Gallien Krueger MB112

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15092
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Ik was op de site van de fabrikant gaan kijken en daar stond het niet bij ... :facepalm:

20kg, daar vreesde ik al voor, te weinig dus.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Gewoon even zo'n opvouwbaar steekwagentje kopen, ziet er een stuk degelijker uit en kunnen zat gewicht hebben. Goedkoper ook. :wink:
Gebruikersavatar
baskikker
Berichten: 364
Lid geworden op: 14 dec 2006, 10:30

Bericht door baskikker »

HNZ schreef:Heren, heren, beheerst u! Te veel eer! :D

Ik zie nu dat ze bij Thomann ook een removable casetrolley verkopen = nòg handiger!

Super idee! Ziet er goed uit. Hoe bevestig je dat ding van Thomann aan een speaker kast?
Fender American Jazz Bass
Tune Somnus 4 string
Ibanez Talman bass
Markbass CMD121P combo
Ger
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mar 2012, 21:32

Bericht door Ger »

Wat is het verschil tussen deze Gallien en de Gallien Krueger MB150S-112 III (behalve de prijs) ?
Ger
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mar 2012, 21:32

Bericht door Ger »

Ger schreef:Wat is het verschil tussen deze Gallien en de Gallien Krueger MB150S-112 III (behalve de prijs) ?
Weet iemand dit toevallig?
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

De MB150S-112 heeft een metalen behuizing, is kleiner/compacter dan de de MB112, heeft een normale aansluiting voor een extra cab, terwijl de MB112-II alleen een uitgang heeft voor de speciale powered cabs van GK. De MB112 heeft alleen een gain knop, de MB150S-112 heeft een volume en een output level knop.
De MB150S-112 heeft een limiter. De MB112 is 200 watt, de MB150S-112 150 watt. Het gewicht verschilt en ook de sound. Hoe? Moeilijk te omschrijven, ga zelf luisteren zou ik zeggen.

Koopadvies: De MB150S-112. Met een efficiënte speaker er aan kun je meer power bereiken dan de MB112 met z'n 200 watt en de MB150S-112 als pm gebruiken. Als stand alone is het een compact heel goed klinkend combo.
Laatst gewijzigd door HNZ op 27 dec 2013, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ger
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 mar 2012, 21:32

Bericht door Ger »

Dank je voor de info. Was al op zoek naar de mb150. Misschien nieuw kopen, maar stuitte op de MB112. Leek me ook wel wat. Het zijn mooi lichte combo;s met goede recensies.
Gebruikersavatar
basske
Berichten: 450
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:47

Gallien Krueger MB112

Bericht door basske »

En hoe gedraagt hij zich bij een lage B-string?
Gebruikersavatar
Barabass
Berichten: 159
Lid geworden op: 13 jun 2011, 17:35

Bericht door Barabass »

Laat antwoord, maar ik heb pas met een vijfsnaar op een MB112 type I gespeeld en dat gaat meer dan geweldig.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Gallien Krueger MB112

Bericht door Pedullist »

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een GK MB112 II (die doorgelust kan worden naar een active cab, en hij heeft andere grill geloof ik). Nu heb ik weinig ervaring met versterkers, vanaf mijn 15e heb ik een Roland Super Cube 60, die langzaam oud en zompig werd. Of mijn oren werden kritischer. En mijn bassen fancier. :D Waarschijnlijk zijn alle drie de dingen waar. Verder heb ik alleen jaren op een oude Music Man gespeeld, daarna bij de band op de Hughes & Kettner Bassbase 250. Dan nog bij Geert op zijn enorme Bergantino (?) en later de GK. Nu ook een paar keer op de Fender Bassman uit 1967 van gitaarreparateur Jan Willem Eleveld. Mijn podiumervaring is slechts beperkt tot de Music Man (intensief, aantal jaren...wel heul lang geleden) en de H&K (stuk minder intensief).

Het geluid van dit combo is zeer krachtig, dik en afgewogen. Op standje 1 vul je de woonkamer al flink. Hoe lijkt heel neutraal te klinken, in de zin dat hij overeenkomt met mijn verwachting (vanuit mijn kennis van hoe mijn bassen direct via de Avalon U5 klinken). Diepe bas klanken (lage D met extra bas opgeschroeft op de actieve toonregeling van de Pedulla Pentabuzz, of de zeer dikke Hagstrom) klinken goed zonder getril en hoorbaar gezwoeg van een speaker. In neutrale eq stand is hij eigenlijk al helemaal goed.

Ik mis echt het overdonderende van een > 500W versterker zoals de Music Man en de apparatuur die bij Geert staat, maar ik heb hem ook nog niet op 10 kunnen zetten in de woonkamer met mijn vrouw erbij. :D Wie weet?
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Gallien Krueger MB112

Bericht door Pedullist »

Oh ik heb hem net even om 11 uur gezet en dat is vrij luid. :D
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Gallien Krueger MB112

Bericht door BassKees »

Klonk vanaf hier toch leuk wat je speelde! :D
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Gallien Krueger MB112

Bericht door Pedullist »

Het klinkt nu ik hem beter ken, nog beter zelfs. Ook nieuwe snaren op mijn Pentabuzz gedaan. Die zaten er al op toen ik hem kreeg. Normaliter vervang ik ze bij aankoop van een bas meteen voor Pedulla snaren, maar dat hoefde dit keer niet. :mrgreen: Een setje met iets dunnere D, A en E erop gezet en hij zingt nog meer nu. Ja, dat is mogelijk.
Plaats reactie