Kleine versterkervragen

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Kleine versterkervragen

Bericht door MR. LEE »

PMJ schreef:Sinds een week of 2 heb ik in mijn T-Max (inmiddels te koop) een pulserend achtergrond geluid opgemerkt in het preamp kanaal met voorbuis. Is het aannemelijk dat het buisje dan vervangen moet worden?
Dat is mogelijk ,..maar 't kan ook zgn "motor-boating" wezen, dit defect is vernoemd vanwege het karakteristieke geluid en is in feite een laag-frequente oscillatie
Gebruikersavatar
Bernardduur
peetOhm
Berichten: 9011
Lid geworden op: 29 mei 2006, 23:53

Kleine versterkervragen

Bericht door Bernardduur »

Tmaxen staan bekend om hun loszittende stekkers en zwevende aarde aansluitingen. Dat zou dit soort klachten kunnen geven
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Kleine versterkervragen

Bericht door PMJ »

Bedankt voor de wijsheid.

Als een versleten buis een mogelijkheid is zou ik eerder hieraan denken. De versterker is in de afgelopen maanden niet van zijn plaats geweest, er heeft dus nauwelijks beweging ingezeten. Maar ik zal de mogelijkheid van een losse verbinding ook maar noemen in de advertentie.

Zelf ga ik hem niet laten nazien, want hij gaat weg en ik heb geen zin om er eerst nog een poos mee te leuren. Dan verkoop ik hem liever voor wat minder, dat iemand met een beetje kennis van dit soort zaken het makkelijk oplost en er een leuke deal aan heeft.

Ik heb hem voor 250,- staan inclusief een 15'' cab. Dat is best een nette prijs dan toch?
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Kleine versterkervragen

Bericht door MR. LEE »

'tuurlijk :wink:
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Kleine versterkervragen

Bericht door PMJ »

MR. LEE schreef:'tuurlijk :wink:
Niet?
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Kleine versterkervragen

Bericht door dr. Bassvibes »

Lijkt mij wel toch? :)
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Kleine versterkervragen

Bericht door MR. LEE »

PMJ schreef:
MR. LEE schreef:'tuurlijk :wink:
Niet?
ja hoor ,...ik meende het oprecht :jaaaaa:
.... en als je de makke er bij vermeld is het zelfs 100% oke , en kom je later nog in de hemel ook vanwege je eerlijkheid :D
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Kleine versterkervragen

Bericht door PMJ »

Ah oke :D. Ik twijfelde even vanwege de smiley :wink:.

Ik vermeld altijd alles wat ik kan melden bij verkoop. Dat is goed voor de eigen gemoedsrust, en zo voorkom je ook dat je een week later een teleurgesteld persoon aan de lijn hebt.

Thanks.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Kleine versterkervragen

Bericht door MR. LEE »

PMJ schreef:Ah oke :D. Ik twijfelde even vanwege de smiley :wink:.

Ik vermeld altijd alles wat ik kan melden bij verkoop. Dat is goed voor de eigen gemoedsrust, en zo voorkom je ook dat je een week later een teleurgesteld persoon aan de lijn hebt.

Thanks.

Dat siert je :thumbsup: ,.....zeer velen proberen nl in deze materie stilletjes van hun rotzooi af te komen op MP.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Kleine versterkervragen

Bericht door anavrin »

Eerlijk duurt het langst ;)

Zo heb ik ooit een Markbass top gekocht met een defecte groundlift. Was gewoon het knopje afgebroken, maar de draadjes zaten nog aan het onderkantje van het kapotte knopje. Was eerlijk vermeld door de verkoper en ik heb 'm voor een prikkie gekocht en voor 3 euro een nieuw knopje erin gesoldeerd. Jaartje op gespeeld en daarna voor een paar tientjes meer verkocht dan ik 'm heb gekocht.

Maar dat terzijde.
Ontopic:
Qua buitenkant-bedekking van een amp:
Wat is het verschil tussen Tolex en vinyl?
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Kleine versterkervragen

Bericht door anavrin »

Excuus, ik weet het al...

Alle Tolex is wel vinyl, maar niet alle vinyl is tolex. Tolex is nl een bepaalde soort vinyl.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Kleine versterkervragen

Bericht door PMJ »

MR. LEE schreef:Dat siert je :thumbsup: ,.....zeer velen proberen nl in deze materie stilletjes van hun rotzooi af te komen op MP.
Bedankt, maar eigenlijk vind ik het zelf niet meer dan normaal om volledig te zijn. En dat zal voor velen ook wel gelden hoor.

@anavrin: dat moet mijn rode limited edition F series zijn geweest :). Fijne top.
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Kleine versterkervragen

Bericht door anavrin »

Dat was inderdaad een rode F1. Inderdaad een fijn ding, maar ivm mijn Ibanez Black Eagle toch overgestapt op een Ampeg Micro VR voor de klassieke Nirvana-sound.
McDreads
Berichten: 263
Lid geworden op: 07 jan 2008, 01:25

Kleine versterkervragen

Bericht door McDreads »

Ruim twee jaar geleden bij de faillissement veiling van stafhorst een trace elliot quatra valve VR poweramp gekocht, afgaande op het uiterlijk gloednieuw (helemaal geen stof ondanks een ingebouwde ventilator en werkspanning van 670 volt), bouwjaar 17e week 1991. De buizen zijn als nieuw, maar ik twijfel of ik de voedingselco's moet vervangen. Verouderen condensatoren alleen bij gebruik of doen ze dat sowieso? Bij gebruik van de amp worden de elco's trouwens niet of nauwelijks warm, omdat de koellucht eerst over de elco's geblazen wordt en daarna pas over de eindpitten.
Alembic Orion
Adamovic Eclipse
I'm not deaf, I'm just ignoring you!
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Kleine versterkervragen

Bericht door MR. LEE »

Daar is zo eigenlijk geen waterdicht antwoord op te geven.
Ik had hier laatst een JCM800 top ter reparatie ,....het ding had daarvoor 13 jaar defect op zolder gestaan bij de eigenaar.
Na diagnose/inspectie zag ik bij die amp geen noodzaak om die elco's te moeten vervangen.

Normaliter geeft het lang ongebruikt staan helaas wel veel meer kans op kort-sluiting op het moment dat het apparaat weer in gebruik genomen wordt.

Als ie het op dit moment voorbeeldig brom-vrij en fijn doet, ....dan zou ik me geen zorgen maken.
Bij een eerst-volgende inspectie/onderhouds-beurt vraag je even of men naar de elco's wil kijken.
Als het overdruk-ventieltje een uitstulping vertoont , dan MOETEN ze vervangen worden :!:
( het "op goed geluk maar laten zitten en afblijven" is dan echt geen optie meer :!: )

:wink:
Plaats reactie