compacter.

Ik heb zelf ook al veel enveloppe filters gehad. Maar ik merk dat je de toch steeds op zoek bent naar dat ene geluid, de hotspot zo gezegd. Als je die eenmaal gevonden hebt blijft hij in die stand staan, dus dan heb je al die knoppen meestal niet nodig.
Klopt helemaal! Als je eenmaal die wet spot hebt dan verandert er nog maar weinig. Enkel nog als er een ander instrument in gaat. De hoeveelheid instel mogelijkheden van de WL maakt dat je echt met elke bas die sound kunt vinden.

Ik had ooit de Proton, Groove regulator en vorige versie van de WL tegelijkertijd. De proton kreeg ik enkel met passieve bassen een tof geluid. En ook echt maar 1 sound. De WL heeft die zelfde sound als de Proton maar, kan veel meer. Ook donkere dub sounds en bootsy high pass geluiden.

Hij is bijverschillende shops in de us te koop en in de uk en Duitsland bij de effect pedaal speciaalzaken. Wat ie kost? Ongeveer hetzelfde als een nieuwe squier.. tweedehands zie je ze bijna niet. Ik had mazzel :)
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door basloze fret »

SpcMnk schreef: Wat ie kost? Ongeveer hetzelfde als een nieuwe squier.. tweedehands zie je ze bijna niet. Ik had mazzel :)
ok bedankt voor de info! 359 euro bij die Duitse dealer zie ik nu. Niet goedkoop inderdaad, maar hij zal het vast waard zijn. Ik vind het zelf te duur en doe het voorlopig nog even met de autowah in mijn Eventide H9. En af en toe de EHX Bassballs. Een heel ander soort en eigenzinniger pedaal, maar met de distortion knop uit en niet al te hoge standen krijg je er ook een leuke enveloppe filter uit.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door Madame Clapotis »

basloze fret schreef:
SpcMnk schreef: Wat ie kost? Ongeveer hetzelfde als een nieuwe squier.. tweedehands zie je ze bijna niet. Ik had mazzel :)
ok bedankt voor de info! 359 euro bij die Duitse dealer zie ik nu. Niet goedkoop inderdaad, maar hij zal het vast waard zijn. Ik vind het zelf te duur en doe het voorlopig nog even met de autowah in mijn Eventide H9. En af en toe de EHX Bassballs. Een heel ander soort en eigenzinniger pedaal, maar met de distortion knop uit en niet al te hoge standen krijg je er ook een leuke enveloppe filter uit.
Ik twijfel niet aan de kwaliteit van de filters in de H9, maar hier staat een Wonderlove online: bassic.ch. Kleine besparing op de nieuwprijs :)
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het grote Envelope Filter Topic

Bericht door SpcMnk »

tsja, toch weer twee nieuwe envelopes in huis gehaald afgelopen dagen

EQD Spatial Delivery
Afbeelding
Helaas nog geen bas demo's online maar geloof me, hij is vet! Laag blijft prima in orde en kan lekker natte bubles maken.
Voordeel wat deze heeft ten opzichte van andere envelope filters:
- Met de filter knop kun je staploos instellen van highpass naar band pass naar low pass. erg bruikbaar!!
- Smaple and hold!! echt een te gekke functie!! en met een OC2 ervoor (en evt grit ervoor of erachter) zijn er te gekke synthy soundjes mogelijk. Denk dat deze functie voornamelijk leuk is om samples mee te maken.

Pigtronix Envelope Phaser (EP2)
Afbeelding
Ik heb ooit de EP1 gehad en daar was ik niet zo van onder de indruk. Deze daarentegen, wow. Heel erg dikke sound. laat alle bas in je signaal overeind en doet er nog wat bij! Kan funky, kan leslie, kan phaser. En alles tegelijk.
Meest bruikbare feature op deze is die LFO smooth schakelaar. Deze bepaald of de swoosh langzaam uitsterft of meteen afkapt als de toon ophoud. Je kan dus van lush naar strak. Is er eentje die op meer pedalen zou mogen zitten.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Plaats reactie