Review: Sire Marcus Miller V7 5 en VV7 5

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door Asat77 »

Bthebassplayer schreef:Hoe voelde de achterkant van de hals @asat77 en @wombatboter
De hals voelde prima hoor maar niet zo lekker als die van mijn p bass of G&L.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door blablas »

De hals is hoogglans gelakt en kan daardoor enigszins plakkerig aanvoelen (als je daar gevoelig voor bent), maar dat is iets wat heel simpel is te verhelpen met een stuk Scotch-Brite.
Paar keer in de lengte richting van de hals lichtjes die groene lap er overheen halen en alle plakkerigheid is weg.
Bthebassplayer
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 okt 2008, 17:37

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door Bthebassplayer »

Goeie tip!! Dank je wel.
Keep on rocking in the free world
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door Madame Clapotis »

Welke van de aangeboden houtsoorten zou overigens het lichtst uitvallen (qua gewicht)? Of is het verschil ertussen marginaal?
Ik weet van mezelf dat ik een (te) zware bas na ' n tijd niet meer vastneem...
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Lastig
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2016, 08:13

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door Lastig »

Ik kan alleen over de 4 snaar spreken. Mijn alder / Rosewood is 4.3 kg. En mijn Ash / Maple is 4.6 kg. Op mijn keuken weegschaal dan, dus minieme afwijking mogelijk.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door Madame Clapotis »

Lastig schreef:Ik kan alleen over de 4 snaar spreken. Mijn alder / Rosewood is 4.3 kg. En mijn Ash / Maple is 4.6 kg. Op mijn keuken weegschaal dan, dus minieme afwijking mogelijk.
Dank!
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Bericht door butters »

blablas schreef:Door de extreme radius die de toets heeft en het feit dat de magneetpolen op de pickup in één vlak liggen klinken de B en G snaren net wat harder dan de overige snaren, er is mee te leven maar het kan beter.

Quick, dirty & simple!
Voor de E en D polen een stapeltje van 3 neodymium magneetjes, halve millimeter dik en een diameter van 4 millimeter, voor de A een stapeltje van 4.
De toppen van de magneetpolen volgen nu goed de radius van de toets en klinkt de boel veel beter in balans.
Ze blijven uit zichzelf al redelijk op hun plaats maar ik heb ze nog even extra gefixeerd met CA-lijm.
Afbeelding

En wat meer detail.
Afbeelding
Das een goede tip. :D Ik merk het met de mijne ook. Waar haal je die magneetjes?
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door butters »

wombatboter schreef:Ik heb een fretless Sire gehad...ik vond 'm eigenlijk best goed voor zo'n prijs.
Beetje vervelend dat de lijntjes zo onduidelijk waren langs de zijkant maar verder vond ik 'm punchy en kon ik 'm toch laten klinken als een pak duurdere bassen.
das idd meestal bij fretloze bassen. IK heb bij al mijn fretloze bassen met zwarte of witte nagellak de fretlines verlengd naar boven toe...
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door blablas »

butters schreef:Waar haal je die magneetjes?
ebay
Diameter 4 mm, dikte 0,5 mm.
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door butters »

ok thx :D
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Review: Sire Marcus Miller V7 Alder-5

Bericht door blablas »

Nieuwste aanwinst.
Afbeelding
Sire Marcus Miller V7 Vintage Ash-5. Direct de chromen pickguard schroeven vervangen door zwarte.

Afbeelding
En deze er even bij om de visuele verschillen tussen de standaard V7 en de Vintige V7 te laten zien (brug en brug pickup plaatsing).

Als ik wat meer speel uren er op heb zitten met deze zal ik een aanvulling maken op de review.
Laatst gewijzigd door blablas op 11 mei 2018, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Review: Sire Marcus Miller V7 Vintage Ash-5

Bericht door blablas »

Okay dan, paar dagen spelen en doedelen op deze vintage versie en mijn eerste indrukken.

De plussen.
-Gevoel: Hij voelt niet wezenlijk anders aan dan de standaard V7, hals en afstelling hiervan geeft dezelfde beleving. Degelijk en goed.

-Geluid: De preamp gedraagt zich gelijk aan de V7 (duh, zelfde preamp).
De hals pickup klinkt ook ongeveer het zelfde, misschien ietsjes scherper maar dat komt waarschijnlijk door de snaren en het gebruikte hout (ja, hout heeft invloed op de klank maar dat is marginaal en gaat niets uitmaken in 'real world' situaties).
Nu het grotere verschil, de brug pickup, deze heeft veel meer bite en is snappier, Sire zegt dat deze anders is als degene die in de standaard V7 zit en hij zit een paar millimeter dichter naar brug (vintage Jazz positie). Ik vind 'm heerlijk klinken met wat hals pickup erbij gedraaid.

-Uiterlijk en afwerking: Zit strak in de perfect gepoetste lak, aparte kleur, van dood rood tot diep oranje, al naar gelang hoe de lichtval is. De hals is volledig in hoogglans lak ingepakt, frets zijn vrij van lak. De slagplaat is netje en strak gemaakt. De brug is vintage qua uiterlijk met brokken draadeind als zadels, niet mooi wel effectief.

-Gewicht: 4,3 Kg, aanmerkelijk lichter dan de standaard V7 die ik heb.

De minnen.
Afbeelding
De meeste aanpassingen van de minnen zijn te zien in deze foto.

