Gehoorbescherming

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Gehoorbescherming

Bericht door Madame Clapotis »

Ik heb Variphone Musician's earplugs met filters van 15dB demping.

-> Ideaal voor vrij luide concerten. Om aan te doen op eigen podia (on stage geluid) dempen ze naar mijn zin te veel. Terwijl ik toch graag ietwat beschermd ben van de drummer vlak naast me.
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Gehoorbescherming

Bericht door Erelid »

Ik heb -25db maar dat vind ik wat te veel, voornamelijk oefenkot. Zeker als er even overlegd wordt is het niet allemaal goed te volgen. Moet je ze steeds uit doen.
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Gehoorbescherming

Bericht door Rolandboer »

Ik heb al een ruime tijd 20 dB dempers van Pluggerz. Ik ben er nog steeds erg blij mee dat ik daar geld in heb geïnvesteerd, ze zijn iedere cent waard van de 170 euro. 20 decibel is soms wel iets te veel, maar bij festivals en concerten (met name de optredens buiten zonder tent etc) ben ik er vaak erg blij mee. Soms heb ik zelfs nog wel graag 25 decibel, omdat het geluid bizar hard staat af en toe..

Wat hiervoor gezegd werd over het karakter van geluid, daar ben ik het wel mee eens. Zowel als muzikant als bezoeker van een concert mis ik af en toe een beetje leven in de muziek. Maar het feit dat ik nooit meer 2 dagen met een piep in de oren thuis zit na een oefensessie of concert compenseert daar absoluut voor.

Die 50 euro korting is wel echt fantastisch, het is dat ik al een set heb.. ;)
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Gehoorbescherming

Bericht door Hans58 »

Dank voor je reactie, en ook goed om te horen dat mijn idee over de "beleving" / het karakter van het geluid bij die -20db filters herkenbaar is.
Ik moet zeggen dat ik zeker op de motor die demping wel heel erg comfortabel vind dus ik twijfel eigenlijk of ik nou nog naar die -15 db zal gaan. Geen idee hoe groot het verschil is.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Gehoorbescherming

Bericht door Chino »

Ik gebruik vaak -9db op het podium. Takes the edge off :jam:
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Gehoorbescherming

Bericht door Madame Clapotis »

Chino schreef:Ik gebruik vaak -9db op het podium. Takes the edge off :jam:
Zoiets lijkt me ideaal voor op podium, ja. Misschien maar 'ns een paar filters bijbestellen naast mijn -15dBs.
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

Gehoorbescherming

Bericht door Jerry »

Chino schreef:Ik gebruik vaak -9db op het podium. Takes the edge off :jam:
Dit :stupid: Ik ga er ook niet aan ontkomen, met 15dB filters draai ik de versterker alleen maar nog verder open omdat ik een stukje gevoel/beleving/geefheteennaam meen te missen. Leuk voor het, vaak, onbeschermde publiek
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3022
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Gehoorbescherming

Bericht door Britsie »

Ik repeteer met -9dB doppen maar bij optredens (kijken en spelen) gebruik ik -15dB.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

Gehoorbescherming

Bericht door Concorde »

Bij concerten gebruik ik orthoplastieken, ik meen Elacin of universele herriepluggen met die lamelletjes.
In de oefenruimte en bij optredens speel ik sinds kort in-ear, en dat is ook een prima herriedemper...
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Lebowski
Berichten: 91
Lid geworden op: 04 sep 2011, 18:17

Gehoorbescherming

Bericht door Lebowski »

Ik gebruik sinds vorig jaar zomer Elacin gehoorbescherming. Op maat gemaakt: https://elacin.com/nl/gehoorbescherming/vrijetijd/music/ werkt prima!
"Heavy is good, heavy is reliable. If it doesn't work you can always hit them with it"

Sandberg California JM4
Squier Classic Vibe 60's P
Yamaha Pulser PB 400
GK 700 RBII


https://nl-nl.facebook.com/thered.vlaardingen"
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14274
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: Gehoorbescherming

Bericht door gilles »

Beetje gekke vraag misschien...... Maar zijn oordoppen met filter 15 ook geschikt voor het werk (slijpen, boren, betonhakken enz), of zijn daar weer andere filters voor nodig ivm andere frequentie oid?
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7635
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Re: Gehoorbescherming

Bericht door Maarten_E »

gilles schreef: 25 feb 2017, 00:09 Beetje gekke vraag misschien...... Maar zijn oordoppen met filter 15 ook geschikt voor het werk (slijpen, boren, betonhakken enz), of zijn daar weer andere filters voor nodig ivm andere frequentie oid?
Dan zou ik er wel voor zorgen dat je alleen werkt, want anders kan je bij gevaar moeilijk gewaarschuwd worden denk ik zo.
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Gehoorbescherming

Bericht door Sjtevel 1984 »

Dat zijn inderdaad andere filters. Ik heb eens mijn otoplastieken van het werk ingedaan tijdens een optreden, klonk nergens naar.... Ik heb er nu speciaal voor (podium)muziek en die werken perfect. Ik dacht eerst dat ze niet werkten, tot ik ze uit deed. :oops:
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14274
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Re: Gehoorbescherming

Bericht door gilles »

Oke, thanks!
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Gehoorbescherming

Bericht door AmericanIdiot »

gilles schreef: 25 feb 2017, 00:09 Beetje gekke vraag misschien...... Maar zijn oordoppen met filter 15 ook geschikt voor het werk (slijpen, boren, betonhakken enz), of zijn daar weer andere filters voor nodig ivm andere frequentie oid?
Dan moet je doppen hebben met industriefilters. Ik gebruik zelf het liefste oorkappen, die zet je snel op en af. Deze bijvoorbeeld, ik heb m ook: https://www.zamro.nl/veiligheid-hygiene ... 0wodoisI-A
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Plaats reactie