Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
robertbass
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 jan 2014, 11:22

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door robertbass »

Zojuist afgerond: mijn Never Mind The Bollocks Tribute Bass. Volgend jaar bestaat deze plaat 40 jaar en dat dient op gepaste wijze te worden gevierd.
Samengesteld uit mijn kast vol onderdelen en een beetje geduld met spuitwerk.

Afbeelding
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Muziekschuur »

Prachtig gedaan!!

Nog een paar plaatjes van deze bas mag best.... Echt!!
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Rieno »

Is dat een wrap of iets, dat je het er zo netjes opgekregen hebt?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
a-j
Berichten: 480
Lid geworden op: 22 jun 2013, 15:52

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door a-j »

robertbass schreef:Zojuist afgerond: mijn Never Mind The Bollocks Tribute Bass. Volgend jaar bestaat deze plaat 40 jaar en dat dient op gepaste wijze te worden gevierd.
Samengesteld uit mijn kast vol onderdelen en een beetje geduld met spuitwerk.
Schitterend gedaan!
Ja, leg de methode 'ns uit.
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door MaartenV »

Sinds kort een Fender Musicmaster Bass buizencombootje uit de jaren zeventig/tachtig. Heeeeel lekker op gitaar en zelfs op bas best ok...

Met een ouwe P-bas voorzien van een nieuwe brug, potjes en jack. Het leek Diederik (Didi) en mij een Japans jaren zeventig ding, iemand enig idee?

Bij de versterker kreeg ik ook een Schaller fuzz cadeau, schijnt intussen zo'n 50 jaar oud te zijn. Uitgeschakeld laat hij het signaal netjes door, ingeschakeld blijft er bijna geen volume over (met de knop Pegel helemaal open gedraaid). Heb ik een nieuwe trapschakelaar nodig?

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Het is makkelijker als je denkt.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door tieleman »

Tof die Musicmaster amp. Let er wel op dat je de speaker er niet uit blaast, zou zonde zijn. ;)
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door PMJ »

Die precision met wiel-trussrod aan de hiel; doet mij denken aan een Melody (italiaans).
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15124
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door padawatje »

Setje oordoppen. Moet nog op de spreekwoordelijke mat ploffen. Heb tot hier toe altijd zonder bescherming gespeeld. Maar vrijdag gaan we een piepkleine repetitie ruimte in met mijn hardmeppende drummende zoon (en die ook altijd preventief met dopjes speelt en daardoor nog wat harder mept) en een gitarist die graag "zichzelf goed kan horen".
Better be safe than sorry denk ik dan ...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Archibald
Berichten: 3431
Lid geworden op: 14 okt 2008, 16:00

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Archibald »

Die heb ik ook Pada!
Best tevreden van, ik neem ze quasi overal mee naar toe.
Ik heb voor deze besteld te hebben, eerst wat opzoekwerk gedaan; deze jongen heeft nogal gevoelige oortjes en ik heb dus best wel een zware demping nodig. Daarvoor leken de MusicSafe Pros uitermate geschikt, maar soms merk ik op optredens, zeker op festivals, (met deze oordoppen met de zwaarste filter in) dat ik het nog te luid vind :|
Het zal niet aan de kwaliteit van de doppen liggen, maar ik stel me toch nogal vragen bij het decibelgehalte, en ik ben steeds verbaasd hoeveel mensen er rondlopen op festivals zonder enige vorm van bescherming.
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door didi »

Archibald schreef:Die heb ik ook Pada!
Best tevreden van, ik neem ze quasi overal mee naar toe.
Neem je 'm nu wel of niet overal mee naar toe en doe je alsof je 'm meeneemt ?
Soms begrijp ik niet hoe mensen het woord "quasi" gebruiken.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door A-lex »

in vlaanderen ligt het synoniem nogal dicht bij "bijna" :)
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door MacDaion »

A-lex schreef:in vlaanderen ligt het synoniem nogal dicht bij "bijna" :)
En bij het (iets sterkere) alternatief voor 'bijna': 'zo goed als'. Dat is ook de betekenis in het Latijn, de taal waar 'quasi' vandaan komt. De meer beperkte betekenis 'schijnbaar', 'gespeeld', 'alsof'' en 'zogenaamd' is in die taal ook mogelijk, maar moet dan blijken uit de context, niet uit het gebruik van het woord 'quasi' in se. Dat geldt ook voor de andere talen die 'quasi' overgenomen hebben van het Latijn: het Spaans, het Italiaans, het Duits, het Engels, het Frans, het Belgisch Frans en, inderdaad, het Belgisch Nederlands (en wellicht ook nog tig andere talen). Alleen in het Nederlands Nederlands heeft 'quasi' de betekenisvernauwing tot 'schijnbaar', 'gespeeld', 'alsof'' en 'zogenaamd' meegemaakt.
--
Maurice Vandebroek
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 915
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door evertalbers »

Ik heb de andere betekenis van dat woord hier op het forum geleerd, ik had die Vlamingen ook niet meteen door.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22612
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

evertalbers schreef:Ik heb de andere betekenis van dat woord hier op het forum geleerd, ik had die Vlamingen ook niet meteen door.
Bwah...ik moest toch ook de ondertitels activeren toen ik die Fries bezig hoorde in jullie versie van "Boer zkt Vrouw" (maar uiteindelijk komt het er vaak op neer dat men zegt : "Ik heb 12 hectare grond maar ik zoek nog iemand om het allemaal mee te delen en het zou leuk zijn moest ze met een tractor kunnen rijden")
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15124
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door padawatje »

Fries is dan ook geen Nederlands :)
Plaats reactie