Hevos donar cabinet, iemand ervaring?

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Hevos donar cabinet, iemand ervaring?

Bericht door RaySting »

Dag, ik kan een Hevos Donar cabinet van iemand overnemen. Ben op zoek naar 1 goede alleskunner!
Deze is uitgerust met een 15 inch + 6 inch speaker + tweeter. 400 watt over 8 ohm!

Ik kan meer zeer beperkt input vinden op het internet. Slechts 1 review die positief is, maar wat duwkracht mist in het laag. Ook you tube biedt geen uitsluitsel. Ik speel zelf slechts enkel 4 snarig, dus ik vraag me af of ik tegen dat probleem op zou lopen?

Het is een wat oudere variant van deze https://www.hevos.nl/donar/

Mocht je er ervaring mee hebben, dan hoor ik dat graag!

Met groeten, Raymond
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 915
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Hevos donar cabinet, iemand ervaring?

Bericht door evertalbers »

De enige keer dat ik over een Donar speelde was lang geleden. Ik vond hem toen helemaal geweldig maar te groot. Ik had toen nog niet zoveel referentiekader, maar ik denk dat ik nu weer hetzelfde zou vinden.

Ik ben een liefhebber van het directe en natuurlijke Hevosgeluid, speel al jaren over een Midget en nu een Super 12, stond onlangs op het punt om deze om te ruilen voor een Schertler maar besloot na een paar avonden vergelijken toch om de Hevos te houden.

Als je zompige rock maakt kun je beter iets anders kopen, maar als het geluid van je bas goed wil horen is de Donar een erg goede optie.

Ps Oh ja, als je versterker ruist hoor je dat dus ook direct met die slottweeter opengedraaid. Wat voor top heb je?
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Hevos donar cabinet, iemand ervaring?

Bericht door RaySting »

Dank voor je feedback, erg prettig.

Ik gebruik nu mijn 'oude' trace eliot top.
250 watt bij 8 ohm.
Eigenlijk alleen als power amp.
Mijn geluid regel ik via een klein pedalboardje dat ik altijd naast me heb staan op een mini keyboardstandje.
Ik gebruik de (pedalen dus) compressor van aguilar, de mxr 10-bands eq, de tech21 vt bass, de tonehammer preamp van aguilar.
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Hevos donar cabinet, iemand ervaring?

Bericht door RaySting »

Volgend jaar wil ik ook weer eens een nieuwe top (deze gaat immers al werd 25 jaar mee). Ik ben al een tijdje aan het oriënteren. Het zal een keuze worden tussen een markbass, de 800 van mesa boogie, de tonehammer 500....of..... de darkglass. Alhoewel ik de distortion nauwelijks zal gebruiken.

Het nadeel van deze cab is de 8 ohm. Ik zou m graag als stand alone gebruiken. Maar de tonehammer bijvoorbeeld geeft maar zo'n 250 watt af bij 8 ohm. Dan drukt het weer niet lekker op de versterker....
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Hevos donar cabinet, iemand ervaring?

Bericht door RaySting »

De trace geeft ook 250 watt bij 8 ohm, maar die heeft ook slechts 8 ohm uitgangen, en de watts van de trace zijn altijd behoorlijk stevig geweest, nooit tekort geschoten en altijd het gevoel gehad dat er nog genoeg ruimte over is....

Ik houd ook wel van een versterker en cab combi die een clean geluid kunnen uitdragen. Bijkleuren kan altijd. In de repetitie ruimte staat nu een ampeg pf 500. Leuke versterker, niets mis mee, best mooie eigen sound ook. Maar het ampeg-randje wegdraaien zit er eigenlijk niet in...
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 915
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Hevos donar cabinet, iemand ervaring?

Bericht door evertalbers »

Zou best een leuke combi met die Trace top kunnen zijn, ik speel wel eens over zo'n ding (preciese type weet ik niet) over een zelfbouwbox en dat klinkt een beetje droog maar niet verkeerd. 250 watt over een 15" is voor mij hard zat (ik heb zelf max. 350 W over 12" wat ongeveer even hard zal zijn), maar er zijn mensen op dit forum die daar anders over denken. Hoe hun zangers en blazers zichzelf dan nog kunnen horen is mij een raadsel.

Zou ook mooi zijn als er nog iemand anders reageert hier.
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Hevos donar cabinet, iemand ervaring?

Bericht door RaySting »

Dank voor je feedback!
Ik laat het aanbod toch even lopen.
Het zal een hele goede kast zijn, maar ga eerst eens kijkeb wst voor top er dit jaar bij komt....en gevoelsmatig wil ik waarschijnlijk toch gaan voor 2 losse 12inch kastjes.

Groet raymond
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Hevos donar cabinet, iemand ervaring?

Bericht door Abathur »

Omdat ik die van mij verkoop, en de specs zocht, kwam ik via Google jouw post tegen. Hij verschijnt straks in A&G. Niet bedoeld als spam, puur als grappig feitje en achtergrond. :lol:

Maar, ik heb veel ervaring met het cabinet! Ik heb hem zo'n 6 jaar lang gebruikt en vond 'm te gek. Een superstrak geluid, waarbij de lage b tot de meest hoge bijklanken in m'n overdrive perfect werden weergegeven met veel DRUK. Dat vond ik altijd het meest kenmerkende aan de kast. Hij voelt alsof hij instant reageert met meteen de volle druk erachter. Ik gebruikt hem sowieso altijd, en als ik maar 1 cabinet kon meenemen was het de Donar. Met ieder ander cabinet heb ik altijd het gevoeld gehad concessies te maken op een gebied (niet genoeg laag, te weinig druk, te sloom, te weinig hoog / punch / scherpte, et cetera. Ik kan 'm iedereen aanraden, oprecht het beste stuk gear wat ik heb mogen gebruiken.
Gebruikersavatar
RaySting
Berichten: 251
Lid geworden op: 06 okt 2014, 21:46

Hevos donar cabinet, iemand ervaring?

Bericht door RaySting »

Dank voor je feedback Abathur....heb je pok een pm gestuurd....misschien toch geïnteresseerd!!!
'Women and rhythm-section first!' - Jaco Pastorius -
Plaats reactie