Sansamp bass driver de luxe

Plaats hier berichten over alles wat met effectapparatuur te maken heeft
Plaats reactie
Bassvriend
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2014, 19:50

Sansamp bass driver de luxe

Bericht door Bassvriend »

Waar zet ik het beste de Sansamp Bass driver de luxe. Hoe ik het nu heb, is de volgorde: Polytune stem apparaat - Ehx Bass big muff - Sansamp Bass driver de luxe - Harkte HA 3500 versterker. En welke input op de HA3500 ? De actieve op passieve input.
Alvast bedankt! 8)
Gebruikersavatar
bie
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 apr 2014, 17:56

Sansamp bass driver de luxe

Bericht door bie »

heb je al eens send return geprobeerd op de achterkant van je amp?
dit is ook een optie.
dan ga je van bass naar preamp (op versterker)-door effecten naar eind versterker.

plug je voorkant in dan ga je van bass door effecten naar preamp en zo naar eind versterker.

actieve input kan je een sterker signaal insturen, zoals van een actieve bass of wanneer je de effecten aan hebt ga je waarschijnlijk ook zo een hoog signaal krijgen.

je moet gewoon proberen , maar zet volumes laag en ga langzaam hoger.( LET OP WANNEER JE ZE SAMEN AANZET)

stem pedaal zou ik toch altijd eerst zetten, de rest is proberen naar smaak.
luister goed, zorg ervoor dat het bass drive is dat je gaat horen en niet speakers die pruttelen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Sansamp bass driver de luxe

Bericht door rensbass »

De volgorde zou ik zelfde doen als jou, tuner-big muff-sansamp-versterker. Je kan inderdaad overwegen om ipv de input van je versterker, de effect-return gebruiken. Je omzeild dan de pre-amp van de hartke, maar kan nog wel de E.Q. gebruiken. Ikzelf doe dat ook, maar dan met de rack-versie van de sansamp.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Sansamp bass driver de luxe

Bericht door Unlord »

Zelf doe ik altijd eerste de pre-amp en dan de effecten. Zo clean mogelijk de pre-amp in. De tuner bij voorkeur op een parallel out ergens. Tenzij je er ook mee mute. Dan helemaal vooraan. En die Hartke heb ik ook gehad. Bij voorkeur het signaal in de passieve ingang. In de return kan ook, maar ik had altijd een boel aan de EQ op de Hartke.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Sansamp bass driver de luxe

Bericht door rensbass »

Das t mooie van de e.q. op de hartke, die doet t ook als je m op de return zet.
Chorus etc na de preamp.snap ik wel, maar klinken drives en fuzz's nog o.k. als je ze erna zet?
Failure is always an option.
Bassvriend
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2014, 19:50

Sansamp bass driver de luxe

Bericht door Bassvriend »

Bedankt voor alle reactie's
Ik heb het het nu aangesloten via de send & return in de volgorde turner- big muff- sansamp- ha 3500 .... Eq blijft zijn werk doen en de Sansamp doet wat hij moet doen... Zeer tevreden :jam:
Plaats reactie