Review: Sire Marcus Miller V7 5 en VV7 5

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door blablas »

Verandering van seizoen - in een paar dagen tijd een hele boel scherpe fret einden! (vind ik als bouwer)

Ze zijn alweer weggewerkt maar dit is dan toch het eerste lelijke nieuws dat ik moet melden over deze bas.
Op zich verder geen probleem, komende weken even in de gaten houden en indien nodig nog een keertje een vlak sessie geven, het komt daarna waarschijnlijk nooit meer terug.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10780
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door Joey »

Blijft toch ontzettend lastig, een goede fretjob.
En waarschijnlijk één van de dingen waar je in de productiefase veel geld op kan besparen, het is toch een vrij intensief werkje qua manuren om het perfect te krijgen.
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Een maand na aanschaf... en eerste review - Hij bevalt nog steeds prima.

De hals lijkt zeer stabiel, overgang van winterse luchtvochtigheid en temperaturen naar lente/zomer omstandigheden heeft (tot nu toe) geen nastellen nodig gehad (wat meestal toch wel moet gebeuren bij deze overgang). Nieuwe scherpe fret einden zijn verder uitgebleven, dus dat probleem is nu ook weg.
Ben intussen ook enigszins gewend aan de knoppen die verkeerd om (linksom :?, waarom :?: ) draaien en kan de preamp redelijk op gevoel instellen nu, blijft wel enig nadenken vergen maar ga ik niet veranderen met die op de print gesoldeerde potmeters, er zijn zeer veel bruikbare klank variaties in te stellen met dat ding. De single coil pickups zijn ook bij enkel gebruik behoorlijk stil, niet zo stil als een dual coil maar wel gewoon acceptabel.

Enige wat ik minder prettig vind is het erg bolle toets profiel, ben hier geen liefhebber van en heb, zeker bij bredere halzen, het liefst een zo vlak mogelijk profiel, op mijn zelfbouwers maak ik de toets bij voorkeur gewoon vlak.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door A-lex »

prijs/kwaliteit lijkt me dik inorde zo! :)
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door aap »

Ik zie net dat de mijne pas voor 10 juni binnenkomt, was 13 mei. Bummerrrr.
Gebruikersavatar
goikjen
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 sep 2006, 19:26

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door goikjen »

aap schreef:Ik zie net dat de mijne pas voor 10 juni binnenkomt, was 13 mei. Bummerrrr.
Van de week is mijn basje binnengekomen. Moet nog even wennen aan de actieve electronica :shock:
Verder speelt hij heerlijk. Het is mijn eerste echte vijfsnaar maar went redelijk snel.

Afbeelding
Let,s make music, not war





Sandberg California JM5
Fender (Geddy Lee)
Fender player p-bass
Revelation RBJ 67 5DLX
Hoyer
GallienKrueger 1001RB-II
GallienKrueger NEO 212-II
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door aap »

Mijne staat op de 13de, hopelijk de 15de binnen. Hoe is het gewicht?
Gebruikersavatar
goikjen
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 sep 2006, 19:26

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door goikjen »

Qua gewicht vind ik hem wel meevallen. Maar ik ben dan ook een vrij grote kerel die wel wat kan hebben. Iemand van 1.70m of zo die 70kg zal hem waarschijnlijk zwaarder vinden dan ik. Ik gebruik een standaard breedte gitaarband van getm, getm.
Let,s make music, not war





Sandberg California JM5
Fender (Geddy Lee)
Fender player p-bass
Revelation RBJ 67 5DLX
Hoyer
GallienKrueger 1001RB-II
GallienKrueger NEO 212-II
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door Madame Clapotis »

aap schreef:Mijne staat op de 13de, hopelijk de 15de binnen. Hoe is het gewicht?
Benieuwd naar de tweede (derde) bevinding!

Iemand van jullie die in België woont btw? Zou er wel eens eentje in handen wilen voelen.
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door aap »

Nou hij is binnen hier. De bright metallic red finish. Heb er net een uur meer lopen spelen en ben eerlijk gezegd niet omver geblazen. Qwa referentie speel ik ook nog een Lakland Skyline 5 met DJ-retro preamp.

SIRE

De bouw is gewoon erg goed. De bas zit strak in de lak, fretwerk is goed, geen deadspots. Nadeel de bas is erg zwaar (5kg), de brug vindt ik nog lelijker als de headstock en de batterijklepjes voelen een beetje gammel. Verder hou ik niet van de hoogglans afwerking van de toets en nek. Details springen er zo minder uit, zo lijken de block inlays een beetje flets en de binding ook.

SOUND

Ik was door sommige filmpjes zeer benieuwd naar deze bas en soms dacht ik wat een levenloze sound. Nu na een uur spelen vindt ik dat de bas lekker fel is, je hebt denk ik weinig moeite nodig om door de mix te prikken. Sustain is eindeloos. De B snaar is ook prima. Echter is de sound wel een beetje levenloos en ik weet niet hoe ik dat het beste kan uitleggen, maar ik mis "iets" in de sound van deze bas.

De preamp is goed en werkt naar behoren en je kan er leuke sounds mee indraaien, ik ben dol op de mid-freq. Echter de preamp van de Sire is beduidend minder dan de DJ-retro in mijn Lakland en dat valt me eigenlijk nog het meest tegen. Met de DJ kan ik alle sounds met gemak maken, vooral een dance sound of een vintage P of moderne P kan redelijk met de DJ-retro. Met de preamp van de Sire is dat allemaal (in verhouding met de DJ) net niet mogelijk.

