Basgitaarforum gallery

Plaats hier berichten over alles wat met basgitaren en het bespelen van de basgitaar te maken heeft.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7175
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

ATK mod

Bericht door HNZ »

Wiro schreef:
HNZ schreef:Zal ik deze dan maar even laten zien? Weliswaar een tekening, maar het ìs een bas. Artist impression van m'n voorgenomen modificatie van een Ibanez ATK 100. Alleen wordt de blendknop (die grote) waarschijnlijk een 3-standen schakelaar. Wel doen / niet doen!? Advies graag!
Niet op deze manier. Voegt weining toe (en lelijk maar da's bijzaak).
Als je uitbreiding van het klank-spectrum wil plaats die extra pu dan dichter bij de hals. In elk geval verder van die andere vandaan en geheel omgeven door de slagplaat. Niet alleen voor 't uiterlijk, maar ook om een echt andere klankkleur toe te voegen. Experimenteer eerst met de plek waar ie 't best tot z'n recht komt.
Bedankt voor je advies, Wiro!

Ik heb al een ATK100 met een Mustang element in de halspositie. Die zit inderdaad dichter bij de hals. Ik vind de sound van dat element OK, maar zoek ernaar de sound die ik uit een precision krijg toe te voegen aan de fijne sound van de ATK. En daarom is het element in de a.i. gepositioneerd op de zelfde plek van mijn precision)*

Het uiterlijk is inderdaad niet aan de orde of onderdeel van de vraag. En overigens sorry voor mijn onduidelijkheid:
De vraag betrof eigenlijk of ik beter een blendknop dan wel een 3-standen schakelaar zou gebruiken. En waarom. :wink:


)* Die ik zo lekker vind klinken, maar waarbij ik de sound van een brugelement mis en waarvan ik de hals te dik vind om langere tijd comfortabel op te blijven spelen.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Basgitaarforum gallery

Bericht door Pedullist »

BassKees schreef:Jij zit toch op ICT? Dan zou je dat inderdaad moeten weten Pedullist!
De enige regels die ik kan handhaven zijn op mijn werk die van PCI Compliancy en vier ogen principe op aanpassingen op de systemen die het electronische betalingsverkeer in Nederland regelen. Lijkt me evident dat kaarthoudersgegevens zo goed mogelijk worden beschermd en dat het fijn is dat iedereen kan blijven pinnen. Regeltjes moeten iets wezenlijks bewerkstelligen, anders wijk ik ervan wanneer ik wil. En dat hou ik inmiddels ook al 20 jaar vol zo. :) En off/on topic op internet fora? Kom op...gaat nergens over. Het hele leven beweegt zich op off topic wijze.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Basgitaarforum gallery

Bericht door Pedullist »

Stinky schreef:ik ben ook al aan hele tijd niet meer bij Adrian geweest dus count me in.
gezellie.

wanneer? :D
ZIjn we met zijn vijven al? BGF road trip!
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Basgitaarforum gallery

Bericht door SpcMnk »

Dat is krap een uurtje rijden van hier :shock: binnenkort ook maar eens gaan buurten.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Basgitaarforum gallery

Bericht door Pedullist »

:lol:
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

ATK mod

Bericht door Wiro »

HNZ schreef:...De vraag betrof eigenlijk of ik beter een blendknop dan wel een 3-standen schakelaar zou gebruiken. En waarom. :wink:

)* Die ik zo lekker vind klinken, maar waarbij ik de sound van een brugelement mis en waarvan ik de hals te dik vind om langere tijd comfortabel op te blijven spelen.
Da's simpel; altijd blend want meer mogelijkheden / fijner regelen.
Tevens om eventuele fase-verschijnselen te kunnen omzeilen.
Maar misschien is dit ook wel weer heel persoonlijk...
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7175
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Basgitaarforum gallery

Bericht door HNZ »

Bedankt Wiro, da's een duidelijke motivatie. Wat is dat met die fase-verschijnselen?
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Basgitaarforum gallery

Bericht door BassAgent »

Pedullist schreef:
Stinky schreef:ik ben ook al aan hele tijd niet meer bij Adrian geweest dus count me in.
gezellie.

wanneer? :D
ZIjn we met zijn vijven al? BGF road trip!
*meldt zich aan*
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Basgitaarforum gallery

Bericht door deevit »

Nog altijd erg content met m'n setje TRB's. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

fase & polariteit

Bericht door Wiro »

HNZ schreef:Bedankt Wiro, da's een duidelijke motivatie. Wat is dat met die fase-verschijnselen?
Feitelijk is dit het verhaal van juist aansluiten. Hierbij heb je diverse opties.
Seymour Duncan legt uit:
https://www.seymourduncan.com/blog/the-t ... ade-simple
https://www.planetz.com/pickup-magnetic- ... and-phase/
Je zou bijvoorbeeld een faseschakelaar kunnen toevoegen indien zowel in- alsook uit fase beide een bruikbare sound opleveren.
Met een blend knop kun je uiteraard niet in/uit fase beïnvloeden. Maar wel beter de eventuele 'sweet spots' benaderen.
Afbeelding

Hiermee kun je ook een stap verder gaan en een meerstanden schakelaar gebruiken voor de diverse combinatie-mogelijkheden:
https://colomar.com/Shavano/pickup-wiring.html
Afbeelding
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Basgitaarforum gallery

Bericht door blablas »

Glamor time!
Afbeelding
StingRay 5 met een bescheiden controls cover, deze finish en dit mooie hout verdient het niet om bedekt te worden door een groot brok wit plastic


Nieuwste aanwinst.
Afbeelding
Sire Marcus Miller V7 Vintage Ash-5. Direct de chromen pickguard schroeven vervangen door zwarte.

Afbeelding
En deze er even bij om de visuele verschillen tussen de standaard V7 en de Vintige V7 te laten zien (brug en brug pickup plaatsing).
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Basgitaarforum gallery

Bericht door dr. Bassvibes »

blablas schreef:Glamor time!
Afbeelding
StingRay 5 met een bescheiden controls cover, deze finish en dit mooie hout verdient het niet om bedekt te worden door een groot brok wit plastic
Straalt heel erg veel klasse uit zo, prachtig. :)
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13369
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Basgitaarforum gallery

Bericht door LeftyJ »

blablas schreef:Glamour time!

Nieuwste aanwinst.
Afbeelding
Sire Marcus Miller V7 Vintage Ash-5.
Die kleurstelling zou ik ook gekozen hebben. Lekker hoor!
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Basgitaarforum gallery

Bericht door blablas »

Het is bijna ongelofelijk de keuze die Sire aan lefty's aanbiedt op het moment, is wel een verademing na alle boring black & white en sunburst-tort keuze die je meestal tegenkomt.
Ik vind trouwens sunburst-tort niet lelijk maar als ik kan kiezen zou ik er toch niet zomaar voor gaan!
Plaats reactie