naar welk concert ga jij?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

naar welk concert ga jij?

Bericht door dr. Bassvibes »

Vanavond naar Motorpsycho in Leuven... :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :D
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

naar welk concert ga jij?

Bericht door viersnaar »

Tof !
Heb ik blijkbaar even gemist... had ik ook wel naartoe willen gaan.
Gebruikersavatar
RedNeckBBQ
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 aug 2011, 21:34

naar welk concert ga jij?

Bericht door RedNeckBBQ »

Vanavond naar Peter Pan Speedrock + Wolftone in de Vera Groningen
Instrumenten:
Rickenbacker 4003 Mapleglo '13
Fender AVRI '57 Precision Bass '88
Epiphone Blackbird IV Pro Bass
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

naar welk concert ga jij?

Bericht door we tigers »

viersnaar schreef:Tof !
Heb ik blijkbaar even gemist... had ik ook wel naartoe willen gaan.
Vanavond Utrecht als herkansing? Ik vind het jammer dat ik niet kan...
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

naar welk concert ga jij?

Bericht door dr. Bassvibes »

viersnaar schreef:Tof !
Heb ik blijkbaar even gemist... had ik ook wel naartoe willen gaan.
En terecht! Een van de beste live bands die ik heb gezien tot nu toe, zéér indrukwekkend... Ze hebben 3.5 uur gespeeld, van quasi alle albums kwam wel iets voorbij. Het enige waar ik iets op aan te merken heb was de mix, de toetsen lagen dusdanig op de achtergrond dat je ze nauwelijks kon horen. Afgezien daarvan was het een perfect optreden. :worship:

Daarnaast ook de hele avond naast een van mijn favoriete bands gestaan. Ik draai me voordat het concert begonnen was toevallig om en kijk Ruben Block recht in zijn ogen, moest twee keer kijken voordat ik het door had. Even later kwamen Mario Goossens en d'n Lange Polle ook aanlopen. Mooi om te zien, dat die gasten nog altijd gewoon bandjes staan kijken. Heb eens op hetzelfde festival gespeeld als zij, een paar jaar terug, daar zag je ze ook bij alle toffe bands danwel in het publiek danwel aan de zijkant van het podium staan. :)
Gebruikersavatar
emilk
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 feb 2013, 19:26

naar welk concert ga jij?

Bericht door emilk »

donderdag 16 juni met een maat naar the winery dogs in 013! Ben benieuwd wat billy sheehan gaat neerzetten. te gekke virtouze rock sound hebben ze. Wordt super nice!
no fuzz for uzz!!! 8)
waar een bas is is een weg :)
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

naar welk concert ga jij?

Bericht door Hans58 »

Ik vond Sheehan hier wat misplaatst bezig, eerlijk gezegd. Hoewel de feel van het nummer me verder wel aanspreekt (en we gaan 'm dus met mijn bandje The Poor ook doen deze week). Maar het blijft een kwestie van smaak natuurlijjk.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

naar welk concert ga jij?

Bericht door deevit »

Nou ben ik sowieso geen fan van de sound van Sheehan, maar hier is het wel erg lelijk inderdaad... Voor mij zit het hem ook meer daarin dan in z'n spel in dit nummer. Die zanger heeft wel een geweldige strot! Staat 'ie trouwens wel in het goede topic Hans? :)
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

naar welk concert ga jij?

Bericht door Stinky »

je kunt het natuurlijk ook anders bekijken: Sheehan is juist één van die weinige spelers die een hele typische sound hebben, een signature sound.
dat hij die consequent gebruikt is dus onderdeel van de sound en speelstijl waar hij wereldberoemd mee is geworden en ik denk dat hij een gemiddeld baslijntje daarom anders benaderd dan "wij" zouden doen.

afgezien vh feit dat ik die extreme distortion ook niet vind passen, hoor ik toch duizend keer liever Billy spelen dan een gemiddelde bassist. :wink:

en dit geldt eigenlijk voor alle bassisten die echt hun eigen ding doen: hoor liever een ietwat vreemde baslijn en sound dan de zoveelste perfect klinkende opvoering van <vul zelf willekeurige bas classic in>.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

naar welk concert ga jij?

Bericht door wombatboter »

On topic...lees zonet dat Level 42 hier eind augustus op 5 km van mijn deur speelt op een festival dus ik repareer snel mijn fiets :-)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

naar welk concert ga jij?

Bericht door Hans58 »

deevit schreef:Nou ben ik sowieso geen fan van de sound van Sheehan, maar hier is het wel erg lelijk inderdaad... Voor mij zit het hem ook meer daarin dan in z'n spel in dit nummer. Die zanger heeft wel een geweldige strot! Staat 'ie trouwens wel in het goede topic Hans? :)
Nou, ik reageerde op het berichtje van emil , die op 16 juni naar de Winery Dogs (Drankhonden? :D ) gaat, vandaar.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

naar welk concert ga jij?

Bericht door deevit »

Ach, ik was er nog niet helemaal bij vanochtend blijkbaar. :)
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

naar welk concert ga jij?

Bericht door clover4 »

27 mei naar Procol Harum in Lelystad. Zijn erg goed live en Brooker heeft nog steeds dat authentieke stemgeluid !
KLIK
Naast de hits hebben ze fantastische blues waarmee ze niet vaak in de lijsten stonden.
Dikke aanrader !

https://youtu.be/jia7sW5M6Fg
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Gebruikersavatar
emilk
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 feb 2013, 19:26

naar welk concert ga jij?

Bericht door emilk »

Stinky schreef:je kunt het natuurlijk ook anders bekijken: Sheehan is juist één van die weinige spelers die een hele typische sound hebben, een signature sound.
dat hij die consequent gebruikt is dus onderdeel van de sound en speelstijl waar hij wereldberoemd mee is geworden en ik denk dat hij een gemiddeld baslijntje daarom anders benaderd dan "wij" zouden doen.

afgezien vh feit dat ik die extreme distortion ook niet vind passen, hoor ik toch duizend keer liever Billy spelen dan een gemiddelde bassist. :wink:

en dit geldt eigenlijk voor alle bassisten die echt hun eigen ding doen: hoor liever een ietwat vreemde baslijn en sound dan de zoveelste perfect klinkende opvoering van <vul zelf willekeurige bas classic in>.
Ik vind het bijvoorbeeld te gek als rock een beetje wat ingewikkelder is en idd heeft sheehan een hele eigen benadering van het basgeluid. Normaal irriteer ik me mateloos aan bassisten die over the top distortion gebruiken, maar bij hem wordt het op de een of andere manier een soort chorusachtig wat wel weer in die rock te gek klinkt vind ik
no fuzz for uzz!!! 8)
waar een bas is is een weg :)
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

naar welk concert ga jij?

Bericht door basloze fret »

Hans58 schreef:Ik vond Sheehan hier wat misplaatst bezig, eerlijk gezegd.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik vond sheehan vroeger bij Mr Big wel heel gaaf. Zijn sound op dit filmpje is echter te overdreven. Ook qua spel vind ik het vrij slordig en meer op trucjes gebaseerd en niet passend bij het nummer.
Plaats reactie