Welke basversterkers gebruiken jullie

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door MR. LEE »

pepe1001 schreef:'t Blijft altijd wat je precies opneemt Mr Lee of Sjors.
Bij ons hebben we heel duidelijk gekozen voor kwalitatief materiaal en gewoon goede spullen om op te nemen en dat vertaald naar een zo eerlijk mogelijk geluid. Rogier zijn Fodera is subliem. Ik deel dan ook Unlord zijn mening.
Als kwaliteit "degelijkheid" moet betekenen , dan geldt dat alleen voor voornamelijk oudere spullen.
Al 't moderne spul is in vergelijking qua opzet minder degelijk , en zal in de regel minder lang meegaan omdat reparatie en onderhoud op een reguliere wijze dat na economische afweging niet eens meer toelaten.

Die aangepaste Behringer valt daar natuurlijk ook onder , zij het dan dat ik zelf niet zo gauw de handdoek in de ring ga gooien i.g.v. een defect . :wink:
( met de modificaties / aanpassingen hoop ik natuurlijk ook van toekomstig "gezeik" ( defecten ) af te wezen ,...ik trek die dingen natuurlijk niet zonder reden eerst helemaal uit elkaar :mrgreen: )

Ik heb er nu inmiddels 3 ! :facepalm: , omdat IK het geluid na modificatie helemaal het einde vind .
Het voldoet , qua overall-sound ,voor de volle 100% voor de muziek die wij ( in onze band ) spelen ,
waarbij we een VOL en DIEP dragend geluid nodig hebben.
( voor ons levert dat een "eerlijk" geluid op , omdat we streven naar originele sound , omdat we een soort "gouwe-ouwe cover-band" zijn )

Gezien de vele reparaties die ik hier uitvoer , heb ik best wel een pietsie "kijk" , op wat degelijk is ,...en wat niet degelijk is.

Er zitten soms dure merken/type tussen , die verre van degelijk te noemen zijn . :(
Ik ga/zal die hier perse nooit meer gaan benoemen , want dat kan soms wel 'ns boze reacties teweeg brengen. :D
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 30 okt 2016, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nangyala
Berichten: 1152
Lid geworden op: 15 mei 2006, 09:59

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door nangyala »

Blikje schreef:Nieuw in Nederland , Gisteren gekocht bij paul bass matters .



De cleane sound is ook super strak.... daarom heb ik deze ook gekocht. Ik vind de amp in de neutrale stand,samen met mijn cab erg goed klinken.Soms doe ik er wat high mid bij met wisselen van jazz bas naar P bass.De effecten zijn voor mij prima voor wat ik er mee doe Ik speel erg weinig met effecten. Alleen als ik mij op het podium slecht kan horen ,duw ik er een lichte overdrive in, en dat snij ik overal weer doorheen.( dat is mijn ervaring) En of een versterker jou sound is, dat moet je zelf proberen. Maar als jij je sound heb( zoals je zegt) stick with it :jaaaaa:
Mijn vorige D klasse amp,de markbass LM 800 die ik hiervoor had,die ik overigens niet slecht vond, kan hier niet tegenop. Ik heb al meer mensen gesproken met de ,,darkglass,, ervaring . En allemaal super enthousiast over deze amp.
Mijn sound haal ik wel uit de meeste versterkers, waar ik meer op doel is het gebruik van de overdrive. De filmpjes die je allemaal op you-tube ziet hebben allemaal maar 1 karakter en dat is het darkglass karakter, deze sound neemt de identiteit van de speler weg waar andere overdrives meer getweakt kunnen worden door de gebruiker met een eigen identiteit. De meeste filmpjes zijn natuurlijk meer voor het gebruikt van Djent waardoor de bas als geheel al verdwijnt, maar dat is niet de muziek die ik speel/wil spelen.
Drums may get yer foot tapping, but the bass puts the grind in yer behind alt.guitar.bass quote
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10780
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Joey »

De 15" cab die ik al een tijd gebruik onder mijn Eden amp past niet in mijn nieuwe auto...
Niet in de achterklep, of op de achterbank. Alleen op de passagiersstoel, en dan kan ik de auto niet in zijn achteruit zetten omdat de pook er dan tegenaan komt. :facepalm:

