Pedalboards

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Door een ongelukkige autofill van mijn browser was geen huisnummer ingevuld, en maakte deze loopmaster looper een reis VS - België - VS - België. Eind goed, al goed: looper eindelijk aangekomen. Door nog gebrek aan patchkabels is dit een 'light'-versie waar ik vanavond mee zal optreden. Dit bord komt in de loop van mijn 'moederbord', met compressor, tuner, preamp en chorus.

L1 - OC2
L2 - delay - POG
L3 - TC Electronic Distortion
L4 - MXR BEF - LS2 met Mooer Bass Sweeper
L5 - door kabelgebrek nog leeg
Onder het bord hangt een Cioks Schizophrenic.

Afbeelding
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Pedalboards

Bericht door Pedullist »

Aangezien ik nooit sleep met mijn gitaar- en baspedal boards vroeg ik me af of er zoiets als een 9V patch kabel bestaat van een metertje of drie. :) Zodat ik gebruik kan maken van 1 T-Rex Fuel Tank....
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3050
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Pedalboards

Bericht door Van Tango »

Patch kabel weet ik niet, maar een OneSpot heeft 3 meter kabel: https://www.thomann.de/nl/visual_sound_1_spot_9vdc.htm
What difference does it make?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19762
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Pedalboards

Bericht door Rieno »

Je zou het ook zelf kunnen maken...3 meter kabel en 2 plugjes, soldeerboutje erover en klaar.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Pedalboards

Bericht door Pedullist »

Heb je mij wel eens zien solderen?
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Pedalboards

Bericht door SpcMnk »

utility board. In het kader van, alles op een zo klein mogelijke plank om aan de ene kant een bas in te pluggen en aan de andere kant een versterker, of power amp, of actieve speaker, of koptelefoon, of mixer..

Afbeelding
en alles gepowered (inclusief de 300mA trekkende enabler) met 1 enkele cheap ass Chinese 1spot. Storing en ruis vrij! :dance:

Die 3leaf audio enabler is echt geweldig. Pre-amp, DI en headphone amp in 1. En dat klinkt!! Voorheen gebruikte ik een Zoom B3 als headphone amp, maar dit ding!! Als de headphone kwaliteit van zoom te vergelijken is met philips dan is de enabler in het straatje van NAD en B&O. Wat een verschil!! Zoom is dikke prima maar, dit is toch wel smullen. Elke nuance klinkt kraak helder. De pre-amp is heel transparant, je hoort wat je erin stopt. Je kunt een aantal frequenties harder of zachter draaien zonder dat hij kleurt. Dit nodigt echt uit tot spelen. Heerlijk hoe zo'n gek kastje weer kietelt.

Nu nog een fatsoenlijk interface om op te kunnen nemen en dan is de Zoom B3 overbodig en kan ie de deur uit.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Pedalboards

Bericht door Pedullist »

Afbeelding

Mijn ideale plankje is denk ik klaar. Moest even puzzelen om het erop te krijgen.

Ik twijfel nog wel over die positie van de Sonic Spark. Ben geneigd om hem vóór alle effecten te plaatsen, aangezien het toch een type eq is. Maar nu ik erover nadenk is wellicht na de compressor en voor de reverb een betere optie.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18580
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Pedalboards

Bericht door Pedullist »

Ik ga de Chorus achter de Dual Comp zetten toch. En volgens Lehle is de Sonic Spark vooraan de beste optie.
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7874
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Pedalboards

Bericht door BassKees »

De huidige stand van mijn bakje:
Afbeelding
Het Pedaltrain gedeelte gaat altijd mee. De Emma, MultiDive en chorus zitten in de loop van de LS-2. Over de Emma ben ik eerlijk gezegd niet erg content, toch een hoop laagverlies. Ik denk er aan om mijn BassIQ weer te gaan gebuiken. Wil er toch nog graag weer een octaver bij hebben, spijt dat ik mijn MXR weg heb gedaan...
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Pedalboards

Bericht door SpcMnk »

Leuke plank!
Ennne die Emma.. ik heb ze ook nooit gemogen. BassIQ zal inderdaad minder laag verlies hebben.