- De magneetpolen liggen op één vlak en de toets heeft een grote bolling, gevolg is dat de B en G snaren erg overheersen, simpele aanpassing, extra magneetjes op de polen plaatsen.

- Door deze zelfde bolling steken de stelschroeven van de B en G zadels veel te ver boven het maaiveld uit, standaard zitten in alle zadels M3x12 stelschroeven, heb ze voor deze snaren vervangen door M3x10.

- Standaard staan de knoppen naar mijn zin veel te ver boven de controls-plaat, was ook met de standaard V7, paar ringetjes aan de onderkant brengen dit terug naar iets wat ik visueel acceptabel vind. Was een millimeter of 5, is nu iets van 1 à 1,5.

- Scherpe freteinden, de meeste freteinden waren borderline scherp-niet scherp (voor de bouwer in mij), heb ik dus even afgewerkt.

Zoals je ziet zijn de meeste minnen eigenlijk meer een persoonlijk ding voor mij dan echt serieuze minpunten.
Wederom voor het geld een fantastische bas die zich net even onderscheid van de standaard V7 en daardoor het overwegen zeker waard is.
Laatst gewijzigd door blablas op 14 jul 2017, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Djee-Bass
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2016, 14:38

A magnetic thing

Bericht door Djee-Bass »

Blablas, te gekke tips geef je hier voor deze standaard toch al heel fijne bas. Even een vraag over de aanpassing met magneetjes.
- Ik heb een V7 4 snaar, wat zou je adviseren voor toepassing magneetjes per pool?
Verder heb je het over "CA" voor de zekerheid, wat bedoel je hiermee?
Ook je tip m.b.t. de potmeters ga ik opvolgen, dat stoorde me ook direct maar had zelf geen idee hoe het op te lossen. Ik overweeg trouwens ook wat fraaiere (zwart metalen) knoppen als replacements.
- Enig idee waar je die kunt halen?
Tenslotte was ik iets te enthousiast door direct bij ontvangst de chrome string cover te plaatsen. Aangezien Sire zelf geen gaatjes voorboort moet je dat zelf doen. Nu heb ik daar enorme spijt van en wil ik eigenlijk een nieuwe originele slagplaat hebben.
- Enig idee waar je die kunt halen? Via de site van Sire niks kunnen vinden...



butters schreef:
blablas schreef:Door de extreme radius die de toets heeft en het feit dat de magneetpolen op de pickup in één vlak liggen klinken de B en G snaren net wat harder dan de overige snaren, er is mee te leven maar het kan beter.

Quick, dirty & simple!
Voor de E en D polen een stapeltje van 3 neodymium magneetjes, halve millimeter dik en een diameter van 4 millimeter, voor de A een stapeltje van 4.
De toppen van de magneetpolen volgen nu goed de radius van de toets en klinkt de boel veel beter in balans.
Ze blijven uit zichzelf al redelijk op hun plaats maar ik heb ze nog even extra gefixeerd met CA-lijm.
Afbeelding

En wat meer detail.
Afbeelding
Das een goede tip. :D Ik merk het met de mijne ook. Waar haal je die magneetjes?
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Review: Sire Marcus Miller V7 5 en VV7 5

Bericht door Madame Clapotis »

Knoppen vind je misschien wel naar wens op Thomann: KLIK. BAX of Newtone vind je mogelijk ook wel wat.

@ Blablas:
Als ik het goedheb blijven de verschillen met de Vintage-reeks dus beperkt tot type brug, bridgePU-positie? Verschil in gewicht is allicht te wijten aan verschillende houtsoort? Prijs tussen de twee reeksen is ook gelijk, als ik het goed heb nagekeken.
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

A magnetic thing

Bericht door blablas »

Djee-Bass schreef:Even een vraag over de aanpassing met magneetjes.
- Ik heb een V7 4 snaar, wat zou je adviseren voor toepassing magneetjes per pool?
Geen idee, maar ik zou het zeker proberen, die magneetjes kosten geen drol.
Djee-Bass schreef:Verder heb je het over "CA" voor de zekerheid, wat bedoel je hiermee?
CA = CyanoAcrylaat = 10 seconden lijm. :wink:
Djee-Bass schreef:Tenslotte was ik iets te enthousiast door direct bij ontvangst de chrome string cover te plaatsen. Aangezien Sire zelf geen gaatjes voorboort moet je dat zelf doen. Nu heb ik daar enorme spijt van en wil ik eigenlijk een nieuwe originele slagplaat hebben.
- Enig idee waar je die kunt halen? Via de site van Sire niks kunnen vinden...
Nee, helaas... ik moet zeggen dat ik daar ook nooit naar zoek want lefty's zijn om het even van welk merk sowieso bijna niet te vinden, als ik een andere slagplaat wil maak ik die zelf wel 'even' uit een slagplaat-plaat.


Madame Clapotis schreef:@ Blablas:
Als ik het goedheb blijven de verschillen met de Vintage-reeks dus beperkt tot type brug, bridgePU-positie? Verschil in gewicht is allicht te wijten aan verschillende houtsoort? Prijs tussen de twee reeksen is ook gelijk, als ik het goed heb nagekeken.
Dat zijn voor zover ik het her en der lees de enige verschillen. Ze voelen verder volledig identiek aan.

Het gewicht verschil is gewoon het hout, de soort is daar niet eens een grote factor in, zelfde soort kan zomaar een procent of 40 verschil hebben, zelfs uit dezelfde boom.
Plaats reactie