Dus maar aan het downsizen, deze past precies in de achterklep met aan alle kanten voldoende ruimte over voor ander spul:

Afbeelding



Oh en soms wil je gewoon oversizen, kan ook natuurlijk:

Afbeelding
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
KasperM
Berichten: 2523
Lid geworden op: 22 jul 2008, 02:31

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door KasperM »

Afbeelding

Goed voor de rug is het niet, maar ben wel heel blij met deze 'nieuwe' Bassman 215 cab :oudezak:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Green Goblin »

Ik heb op de bassmeet de hele middag alleen maar kleine cabinetjes en versterkers gezien......
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door dr. Bassvibes »

KasperM schreef:Afbeelding

Goed voor de rug is het niet, maar ben wel heel blij met deze 'nieuwe' Bassman 215 cab :oudezak:
Overgenomen van Gerben? Ruig ding!
Gebruikersavatar
KasperM
Berichten: 2523
Lid geworden op: 22 jul 2008, 02:31

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door KasperM »

dr. Bassvibes schreef:
KasperM schreef:Afbeelding

Goed voor de rug is het niet, maar ben wel heel blij met deze 'nieuwe' Bassman 215 cab :oudezak:
Overgenomen van Gerben? Ruig ding!
Yes! Vanavond eerste keer op de buhne ermee. Bloazen!
Green Goblin schreef:Ik heb op de bassmeet de hele middag alleen maar kleine cabinetjes en versterkers gezien......
Iets wat ik ook best snap! Maar voor klank live heb ik een fijne DI en inears. Mijn amp is om te voelen.
Gebruikersavatar
Demonturtle
Berichten: 634
Lid geworden op: 05 jan 2008, 23:29

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Demonturtle »

Ook hier nog even crossposten. Onder het motto "verandering van spijs doet spelen".

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mach1
passantenhaven
Berichten: 8239
Lid geworden op: 31 aug 2010, 18:13

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Mach1 »

Mooi hoor!
1955 Fender Precisionbass
2022 Fender Roadworn Flea Sig Jazzbass
2023 Squier Sonic CAB Precisionbass


1969 Dynacord Hifi Favorit II
Euphonic Audio NL210.
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Chino »

Afbeelding

Volgens mij nog niet eerder een foto geplaatst. Hele fijne set!
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 838
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door ejp »

voor thuis gebruik ik nu een Phonic 408 Powerpod P.A. amp, voor 30 eurie opgehaald.

meerdere ingangen, fijn om met ipad oid mee te spelen! ,

op een SWR LA15 box, 15 inch met een tweeter..

klinkt goed! en maakt genoeg herrie.

per kanaal in te stellen

EJ
Bijlagen
powerpod408zoom-eca1eddee7a506cde8f7a225c5f219a0.jpg
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
FlorV
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 feb 2011, 23:01

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door FlorV »

Clipboard01.jpg
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door superbas42 »

Dus maar aan het downsizen, deze past precies in de achterklep met aan alle kanten voldoende ruimte over voor ander spul:

Afbeelding

Ik vond en vind nog steeds die Eden CX speakers goed klinken, mooi vol en niet schril...echte tweeter (coaxiaal), niet zo n plastic prutding warm. Je kan ze niet zo pushen als een Eden XLT...en onmogelijk te reconen vandaag de dag...wees er zuinig op....lol....ik heb nog zo een enkele cx 110 staan...geweldig geluid...natuurlijk niet opgewassen tegen een stevig optreden ( 1x10)...maar met triotjes op normaal volume gebruik ik m graag....
let's JayDee !
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Muziekschuur »

In Canada hebben ze toch van die grote wagens. Net als in de USA?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10780
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Joey »

Mee eens, hij klinkt echt lekker en ik vraag me altijd af waarom ik nooit eerder een Eden heb geprobeerd.
Hij ruist wel wat veel, maar dat komt door het co-axiale gebeuren.

Een CX110 voor erbovenop (die stapelen als het goed is toch?) lijkt me wel leuk! Maar voor nu is dit voldoende.
Hoezo zijn ze niet te reconen?
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Plaats reactie