De huidige stand hier.. ik was klaar met de softbag van mijn nano+, dus op zoek naar iets met een hardcase en waar ik iets meer pedalen naast elkaar op kwijt kan. De metro24 is het uiteindelijk geworden. De kist (waar meteen stickers op moesten want zo steriel is ook niks) is meer dan prima. de plank.. breed genoeg maar, hij had van mij minder diep gemogen. Voordeel hiervan is wel dat er minder snel schade aan de connectors plaats zal vinden. En mijn tuner past nu ook weer op de plank. Via de headphone out van de Enabler (of de normale output als ik de headphone gebruik) Ik wil mijn tuner aan kunnen laten staan tijdens het spelen. Vooral met fretloos. Vandaar dat hij niet in de keten zit.

Afbeelding
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Mike.
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 mei 2010, 21:30

Pedalboards

Bericht door Mike. »

De huidige stavaza. Momenteel zeer content mee, de Rodenberg is een van de laatste aanwinsten, lang gezocht naar de ideale overdrive/distortion. The search has ended (hopelijk).
Bijlagen
Pedalboard.JPG
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Pedalboards

Bericht door bobbelmans »

Afbeelding

Ik ben 'nieuw' in het pedalen wereldje.

De Freeze is tot nog toe niet aan bod gekomen in de band evenals de Digitech bass synth wah.

Vind het lastig hoor dat pedalen gedoe.
Thuis kan het dan heel leuk klinken maar in de oefenruimte moet ik dan toch weer draaien aan knoppen en vind ik vaak wat ik thuis had bedacht toch niet zo leuk in band verband.
Maar leuk speelgoed dat is het!
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Pedalboards

Bericht door Madame Clapotis »

Voor nieuw te zijn in het wereldje heb je anders wel al enkele flink leuke pedalen! :)
Leuk speelgoed is het zeker. Tip: neem je repetities op (als je kan in multitrack) en beluister ze achteraf, om te horen welke sounds werken en welke niet, waar je wat instellingen zou kunnen bijsturen etc. Repetities herbeluisteren is overigens nooit een slecht idee, vind ik.

Mijn effectenbord is alweer aardig gewijzigd ten opzichte van de versie bovenaan deze pagina, twee maanden geleden.
Exit MXR M82 en Mooer Sweeper (plus bijhorende LS-2), met een SA Manta in de plaats. Die laatste is minder goed in organische oldschool bubbles dan de beloved MXR, maar is gewoon immens veelzijdiger voor diverse settings. Met een expressiepedaal aan de Manta heb ik gelijk een lowpass filter erbij, en de oversturingen in de Manta zelf zijn ook helemaal niet slecht. Door de LFO-mogelijkheden van de Manta gaat waarschijnlijk ook de TC Modulator er binnenkort uit.
De POG en de OC2 vergelijk ik binnenkort met respectievelijk een Mooer Tender en een COG T16. Ik houd van mini pedaaltjes :)

Afbeelding


En, belangrijker misschien, het moederbord! Dit bord gaat bij elke groep mee, en eventueel lus ik er het bovenstaande bord bij.
De Iron Lung vult voor de lol even de vrije plek van de verkochte chorus.

Afbeelding

Ondertussen ben ik bezig met mijn verse Line 6 M9 en de SuperEgo te integreren. :cheer:
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Pedalboards

Bericht door Sjtevel 1984 »

Zo, nu hoop ik toch voor een jaartje of twee klaar te zijn.
IMG_8215.JPG
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Pedalboards

Bericht door A-lex »

wacht maar tot je modulatie en delay ontdekt :mrgreen:
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Plaats reactie