GK fanboys

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Concorde
Berichten: 1148
Lid geworden op: 18 mar 2010, 21:08

GK fanboys

Bericht door Concorde »

Ik heb een paar jaar met veel plezier m'n G&K RB400 Mark IV gebruikt.
Maar ik ben inmiddels overgestapt op een lichtgewicht compacte amp.
Dus als iemand van jullie G&K liefhebbers belang heeft bij een nieuwe RB400 voor een tweedehands prijs, neem gerust contact met me op en doe een bod naar waarde.
evt icm een tuner, flightcase en draadloze set.
Musicman Stingray5 LE2008 Sequoia Gold, HB PB-50 project, Warwick Tubepath 10.1, Warwick 611 PRO, Taurus Neo 210, TC Electronic BQ250, Zoom B3
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

GK fanboys

Bericht door Sjtevel 1984 »

Het lijkt dat ze de cabinetsimulatie er uit hebben gehaald :| :

https://www.gallien-krueger.com/plex-preamp/
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

GK fanboys

Bericht door bobbelmans »

En weer een luidspreker van mijn 2x12 cab kaduuk.
Nummer 2 is dat. Ben toch echt benieuwd waar het aan ligt...inmiddels 2 12inch eminence kappa op de kop getikt via marktplaats. Ben benieuwd hoe die klinken.
Wel jammer want ik vond het geluid van die GK speakers altijd erg fijn.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7175
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

GK fanboys

Bericht door HNZ »

Waardeloos, Bob!

Is dat de cab die je van mij hebt overgenomen?

:(
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

GK fanboys

Bericht door bobbelmans »

Ja. :bat:


:mrgreen:
face down in the dirt
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

GK fanboys

Bericht door wombatboter »

Toch vraag ik me ook al eens af of mensen niet te veel van hun speakers verwachten (welk merk ook)
Als ik op sommige meetings zag wat voor enorme volumes bepaalde speakers moesten verwerken (vaak nog met distortion erbij ook) vond ik het vaak zeer bizar dat die dingen niet de geest gaven.
Ik let toch altijd goed op wat ik door zo'n ding stuur. Als je merkt dat speakers "lelijk" beginnen te doen dan pas ik mijn stijl wat aan.
Zeker bij tweeters staan die al amper open omdat die snel stuk gaan..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7175
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

GK fanboys

Bericht door HNZ »

JUIST!


Gelezen, Bob? :mrgreen:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

GK fanboys

Bericht door wombatboter »

Ik heb bvb een combo van 500 W....ik maak me dus ook geen illusies dat dat àlles moet aankunnen dat ik er door stuur.
Dan moet ik maar een straffere set-up nemen.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

GK fanboys

Bericht door bobbelmans »

Het zou absoluut kunnen.
Ik draai altijd veel hoog in mijn geluid, sla hard aan, doe regelmatig iets met een akoord, overdrive er bij en het staat redelijk hard.
Maar dat zijn dingen die moeten kunnen naar mijn idee.
Treble op driekwart
Volume iets onder de helft
En hard aanslaan en af en toe een akoordje mrt een beetje overdrive.....tsja. eigenlijk allemaal niet heel bijzonder.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

GK fanboys

Bericht door wombatboter »

Tja....ik ben toch nog steeds vrij "voorzichtig", zelfs met groot vermogen en met om het even welk merk.
Op één of andere manier merk je wanneer je dingen forceert en zeker als het continu gebeurt kan ik me schade inbeelden.
Het zijn ook maar vellen die flapperen en spullen die kunnen oververhitten denk ik dan met mijn beperkte kennis..
Bij mij staat mijn tweeter meestal nog geen kwart open, ik zou niet zonder kunnen maar dat kleine randje heb ik toch nodig voor definitie.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
GeertdeJonge
Berichten: 2575
Lid geworden op: 13 nov 2008, 10:29

GK fanboys

Bericht door GeertdeJonge »

Ik hoor er nu ook bij! Heb net een rb700 opgehaald bij phoenix555(ook hier op het forum te vinden). Het klonk goed! Het enige minpuntje wat er was is dat de versterker een soort knal geeft 5 seconde nadat je de versterker aanzet. Vorige eigenaar speelde er al 3 jaar zo mee, dat deed ie bij hem ook. Maar wat kan dat zijn? en is er iemand die er voor mij naar kan kijken?

owja natuurlijk ook een foto:
Afbeelding

alles bij elkaar:
Afbeelding
Gebruikersavatar
GeertdeJonge
Berichten: 2575
Lid geworden op: 13 nov 2008, 10:29

GK fanboys

Bericht door GeertdeJonge »

Kan je je rb700 aanzetten nadat je hem enkel hebt aangesloten hebt aan de stroom en de di? (dus zonder aansluiting aan een kabinet?) Dan zou ik hem dus via mijn audio interface kunnen hangen aan mijn macbook.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

GK fanboys

Bericht door Stinky »

yep. solid state versterker, dan kan dat.
Gebruikersavatar
Jerry
Berichten: 2766
Lid geworden op: 17 nov 2006, 11:49

GK fanboys

Bericht door Jerry »

GeertdeJonge schreef:Het enige minpuntje wat er was is dat de versterker een soort knal geeft 5 seconde nadat je de versterker aanzet. Vorige eigenaar speelde er al 3 jaar zo mee, dat deed ie bij hem ook. Maar wat kan dat zijn? en is er iemand die er voor mij naar kan kijken?
Kun je 'knal' definiëren? Mijn 800RB fluistert ongeveer een tot twee seconden na inschakelen "WOMP" door de speakers, niet heel hard maar luid en laag genoeg om de glazen in de kast te laten rinkelen. Volgens mij kan dat geen kwaad.
Gebruikersavatar
GeertdeJonge
Berichten: 2575
Lid geworden op: 13 nov 2008, 10:29

GK fanboys

Bericht door GeertdeJonge »

Stinky schreef:yep. solid state versterker, dan kan dat.
Tof, keer een xlr kabel scoren dan.
Jerry schreef:
GeertdeJonge schreef:Het enige minpuntje wat er was is dat de versterker een soort knal geeft 5 seconde nadat je de versterker aanzet. Vorige eigenaar speelde er al 3 jaar zo mee, dat deed ie bij hem ook. Maar wat kan dat zijn? en is er iemand die er voor mij naar kan kijken?
Kun je 'knal' definiëren? Mijn 800RB fluistert ongeveer een tot twee seconden na inschakelen "WOMP" door de speakers, niet heel hard maar luid en laag genoeg om de glazen in de kast te laten rinkelen. Volgens mij kan dat geen kwaad.
Is moeilijk om uit te leggen? Misschien is het normaal ik weet t niet. Het klinkt niet laag, maar tis soort mini-explosietje (klinkt heel serieus ;))
Plaats reactie