Het Snelle Vraagjes Topic

Zelfbouw, reparaties, afstellen en nog veel meer.
Gebruikersavatar
en Adriaan
Berichten: 4083
Lid geworden op: 02 jan 2004, 19:44

Topkam

Bericht door en Adriaan »

Michiellll schreef:*edit: lijm? en welke dan: secondelijm lijkt mij niet
Lijkt mij wel.
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Michiellll »

Okido, dan ga ik op zoek naar waar ik in omgeving Lelystad en Diemen het beste terecht kan. Denk dat Lelystad redelijk uitgestorven is wat dat betreft. Diemen en ertussenin zal vast wel lukken. Thnx!
Gebruikersavatar
Jonas_
Berichten: 535
Lid geworden op: 13 okt 2009, 12:35

Bronco dingetjes

Bericht door Jonas_ »

Ik heb voor een prikkie een bronco bas gekocht. Nu lijkt er weinig spanning op de snaren te staan. Dit komt (denk ik) ook doordat het een shortscale is. Mijn idee is om er tegen die tijd een hoop aan te verbouwen maar ik vroeg me af of het zin heeft om hem string through te maken ivm mogelijk extra snaarspanning. En heeft iemand ideeen voor clover leaf tuners die 1 op 1 passen?
Frankenstein Jazz
Frankenstein Precision
Gebruikersavatar
Jay2U
Berichten: 3642
Lid geworden op: 16 aug 2012, 23:14

Bronco dingetjes

Bericht door Jay2U »

Jonas_ schreef:Ik heb voor een prikkie een bronco bas gekocht. Nu lijkt er weinig spanning op de snaren te staan. Dit komt (denk ik) ook doordat het een shortscale is. Mijn idee is om er tegen die tijd een hoop aan te verbouwen maar ik vroeg me af of het zin heeft om hem string through te maken ivm mogelijk extra snaarspanning. En heeft iemand ideeen voor clover leaf tuners die 1 op 1 passen?
String-through geeft je geen extra spanning. De spanning is een functie van de actieve lengte van de snaar, de massa en de toonhoogte. Wil je meer spanning, dan zal je dikkere snaren moeten nemen. Enkele jaren terug heb ik 'ns een rekenprogrammaatje geschreven voor het rekenen aan snaren. Hier is een link naar m'n DropBbox: https://www.dropbox.com/s/tckc2rjzxs095 ... r.exe?dl=0
Afbeelding
Just a cover of a real bassist - Dit speel ik gewoon graag
May the Force of the Groove be with you!
Gebruikersavatar
Drakeskullnl
Berichten: 343
Lid geworden op: 25 jun 2014, 15:51

Trussrod Peavy Fury bass

Bericht door Drakeskullnl »

Weet iemand toevallig de maat van de inbus voor een peavy fury bass trussrod (en zo ja heeft iemand er een te leen liggen, wellicht mee te nemen op de algemene meeting?)
Martin
============------============
Raggen met hart en ziel.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door SpcMnk »

Peavey heeft toch altijd 5/16" ? zelfde als gibson geloof ik en jaren 90 fenders.


Andere vraag... ik heb de pickups uit onderstaande bas gehaald voor iets anders. En wil de bas eigenlijk verkopen. als ik hem zonder pups verkoop (wel met CTS pots, orange drop en 3 laags slagplaat, alles wat te shielden is, is ge-shield) wat zou ik er dan voor kunnen vragen? versus, wat als ik er een standaard setje in zet? thanks!

Afbeelding
Fender MIM 94
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Drakeskullnl
Berichten: 343
Lid geworden op: 25 jun 2014, 15:51

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Drakeskullnl »

SpcMnk schreef:Peavey heeft toch altijd 5/16" ? zelfde als gibson geloof ik en jaren 90 fenders.
Thanks!
Martin
============------============
Raggen met hart en ziel.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10780
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Joey »

SpcMnk schreef:Peavey heeft toch altijd 5/16" ? zelfde als gibson geloof ik en jaren 90 fenders.


Andere vraag... ik heb de pickups uit onderstaande bas gehaald voor iets anders. En wil de bas eigenlijk verkopen. als ik hem zonder pups verkoop (wel met CTS pots, orange drop en 3 laags slagplaat, alles wat te shielden is, is ge-shield) wat zou ik er dan voor kunnen vragen? versus, wat als ik er een standaard setje in zet? thanks!

Afbeelding
Fender MIM 94

Ik geef je er 5 euro voor! Nee serieus, ik heb nog een setje Fender Precision Lyte pickups liggen die er precies in kunnen... :roll:
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door tjoepatjoep »

Ik zou een basgitaar nooit zonder pick-ups verkopen, in ieder geval, niet als het geen parts bas is...
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door SpcMnk »

Dat klinkt als goed advies. Dus, deze bas is op mp te vinden tegen de tijd dat er weer een leuk setje pups in zit.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Erikx »

Wie kan mij helpen? Ik heb mijn Delano Sonar 3 preamp precies zo gesoldeerd als de tekening, maarrrrrrr.... Passief werkt alles prima, actief (volumeknop ingedrukt) helemaal niks, ook geen kraak of ruis. Wat is de meest logische fout ervan uit gaande dat het soldeerwerk goed is? Andere push/pull pot proberen of moet het iets anders zijn?
Bijlagen
20170111_224850.jpg
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door tjoepatjoep »

Batterij?
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door stan dale »

zou ook zeggen de batterij. heb dat ook al eens voorgehad. probeer eens een andere nieuwe batterij. het zou ook kunnen dat er ergens ongewenst contact is met de bedrading maar dan zou hij in passieve modus ook niet werken denk ik
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door Erikx »

Al diverse batterijen geprobeerd helaas, met multimeter eraan. Dat was t niet....
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2342
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Het Snelle Vraagjes Topic

Bericht door MaartenV »

Erikx schreef:Al diverse batterijen geprobeerd helaas, met multimeter eraan. Dat was t niet....
Heb je die multimeter ook al tegen de verschillende onderdelen van je circuit gehouden? Is er overal contact waar dat hoort (en geen contact waar dat niet hoort)?
Het is makkelijker als je denkt.
Plaats reactie