blablas DHZ gedoe

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

blablas DHZ gedoe

Bericht door Jay2U »

Freteinden pak ik bij voorkeur aan als het buiten vriest. Dan is de lucht en dus ook het hout droog en steken de frets maximaal uit. :wink:
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

Ik pak ze gewoon aan als ik het nodig vind.... Desnoods meerdere keren. :lol:

Er zijn wel eens dagen in het jaar dat het niet vriest. :wink:
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

mini mods

Bericht door blablas »

Afbeelding

Afbeelding
Trimpotmeter ingebouwd direct voor de uitgang in deze twee basjes, het zijn hoge output pickups (en/of preamps) in beiden en ze waren met de daarvoor bedoelde knoppen niet fijn te regelen, was meestal of uit of gelijk (veel) te hard, de twee pickups op elkaar afstemmen was een ramp. Na het instellen van de trimpotmeter gaat het regelen nu heel fijn en zonder problemen.

Snap niet dat ik nooit eerder op dit idee ben gekomen met die Steinberger die ik al jaren heb. :facepalm:

Heb bij die Spector ook even de draairichting van de volume knoppen veranderd, was op deze nog dommer uitgevoerd dan normaal met lefties - de bas en hoog knoppen draaien de goede kant op (rechtshandig), de volume knoppen draaiden de andere kant op!
Laatst gewijzigd door blablas op 29 apr 2018, 00:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

blablas DHZ gedoe

Bericht door en Adriaan »

Ze willen je het bij Spector niet te gemakkelijk maken.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

Dat blijkt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

blablas DHZ gedoe

Bericht door rensbass »

K had ooit n rebop, dat ding had ook een enorme output. Overstuurde versterker en pedalen snel.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

mini mods

Bericht door Jay2U »

blablas schreef:Afbeelding
Afbeelding
Trimpotmeter ingebouwd direct voor de uitgang in deze twee basjes, het zijn hoge output pickups (en/of preamps) in beiden en ze waren met de daarvoor bedoelde knoppen niet fijn te regelen, was meestal of uit of gelijk (veel) te hard, de twee pickups op elkaar afstemmen was een ramp. Na het instellen van de trimpotmeter gaat het regelen nu heel fijn en zonder problemen.

Snap niet dat ik nooit eerder op dit idee ben gekomen met die Steinberger die ik al jaren heb. :facepalm:

Heb bij die Spector ook even de draairichting van de volume knoppen veranderd, was op deze nog dommer uitgevoerd dan normaal met lefties - de bas en hoog knoppen draaien de goede kant op (rechtshandig), de volume knoppen draaiden de andere kant op!
Zoiets heb ik zes jaar geleden bij m'n Ibanez gedaan. De output was over 3/4 van de potmeters te hoog voor de meeste effectpedalen. Die extra trimpot heb ik schakelbaar gemaakt, zodat ik ook zonder deze voorziening kan spelen. De schakelaar heeft een derde stand, waarmee de bas helemaal stil is.
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

blablas DHZ gedoe

Bericht door stan dale »

aangezien hier over mods wordt gesproken, hier he resultaat van een mexicaanse jazzbass geüpgraded met bartolini 57 JJ pick-ups en een 2 band noll pre-amp. Altijd leuker om te horen hoe combinaties klinken.https://www.youtube.com/watch?v=8aagrXdAuR8
Laatst gewijzigd door stan dale op 07 jan 2017, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

Even voor de duidelijkheid, er word hier niet alleen over mods gesproken!
Dit topic is een soort van dagboek van mijn knutselavonturen - wat varieert van kleine mods tot complete nieuwbouw.

Je mag hier verder toevoegen wat je zelf wilt, dat maakt mij op zich niet zoveel uit maar bij voorkeur in een reactievorm.

Bartolini maakt hele fijne pickups, hebben eigenlijk altijd mijn voorkeur, jammer dat de meeste types hier lastig (lees: zonder hoge invoer kosten) te krijgen zijn. Goed alternatief vind ik Delano, deze zitten meestal ongeveer in dezelfde klank-hoek en zijn wel makkelijk te krijgen in Europa. Soms gebruik ik ook andere merken maar dat is meestal om iets te proberen of een specifiek geluid te krijgen.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

Zie bij het filmpje dat het een Noll preamp is. Hier schreef je Poll. :lol:
Ik heb alleen maar ervaring met de Noll 3 bands met parametrisch mid preamp, kan hier helaas nog altijd geen zinnig oordeel over geven want ik heb hem gebruikt in mijn 12 snaar (4 plus dubbele octaaf) project gebruikt en dit ding is zo overdonderend dat ik nog altijd niet kan plaatsen wat volledige de preamp precies doet.

Deze dus.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door blablas op 29 apr 2018, 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

blablas DHZ gedoe

Bericht door stan dale »

sorry zal het niet meer doen :worship:
ja bartolini zijn bij mij al een vertrouwde sedert de gary willis fretless uit 99, al vele van mijn bassen gemoded naar bartolini en het werkt wel fijn voor mij. Misschien omdat de sound ervan mij 17 jaar vertrouwd in de oren klinkt.
Het schrijffoutje aangepast(stomme spellingscontrole)
Aangezien blablas dat ji al wat mooie bassen hebt gemaakt vraag ik jouw mening of raad bij mijn eerste bodyshaping.
Mocht je mij enig advies kunnen geven zal ik jou heel dankaar zijn :D
viewtopic.php?f=11&t=65508
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

Ik houd je topic al in de gaten. :)
En daar waar ik tips en advies kan geven volgt dat vanzelf, als je daar vragen hebt en ik weet een antwoord volgt dat ook.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Even aan het doedelen geweest met de StingRay 5, andere controls cover er op gezet, ik had deze gelijk met die twee die hier al eerder waren getoond gemaakt en dus 'op de plank liggen'.
Afbeelding
Geeft ietsjes meer visuele rust dan die oranje.

Waarom?
A - Omdat het kan.
B - Was wel benieuwd hoe deze er uit zou zien op deze body.
C - Omdat doedelen zo leuk is.
Laatst gewijzigd door blablas op 10 jul 2017, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26245
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

blablas DHZ gedoe

Bericht door Hans58 »

Ik vind het mooi. Staat 'm goed!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: blablas DHZ gedoe

Bericht door blablas »

Glam-shot.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door blablas op 29 apr 2018, 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie