Welke basversterkers gebruiken jullie

Plaats hier alles wat met versterking te maken heeft.
Gebruikersavatar
Gothbin
Berichten: 418
Lid geworden op: 22 dec 2006, 09:59

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Gothbin »

Ik speel al 15 jaar op een oude Eden WT-300 met een Mesa Engineering Power 2 x 10" Cab. Ik speel er alleen nog maar thuis mee. Mijn rug wil niet meer, en de trappen op en af gaat niet meer. Als ik overigens buiten de deur speel, is het op jamsessies, en daar staat altijd een bassamp. Ik speel zowieso een een stuk minder bas, heb me de laatste jaren wat meer toegelegd op componeren, gitaarspelen en opnemen. Vind bas nog altijd erg leuk hoor, daar gaat het niet om.

Robin.
Keep it low! :dance:
Gebruikersavatar
G8
Berichten: 97
Lid geworden op: 23 apr 2006, 22:00

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door G8 »

Ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest. Dacht laat ik weer eens inloggen. Vooral vanwege het feit dat ik wel eens een nieuwe basversterker wil.
Logisch dat ik dit topic bekijk. Wat ik me afvraag: velen hebben een gigantische stack aan materiaal waar je makkelijk het huisje van de drie biggen mee omver blaast. De geluidsmannen zullen blij met jullie zijn dat de stack in de back zoveel geluid maakt.
Mijn ervaring is dat minder geluid in de backline, via een DI veel makkelijker te regeleren frontgeluud geeft. Waarom dan zo een groot en zware stacks?
Sterker nog: ik zie zelfs sommige foto's met een DI en twee mica voor de stacks.
Ik ben ze nog niet vaak tegengekomen:geluidsmannen die drie sporen reserveren voor een bassist.
Overigens: ik heb nu een oude warwick versterker, een combo met 15 inch.
Wat zouden jullie mij adviseren: niet te zwaar en groot setje voor <1000?, toch voldoende voor genoeg power op het podium? Mag combo of los zijn?
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 908
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door evertalbers »

G8 schreef:Mijn ervaring is dat minder geluid in de backline, via een DI veel makkelijker te regeleren frontgeluud geeft. Waarom dan zo een groot en zware stacks?
Ik zit zelf ook meer op jouw lijn hoor, maar over "een compact 112 combootje met een DI" ben je vrij snel uitgepraat, dus ik vermoed dat het ook hierdoor komt dat deze thread vol lijkt te staan met alleen maar enorme installaties.
G8 schreef:Overigens: ik heb nu een oude warwick versterker, een combo met 15 inch.
Wat zouden jullie mij adviseren: niet te zwaar en groot setje voor <1000?, toch voldoende voor genoeg power op het podium? Mag combo of los zijn?
Een 15 inch wordt door veel mensen als ongedefinieerd ervaren, en jij zoekt ook iets anders, dus als je naar een 210 of een 112 neodymium gaat zul je waarschijnlijk al een flinke stap voorwaarts maken voor je gevoel. Ik zit zelf nogal aan de 'cleane' kant qua smaak (Hevos, Glockenklang, Markbass, liefst front-ported of anders deze https://secure.schertler.com/en_IT/shop ... technology - is iets minder clean maar wel lekker).

Over versterkers voor een crunchy rock-geluid, als je dat wil, kunnen anderen meer vertelllen.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Bolobass »

Waarom dan uberhaupt een cab neerzetten? Een sansamp met di naar de pa, klaar ben je.

Als je toch graag een lichtgewicht set wil hebben wat is de sound die je zoekt?

Edit: oh ja, een grote stack hoeft niet hard te werken voor een goed geluid he :wink:
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door superbas42 »

Joey: ze zijn (bijna)niet te reconen vanwege de afwijkende conus/spoel diameter omdat de tweeter er doorheen gaat...ook schijnt de spoel iets dunner te zijn en heeft weinig tolerantie . Eden heeft deze speakers al lang niet meer in productie en maakt ze ook niet meer. Er is niet echt een andere fabrikant die recone sets maakt voor die speaker. Eden maakte toen de tijd hun eigen speakers, maar laat de speakers nu ergens anders maken.(Eminence dacht ik)
let's JayDee !
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door HNZ »

Sinds gisteren weer terug bij Ampeg. SVT 350H, all transistor top met Mosfet eindtrap. As good as new. Klinkt errug goed!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 908
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door evertalbers »

Bolobass schreef:Waarom dan uberhaupt een cab neerzetten? Een sansamp met di naar de pa, klaar ben je.
In principe zou dat kunnen, maar het is vaak zo dat er geen goede monitor en/of aparte mix voor de bassist voorhanden is. Dus beter om maar wat bij je te hebben.
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Bolobass »

evertalbers schreef:
Bolobass schreef:Waarom dan uberhaupt een cab neerzetten? Een sansamp met di naar de pa, klaar ben je.
In principe zou dat kunnen, maar het is vaak zo dat er geen goede monitor en/of aparte mix voor de bassist voorhanden is. Dus beter om maar wat bij je te hebben.
Ah ik ben ook de zanger dus heb ik soms wel een monitor gelukkig
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door rich13 »

G8 schreef: Overigens: ik heb nu een oude warwick versterker, een combo met 15 inch.
Wat zouden jullie mij adviseren: niet te zwaar en groot setje voor <1000?, toch voldoende voor genoeg power op het podium? Mag combo of los zijn?
Wat zijn je wensen, en wat zijn de podia die je bewandelt?

Hier zie je inderdaad veel stacks voorbij komen, ik ben daar juist helemaal niet van. Thuis heb ik een combo met 1x8, in de oefenruimte met een redelijk meppende drummer mn 300 watt Ashdown top met een 1x10, en op het podium alleen top, en dan via DI. Of gewoon rechtstreeeks de DI in, zonder Sansamp of toestanden.Grootte podia is wisselend, maar nooit echt klein, en er is altijd een monitor voor me. Ik heb hier nog een 4x10 kast staan, maar die is al jaren niet van de rommelkamer afgekomen.

Een 1x15 zou ik zelf afraden, grote speakers geven het geluid als je er redelijk dichtbij staat op het podium niet lekker weer.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door HNZ »

SO! Daar is geen woord Turks bij!

EDIT: Zin sloeg op een inmiddels verwijderde spam (phising?) post van een halve pagina in het Russisch.
Laatst gewijzigd door HNZ op 15 mar 2017, 17:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23284
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door rich13 »

Ik heb dan ook geen behoefte om hard te tuteren.

Edit: toch kwam t wel aardig uit :D
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door Muziekschuur »

Zijn er nog dynacord gebruikers?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
jorren
moderator
Berichten: 2581
Lid geworden op: 20 jan 2015, 19:48

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door jorren »

Ik gebruik geen :D
Morris SG bass 30”
Squier FSR (Late 50s) Precision
BassAgent schreef: 13 apr 2020, 10:21 Ik zag dat goedkopebassenfetisjist Jorren (bedoel ik niet vervelend trouwens) erop had geboden.
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door bazz59 »

jorren1008 schreef: 16 mar 2017, 16:50 Ik gebruik geen :D
Idem :jaaaaa:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1199
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Re: Welke basversterkers gebruiken jullie

Bericht door baskruit »

Ik wilde als zolderbassist mijn versterking de deur uit doen. De oude cabs waren al verkocht en dan stuit je opeens op dit.

Afbeelding


Ik zal toch ooit wel weer optreden? :-)
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Plaats reactie