Speakers vervangen swr goliath cabs

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
mhlvanhalen
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jun 2013, 17:25

Speakers vervangen swr goliath cabs

Bericht door mhlvanhalen »

Hoi ik wil de speakers in mijn goliath 3 4x10 en goliath 3 jr. 2x10 vervangen voor neodymiumspeakers.
ik heb al gelezen dat ik zo 1 op 1 eminence deltalite ii 2510 erin kan zetten.
Maar heb op dit forum ook wel eens een jr. Met 18 sound speakers gezien.
Of oberton 10b200 zie ik hier op het forum ook veel lovende reacties voorbij komen
Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb ook winisd wel eens geprobeerd, toen ik een idee had om zelf een cab te bouwen, maar snap echter helemaal niks van het programma.
Kwa speel stijl speel ik voornamelijk metalcore/deathcore
en ben wel benieuwd wat jullie meningen erover zijn
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Speakers vervangen swr goliath cabs

Bericht door Muziekschuur »

Deltalites zijn de veiligste keuze!
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Speakers vervangen swr goliath cabs

Bericht door ArjanK »

Heb ervaring met de Oberton 10B200 en de Emi Deltalite 2510 MKII, toen ik beide drivers met elkaar vergeleek heb ik de Deltalite letterlijk in de kliko gekeild :D De Oberton maakt gehakt van de Deltalite als het om de hoeveelheid onvervormt laag gaat.
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Speakers vervangen swr goliath cabs

Bericht door Suske »

U vraagt naar mijn mening en u krijgt mijn mening.

Ik zou het niet doen!
Of je moet me weten te overtuigen met een dijk van een reden.
Maar naar mijn idee zijn de speakers in een SWR Goliath al kort tegen de perfectie aan.
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Speakers vervangen swr goliath cabs

Bericht door HNZ »

Suske schreef:U vraagt naar mijn mening en u krijgt mijn mening.

Ik zou het niet doen!
Of je moet me weten te overtuigen met een dijk van een reden.
Maar naar mijn idee zijn de speakers in een SWR Goliath al kort tegen de perfectie aan.
Juist!
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Speakers vervangen swr goliath cabs

Bericht door ArjanK »

Suske schreef:U vraagt naar mijn mening en u krijgt mijn mening.

Ik zou het niet doen!
Of je moet me weten te overtuigen met een dijk van een reden.
Maar naar mijn idee zijn de speakers in een SWR Goliath al kort tegen de perfectie aan.
Die (PAS) drivers stammen nog uit de "oude" tijd waar een grote xmax nog niet echt in de "mode" was, ik weet 100% zeker dat de Oberton 10B200 de originele drivers in het laag overtreft. Enige wat nog even uitgezocht moet worden is de inhoud van die SWR kast en de poort afstemming, de 10B200 is trouwens best "flexible" kwa volume en poortafstemming en dat zijn niet alle drivers.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Speakers vervangen swr goliath cabs

Bericht door A-lex »

ja maar zijn ze ook even onverwoestbaar?? :D
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Speakers vervangen swr goliath cabs

Bericht door ArjanK »

A-lex schreef:ja maar zijn ze ook even onverwoestbaar?? :D
De 10B200 kan thermisch continue 200watt verdragen en in de juiste behuizing ook mechanisch en dat zijn er niet zo veel.
Mijn 210 heb ik wel eens met een flinke PA amp aangestuurd (800watt rms) en daar hadden de speakers niet echt problemen mee (een andere 210 die er naast stond, de Eden 210XST, gaf er vroegtijdig op).
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Speakers vervangen swr goliath cabs

Bericht door Muziekschuur »

De SWR speakers zijn inderdaad echt hele beste speakers. Ik zou ze zelf ook niet een twee drie vervangen. Misschien met Oberton. Als ik het al zou durven. Maar een goed steek karretje maakt denk ik meer verschil dan de 8 kilo die je bespaart met een speaker swap. Qua sound..... kweenie of het beter wordt....

Maar.... Als ik het zelf zou doen... Dan inderdaad via Oberton speakers. Ik heb ze nog niet gehoord. Maar mensen die ik ken en vertrouw wel. En die zijn echt niet snel tevreden.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Speakers vervangen swr goliath cabs

Bericht door AmericanIdiot »

Als het puur om gewichtsbesparing gaat zijn die Eminence Deltalite II 2510 een prima keuze. Ik heb er 2 in mijn Eden XLT kast gebouwd en dat werkt goed. Ze zullen ongetwijfeld geen 800W continue gaan slikken maargoed, als je zulke vermogens wilt gebruiken zou ik gewoon meer speakers inzetten (meer oppervlak = meer geluidsdruk).

@ArjanK de 210XST is ook niet gemaakt om 800W aan te kunnen, een beetje oneerlijk van jou om dat overigens prima kastje zo te mishandelen 8) .
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
ArjanK
Berichten: 266
Lid geworden op: 09 okt 2007, 13:13

Speakers vervangen swr goliath cabs

Bericht door ArjanK »

AmericanIdiot schreef: @ArjanK de 210XST is ook niet gemaakt om 800W aan te kunnen, een beetje oneerlijk van jou om dat overigens prima kastje zo te mishandelen 8) .
Twee Obertons zijn daar ook niet voor gemaakt, dat ter zijde. De 210XST gaf het al snel op, mechanisch kunnen die kastjes misschien net 200 watt aan. Kwa klank vond ik het persoonlijk niks, enorm verkleurd geluid (kartonnen doos sound) en zodra de woofers het wat moeilijker krijgen klinkt het behoorlijk vervormd. Als ze echt goed waren had ik dat wel gemeld maar het viel mij zwaar tegen, ik had er meer van verwacht.
Plaats reactie