Conclusie (tot nu toe)

Ik blijf nog een paar dagen testen, maar ik denk dat de bas retour gaat. De bas is zeker niet slecht, maar zeker niet de claim waardig dat ze drie keer hun waarde waard zijn. Eerder een ander alternatief voor de Squier, Yamaha duurdere series. Ik zocht een goeie back-up voor mijn Lakland met dezelfde mogelijkheden, wie ik evt wel live zou gaan gebruiken. Echter de Sire kan zich niet meten aan de Lakland en zou vooral stof gaan happen. En dan is het gewicht helemaal een dealbreaker voor mij.
Gebruikersavatar
goikjen
Berichten: 245
Lid geworden op: 29 sep 2006, 19:26

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door goikjen »

Het is natuurlijk maar net wat je zoekt in een bas.

Ik vind hem helemaal top en kan zich naar mijn mening met gemak meten aan elke Lakland (die ik dan weer levenloos vind klinken) die ik heb gehad. De batterij klepjes zijn degelijk en goed bevestigd. Hij heeft een ontzettend goede pre-amp en de mogelijkheden zijn bijna ongekend.

Maar om maar weer even terug te komen op mijn eerste zin. Het is maar net wat je zoekt in een bas.

Toch een vraag, als je de headstock en de brug zo lelijk vind waarom bestel je dan zo'n ba? Die begrijp ik eerlijk gezegd niet zo.
Let,s make music, not war





Sandberg California JM5
Fender (Geddy Lee)
Fender player p-bass
Revelation RBJ 67 5DLX
Hoyer
GallienKrueger 1001RB-II
GallienKrueger NEO 212-II
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door blablas »

Lang gewacht - eindelijk binnen!
Jammer dat hij je enigszins tegenvalt.

Wat die preamp aangaat, in het begin lijkt het lastig om in te stellen met die immense hoeveelheid knoppen, maar hij is zeer veelzijdig en verfijnd in te regelen.
Ik heb deze bas nu al een paar maanden maar blijf toch nog wel eens op m'n bek gaan met al die knoppen.
Mijn referentie preamps zijn: Glockenklang, Noll en Bartolini die in mijn diversen DHZ bouwers zitten, meestal in combinatie met Bartolini of Delano pickups. Normaal gesproken is mijn voorkeur ergens tussen de 3 en 5 draaiknoppen, deze heeft er 7!
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door aap »

Ik vindt de headstock op de 5 snaar wel meevallen, maar mooi mwah, op de viersnaar vindt ik de headstock lelijk.

Klopt dat de Lakland een droge en voor sommige levenloze bas is. Deze ligt in de mix, moet er moeite mee doen om lekker te knorren. Echter vindt ik in de Lakland wel meer leven zitten.

Maar ik heb de Sire pas een uur bespeeld dus echt een conclusie kan ik nog niet geven. De eerste indruk is gewoon dat hij mij niet omver blaast met daarbij mijn geuite kritiek.
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door aap »

Paar uurtjes verder.......

De Sire is een goeie bas, maar blaast mij niet omver. Over de afwerking en afstelling en bouwkwaliteit niks te klagen. Fijne nek hij speelt lekker snel. Mijn vriendin vond de kleuren combi er niet mooi uitzien (de rooie), daar ben ik het ook mee eens. De metallic red is mooi, maar de slagplaat is cremeachtig wit met een gele toets en de witte block inlays springen er niet mooi uit.

Sound van de bas is erg veelzijdig, beide pickups zijn ook afzonderlijk erg goed te gebruiken. Toch klinkt de bas een beetje levenloos en zit er in de mids een bepaalde sound wat mij niet heel warm maakt, je hoort dit ook in de youtube video's terug, al vindt ik het daar erger klinken. Preamp is veelzijdig en werkt erg goed, echter ik heb ook een J-retro en die vindt ik beter klinken(en werken), vooral in de mid-freq, als de Sire Preamp.

Grootste minpunt voor mij is toch wel het gewicht en daarom gaat hij retour. Hij zit op +5 kg en dat is voor mij gewoon te zwaar. Ik heb een zwakke rug dus is 4,5 voor mij de max. Zelfs als ik hem zittend bespeel krijg ik last van mij been waar hij op rust.

Als ik er tweedehands ooit 1 tegenkom die rond onder de 4,5 kg zit dan vindt ik hem zeker voor de prijs het geld dubbel en dwars waard ondanks wat kleine kritiekpunten.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door Muziekschuur »

- De toets heeft een behoorlijk grote bolling voor een vijf snaar, hindert mij verder niet maar ik hou meer van een vlakkere tot echt vlakke toets bij bredere halzen.
Dit stond in je verhaal. Aangezien je bouwer bent. Kun je dit in perspectief plaatsen? In vergelijking met Fender halzen en Ibanez halzen bijvoorbeeld? Ik heb daarover een mening (mijn handen dus)... Maar... iets zinnigs ofwel iets technisch weet ik daarover niet. Het zou zo fijn zijn als ik iets meer weet van radiussen in relatie tot de bekende(re) bassen en hun halzen.

Thanks...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie