Meer Gas dan skills

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
grotesmurf
Berichten: 546
Lid geworden op: 16 mar 2015, 13:08

Meer Gas dan skills

Bericht door grotesmurf »

Mijn GAS overstijgt mijn skills ruimschoots en trouwens ook mijn budget. Geeft niks, dan blijft er voldoende te wensen over :lol:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Meer Gas dan skills

Bericht door Erelid »

Allemaal een beetje het zelfde "probleem" :lol:

Ik heb ook heel veel meer spul dan skills. 11 bassen terwijl ik duidelijk de voorkeur voor 2 ervan heb..
Maar het begint af te nemen. Ik denk er zelfs over om de collectie te halveren.

Met effecten heb ik dat al gedaan. De hele berg pedalen verkocht en er een Zoom B3 voor terug gekocht. Meer dan genoeg voor mij.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14280
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Meer Gas dan skills

Bericht door gilles »

Ik probeer ook al jaren mijn gebrek aan skills te compenseren met mijn spullen.... :mrgreen:
de grote storthoop heeft gesproken
EW1010
Berichten: 83
Lid geworden op: 30 jul 2012, 09:30

Meer Gas dan skills

Bericht door EW1010 »

Kwantitatief ben ik redelijk minimalistisch maar als ik wat koop moet het kwalitatief goed zijn.
Dus heb ik één goede bas, één goed topje en één goed cabinet. Dit motiveert mij genoeg om per dag zeker een uur te oefenen.
Mijn skills zijn nog lang niet voldoende en lijken soms nauwelijks toe te nemen. Maar een plezier dat ik in het spelen heb.....
Fender Am.Std. Jazz Olympic White, Fender Pro Precision 3 tone sunburst, Squier CV 51 P Bass, white blonde+LMIII+ 2xVdK112ext.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Meer Gas dan skills

Bericht door RUIS »

gilles schreef:Ik probeer ook al jaren mijn gebrek aan skills te compenseren met mijn spullen.... :mrgreen:
Hier net zo. De JV, de Rickenbackers, de palletbas en de rest van de verzameling zijn allemaal even goed in het compenseren van mijn onkunde. De fretloze bas kon dat niet, dus die heb ik verkocht aan iemand die wel kan spelen.
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5005
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Meer Gas dan skills

Bericht door arjen »

Ik haak wat later in :P

Maar hoe bepaal je welke spullen je mag kopen? Is er een bepaalde handleiding waarmee je je niveau kwantificeert, en dan kijk je in de appendix welk budget je hebt?

Mensen moeten gewoon kopen wat ze willen, ik vind het zo raar dat je je zou moeten verantwoorden voor een bepaalde aankoop. Doe wat je niet laten kan zou ik zeggen :)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Meer Gas dan skills

Bericht door Muziekschuur »

Pfff zeker niet getrouwd? :finger:
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Meer Gas dan skills

Bericht door wombatboter »

Andere mensen geven geld uit aan reizen en kinderen of je ziet mensen vroeg sterven nadat ze zich bepaalde dingen hadden ontzegd...
Daarom denk ik al eens eerder "Pluk de dag en de bas". Ik wil geen spijt hebben dat ik iets niet gedaan heb ..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Meer Gas dan skills

Bericht door A-lex »

pluk de bass :mrgreen: haha mooi gezegde!!
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Meer Gas dan skills

Bericht door Erelid »

Alsof iemand in een Bentley een betere chauffeur is als die in een Aygo.
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Meer Gas dan skills

Bericht door didi »

Bovendien is dit een basgitaarforum en geen bassistenforum. Het gaat dus om de spullen en niet om het spel. Spelen doe je maar in je vrije tijd mocht je daar behoefte aan hebben.
Gebruikersavatar
arjen
webmaster
Berichten: 5005
Lid geworden op: 19 jun 2007, 12:21

Meer Gas dan skills

Bericht door arjen »

:mrgreen:

Optreden is toch ook niets meer dan een soort modeshow waarbij je je spullen laat zien, jammer dat ze de muziek zo hard zetten.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Meer Gas dan skills

Bericht door Muziekschuur »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :facepalm: :jam: :jam:
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Meer Gas dan skills

Bericht door NURZE »

Zelfde hier.

Ik heb jaren gehad dat ik soms 13 bassen aankocht en verkocht,
altijd op zoek naar 'de juiste' sound.

Op een bepaald moment had ik er zelf gewoon genoeg van en heb ik de bas gekocht die ik altijd al wou hebben: een musicman stingray. Verder heb ik nadien nog 2 andere stingrays gehad en daarbij is het gebleven. Ik zie me ook nooit echt op iets anders spelen.

Prijs was voor eentje 800 euro en mijn andere kostte 1200... Mijn stack kostte +/- 1500 euro.
Dat vond ik wel 'schappelijk' voor hetgeen we als band allemaal doen.

Qua skills weet ik dat mijn zwakte techniek en snelheid zijn (gelukkig wel redelijk goed in timing en strakheid).
Maar hey, ik speel doom en postrock, dus snelheid heb ik niet meteen nodig ;-)
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
bie
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 apr 2014, 17:56

Meer Gas dan skills

Bericht door bie »

Optreden is toch ook niets meer dan een soort modeshow waarbij je je spullen laat zien, jammer dat ze de muziek zo hard zetten.
:lol: de nagel op de kop.
Plaats reactie